show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2017 17:08 #966771 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Gisteren m'n uitlaat kapot gereden, dacht al dat ik hoorde dat hij lek was, eenmaal bij een afrit van de snelweg was het ineens heel veel herrie.

Verderop aan de kant kunnen stoppen, ome agent reed op dat moment naast me, die zei al: dat klinkt niet best he.
Heb het op dashcam, zal eens de beelden terug zoeken ;)

afijn, was vlak bij huis, binnendoor rustig naar huis kunnen rijden.
Is vlak voor de middendemper door midden, precies bij de las.
Echt kaarsrecht gebroken, alsof iemand hem met een slijptol heeft doorgeslepen.

Zal eens kijken of ik hem nog mooi dicht kan maken met tig lassen. Uitlaat is totaal niet roestig, dus door rottigheid kan het niet gebeurd zijn.
Maar eens nader bekijken als hij er onderuit uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2017 14:51 #966872 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Was vandaag erg lekker weer dus de uitlaat er maar even onder vandaan gehaald.


Zo als het eruit ziet lijkt het door metaal moeheid te komen, nog nooit eerder gezien in ieder geval. Is nergens veroest.
Ga kijken of ik het mooi met TIG weer aan elkaar kan lassen. En dan aankomende zaterdag op de sleuteldag er weer onder hangen.
Want op bokkies werkt niet echt lekker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2017 23:07 #966881 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
uitlaat heeft waarschijnlijk wat onder spanning gehangen, naast zo'n las is het materiaal door het MIG-smeltbad iets dunner dan scheurt hij daar vanzelf door.

zou persoonlijk opnieuw met MIG dichtlassen, je zal zien dat het smeltbad bij TIG heel gauw vervuild wordt door de roet/roest/zink resten en dampen waardoor je een poreuze en zwakke las krijgt; met MIG ga je die vervuiling veel beter tegen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2018 20:15 #976157 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Zo voor deze heb ik ook weer een hele to do lijst.
Achter remt de auto nauwlijks tot niets meer. Handrem werkt ook bijna niet meer.
Uitlaat is weer lek, ben er nu klaar mee, gaat nu een gloed nieuwe onder.
Carburateur begint weer moeilijk te doen.... pffff drama ding.

Ook een hoop roest aanpakken, want al lijkt de auto zo mooi, das meer optisch bedrog....


Dus begonnen met de kriksteun te lassen, aangezien de motor er ook uit gaat om alles daar schoon te maken en opnieuw te spuiten.
Kunnen daar mooi de bokkies onder. Ook de veerpoten en alles gaat eruit en gereviseerd worden.
Dan blijven er weinig plekken over om de auto op te ondersteunen.


En eindelijk m'n werkplaats op orde, dus lekker binnen sleutelen.


Dus alvast meteen een klein begin gemaakt. Kriksteun was aardig verrot, en al helemaal in de bodem gezakt.
Had bij Erik een donor stuk gevonden, helaas net te kort voor het mooie, maar daar lassen we dan weer een stuk aan vast.
Donor stuk moet nog mooi "uitgepakt" worden.


Plakje kriksteun :+



Geen haast mee, dus wordt vervolgd.......

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2018 23:36 #976160 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Ik heb daar destijds een versterkte constructie van gemaakt met ook een dikkere, sterkere koker. Aanrader hoor :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2018 06:01 #976164 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Zat ik ook aan te denken, maar dan zou ik de andere kant ook moeten doen en die is nog helemaal intakt. Voor deze laat ik het denk ik zo als het is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2018 07:38 #976165 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

volvofiel;251036 schreef : Ik heb daar destijds een versterkte constructie van gemaakt met ook een dikkere, sterkere koker. Aanrader hoor :)


Dat wil ik eigenlijk ook laten doen. Mijn idee was van de dorpel helemaal naar de koker (op Steven zijn losse stuk zie je dat goed), maar ik ben wat terughoudend om willen van de afwatering. Een koker creëren waar vocht zich op kan hopen is natuurlijk ook niet alles.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2018 09:10 #976167 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Lekker bezig Steven! Mooi dat je het gelijk goed aanpakt. Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2019 17:48 #981019 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Naast dat ik de laatste tijd erg veel bezig ben met een modificatie maken voor het hele B14 valse lucht gezeik...... op een manier zoals Honda dat in de jaren 70 en 80 ook toepaste (als dat gaat lukken wordt dat nog zeker vervolgt, houdt het nog even spannend :D)

...... de Rai Special maar weer eens opgepakt.

Wil daar het liefst dit jaar nog mee op vakantie kunnen en er moet nog een hoop aan gebeuren.

Vandaag in ieder geval de kriksteun afgemaakt, en een begin gemaakt om de motor ruimte opnieuw te laten spuiten, en dus de motor eruit.
En die gelijk voorzien van alle nieuwe pakkingen en keerringen + nieuwe koppelng etc..... nog even teveel om op te noemen.

Kriksteun "uitgepakt" uit het donor stuk.


Even passen, helaas was het donorstuk net niet lang genoeg voor de hele breedte maar dat wist ik, tja, bij zowat elke 300 is dit wel verrot, dus vind het maar eens.


En vastgebakken, lasjes inmiddels ook mooi vlak geslepen, nu in de roestomvormer voor alle reststukjes roest. Daarna nog andere meuk erop.





Daarna een begin gemaakt om het motorruim leeg te halen.
Accubak en steuntje ben ik optijd bij, alleen maar oppervlakte roest.


En de werkplek, niet groot maar zeker voldoende ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2019 18:23 #981020 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Echt leuk om mee te kijken, goed bezig! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD