Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Mocht je geen gave panelen voor de C-stijl kunnen vinden, ik heb nog een setje in nieuwstaat verkerende "Volvo Sound System" speakergrilles die daar precies passen. Ik vrees alleen dat er schroefgaatjes buiten de grilles achterblijven...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
En heb ook deur speakers dus het geluid is best goed. Hoef niet per se speakers achterin.
Wil in de toekomst voor het mooie een 360 GLS Rai Special, kan ik die wel helemaal luxe aankleden met een CR-101 en 4 speakers :yeah: GLE velgen eronder, zie het al helemaal zitten
moet ook wel een beetje bij de auto passen.
- V300 register
- Verbannen
Voor de radio is een trucje. Als je hem eerst aansluit, dan de stoffen kap onder het dashboardkastje er uit haalt (4 drukpennetjes geloof ik), en dan aan de draden trekt waar ze uit het radiovak komen, gaat het v??l gemakkelijker!
Voor je speakers achter, ik heb ergens nog paneeltjes liggen met het gat voor originele speakers, maar zonder schroefgaatjes daarbuiten. Prijsidee: gratis
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
@ Steven1: Voor de banden, de bumpers, en het dashboard gebruik ik Turtle Wax Extreme voor alles wat maar zwart moet. Je kunt het gebruiken voor het dashboard, de banden en de bumpers.
Zit in een gifgroene plantenspuit achtige fles. Voorheen had de karwij die altijd maar sinds kort niet meer.
Verder voor de hele restauratie hebben m'n ouders ook 1000 euro bij gesponsord, en als ik zie wat dat allemaal achteraf gekost heeft hielp dat aardig. (Zit ook nog op school en heb nog geen vaste baan dus voor mij was het een hoop geld) Het lassen, uitdeuken en spuiten kosten bij mekaar 2200E + de dinitrol behandeling van 900E heeft het al met al 3100E gekost. Dan heb je een beetje een indicatie voor als je het zelfde wil doen met je eigen 300. En dan heb ik het nog niet over winterbanden gehad
Dus heb ik even gekeken naar velgen voor m'n winterbanden. In de folder stond dat de "DL" standaard 4.5J had en tegen meerprijs 5.0J kon krijgen. Nou heb ik een wat luxer uitgevoerde "DL" dus wilde ik 5.0J. En die heb ik inmiddels, er zit alleen mat grijze grondverf op dus ga de velgen weer mooi zilvergrijs spuiten.
En inmiddels ook nieuwe Continental winterbanden besteld.
Dus moet van de winter weer helemaal goed komen.
Alhoewel ik nog opzoek ben naar een Wintergrilhoes. (de gene die je kunt opvouwen) Nou had ik er eentje van iemand overgenmomen maar die blijkt voor de 343 te zijn met de oude neus. Dus dat wordt nog even verder zoeken. Ik wil hem ook best ruilen voor een exemplaar die op de MK2 gril past.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
zie trouwens net je advertentie voor de zwarte plastic wielmoerdopjes; ik was gisteren bij dafhobby, daar stond een sloper uit '84/'85 en daar zaten zo hier en daar nog wat zwarte dopjes op. Ik zou ze gewoon eens mailen hiervoor!
- Steven340
- Nieuw lid
volvofiel;222622 schreef : gaaf, helemaal top hoe je dit ding hebt aangepakt!
zie trouwens net je advertentie voor de zwarte plastic wielmoerdopjes; ik was gisteren bij dafhobby, daar stond een sloper uit '84/'85 en daar zaten zo hier en daar nog wat zwarte dopjes op. Ik zou ze gewoon eens mailen hiervoor!
Top :y: ga ik doen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- Steven340
- Nieuw lid
Wil zoiezo een keer langs een sloop voor onderdelen.
Wat ik nog zoal nodig heb van een sloop 340:
- Dikke bagage mat achterin
- kunstof delen voor C-stijl waar nu grote speakers in zitten. En wil ik dicht hebben.
- plastic deel achter de lendesteun knop linker voorstoel
- verntilatie roostertje midden dashboard (is bij mij ook gescheurd)
- inbus bout deur vanger. Deze zit nu met maar 1 bout vast.
- Spiegel bedienings hendeltjes (zijn ook gescheurd)
- Kunstof delen voetenruimte voorin. Zit aan een kant een speaker die niet aangesloten zit. Heb deurspeakers dus die kan eruit.
- En wat ringetjes voor achter de schroeven van het deurpaneel
- en eventuele accesoires of andere zeldzame onderdelen die er toevallig opzitten.
De meeste onderdelen zijn details maar wil hem wel tot in de puntjes opgeknapt hebben.
Overgens heb ik nog iets heel zeldzaams weten te bemachtigen, namelijk N.O.S. striping voor onder de smalle stoostrips over de hele zijkant.
(zie foto)
Is totaal niet uitgedroogd en geen vouwen. Gewoon nog helemaal netjes.
Wil deze niet op m'n rai special plakken (die heeft immers al striping) maar misschien voor de toekomst. Zit er zelfs aan te denken om deze in te laten scannen en opnieuw te laten produceren. Maar dat komt allemaal nog wel. Voor nu blijft hij lekker netjes in de kast liggen.