- Berichten: 18
Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
- Steven340
- Nieuw lid
Verder zijn er onlangs winterbanden ondergekomen op de originele stalen velgen, zag dat de RAI uitvoering 5J velgen hoort te hebben dus ook meteen maar achteraan gegaan. Velgen zijn gezandstraald en helemaal opnieuw gespoten. En meteen nieuwe continental winterbanden eronder.
Het stuurd een heel stuk lichter zeg en het vebruik is ook een stuk gunstiger. Nu snap ik waarom (volgens de folder) je de 14" velgen ook alleen onder een 360 kon krijgen. De dichte GLT velgen gaan er dan ook niet meer onder. Dus voor de zomer banden wil ik de 13" lichtmetalen velgen hebben, maar die had Erik al liggen dus gaat helemaal goed komen.
Nog een paar foto's geschoten na de wasbeurd:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Deze zaten onder de zilver grijze 340 GL sedan die nu total loss is.
Morgen de velgen maar even goed poetsen, foto's volgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Verder is bij een velg de rand lelijk beschadigd, dit ga ik uitleveren aan een bedrijf die de velgen kan oplassen en afdraaien. Aangezien bij alu velgen dit een erg lastig klusje is lever ik dit uit.
Bij 3 van de 4 naafdopjes is de V weg, dit ga ik na laten maken door een reclame bedrijf die weer een glansend chrome V kan maken als een sticker.
Hier zal weer heel wat geld tegen aan gegooid worden dus eerst maar weer sparen. Voorlopig rijd ik lekker op de stalen velgen, en gezien de belasting plannen ga ik er waarschijnlijk 's winters niet meer mee rijden en leg ik op de stalen velgen zomerbanden.
En als de GT velgen uiteindelijk klaar zijn gaan die eronder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Dus andere Renix van de sloop gehaald en nou zat er bij deze ook een derde stekker op met 3 draden. Nou heb ik alleen een lege stekker erin zitten maar wel de draden er los bij hangen. Waar zijn deze draden nou voor? Zoiezo 2 voor de massa? Zou het eventueel zo aan kunnen sluiten.
En verder zat er een draad met condensator op voor de radio ontstoring, net wat ik zocht.
Verder nog wat kunstof interieur dingetjes dat bij mij allemaal gescheurd en uitgehard was.
Kortom heb van het weekend weer wat te doen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;226480 schreef : die extra draden dienen voor verlating van het tijdstip tbv autos met katalysator en/of CVT
Nu vraag ik me af, waarom moet het tijdstip van ontsteking verlaat worden bij auto's met CVT?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Had de sleutel nog niet omgedraaid of hij sloeg al aan. En merk dat ik ineens veel meer vermogen heb. Waarschijnlijk was het membraam ook niet al te best meer.
En inmiddels staat de kilomterstand rond de 97500 dus op naar de 1e mijlpaal :groovy:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.