- Berichten: 18
Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
- Steven340
- Nieuw lid
Verderop aan de kant kunnen stoppen, ome agent reed op dat moment naast me, die zei al: dat klinkt niet best he.
Heb het op dashcam, zal eens de beelden terug zoeken
afijn, was vlak bij huis, binnendoor rustig naar huis kunnen rijden.
Is vlak voor de middendemper door midden, precies bij de las.
Echt kaarsrecht gebroken, alsof iemand hem met een slijptol heeft doorgeslepen.
Zal eens kijken of ik hem nog mooi dicht kan maken met tig lassen. Uitlaat is totaal niet roestig, dus door rottigheid kan het niet gebeurd zijn.
Maar eens nader bekijken als hij er onderuit uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Zo als het eruit ziet lijkt het door metaal moeheid te komen, nog nooit eerder gezien in ieder geval. Is nergens veroest.
Ga kijken of ik het mooi met TIG weer aan elkaar kan lassen. En dan aankomende zaterdag op de sleuteldag er weer onder hangen.
Want op bokkies werkt niet echt lekker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zou persoonlijk opnieuw met MIG dichtlassen, je zal zien dat het smeltbad bij TIG heel gauw vervuild wordt door de roet/roest/zink resten en dampen waardoor je een poreuze en zwakke las krijgt; met MIG ga je die vervuiling veel beter tegen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Achter remt de auto nauwlijks tot niets meer. Handrem werkt ook bijna niet meer.
Uitlaat is weer lek, ben er nu klaar mee, gaat nu een gloed nieuwe onder.
Carburateur begint weer moeilijk te doen.... pffff drama ding.
Ook een hoop roest aanpakken, want al lijkt de auto zo mooi, das meer optisch bedrog....
Dus begonnen met de kriksteun te lassen, aangezien de motor er ook uit gaat om alles daar schoon te maken en opnieuw te spuiten.
Kunnen daar mooi de bokkies onder. Ook de veerpoten en alles gaat eruit en gereviseerd worden.
Dan blijven er weinig plekken over om de auto op te ondersteunen.
En eindelijk m'n werkplaats op orde, dus lekker binnen sleutelen.
Dus alvast meteen een klein begin gemaakt. Kriksteun was aardig verrot, en al helemaal in de bodem gezakt.
Had bij Erik een donor stuk gevonden, helaas net te kort voor het mooie, maar daar lassen we dan weer een stuk aan vast.
Donor stuk moet nog mooi "uitgepakt" worden.
Plakje kriksteun :+
Geen haast mee, dus wordt vervolgd.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;251036 schreef : Ik heb daar destijds een versterkte constructie van gemaakt met ook een dikkere, sterkere koker. Aanrader hoor
Dat wil ik eigenlijk ook laten doen. Mijn idee was van de dorpel helemaal naar de koker (op Steven zijn losse stuk zie je dat goed), maar ik ben wat terughoudend om willen van de afwatering. Een koker creëren waar vocht zich op kan hopen is natuurlijk ook niet alles.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
...... de Rai Special maar weer eens opgepakt.
Wil daar het liefst dit jaar nog mee op vakantie kunnen en er moet nog een hoop aan gebeuren.
Vandaag in ieder geval de kriksteun afgemaakt, en een begin gemaakt om de motor ruimte opnieuw te laten spuiten, en dus de motor eruit.
En die gelijk voorzien van alle nieuwe pakkingen en keerringen + nieuwe koppelng etc..... nog even teveel om op te noemen.
Kriksteun "uitgepakt" uit het donor stuk.
Even passen, helaas was het donorstuk net niet lang genoeg voor de hele breedte maar dat wist ik, tja, bij zowat elke 300 is dit wel verrot, dus vind het maar eens.
En vastgebakken, lasjes inmiddels ook mooi vlak geslepen, nu in de roestomvormer voor alle reststukjes roest. Daarna nog andere meuk erop.
Daarna een begin gemaakt om het motorruim leeg te halen.
Accubak en steuntje ben ik optijd bij, alleen maar oppervlakte roest.
En de werkplek, niet groot maar zeker voldoende
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.