show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2009 22:36 #629397 door V300 register
Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd is gemaakt door V300 register
Zo van het merk PILOT een xenon-setje gehaald, lampies staan goed zonder irritant te verblinden bij tegenliggers maar voor snachts echt fijn op de snelweg hoor.
Alleen zonde dat de regels gewijzigd zijn paar maanden terug, in een glas met H4 opdruk mag voor apk geen bi-Xenon setje :(
Maar ja, elke apk moet ik ook al mijn ienie-mini-stuurtje eruitslopen en de orginele met toeter terugplaatsen, dus ik ben toch al bezig.

Hieronder fotootje in de zon overdag met zon op de neus gericht, opbrengst is best goed en 6000K is een mooie witte kleur, niet dat opvallende blauw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
18-08-2009 22:40 #794234 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd
op de foto ziet het er idd mooi wit uit.
Ik zou bijna zeggen dat ik het zelf wil, terwijl ik een bloedhekel aan xenon heb (ook de affabriek xenon!) :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2009 22:40 #794235 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd
APK kijkt niet naar de Xenon lampen an sich, slechts de politie kan je daarvoor beboeten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2009 22:53 #794236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd
Ow dan ga ik me er nog eens in verdiepen :)

Ik heb trouwens ook de stadslichten vervangen door LED-lampen, de orginele stadslichtjes leken enorm geel tov de Pilot lampen, was geen gezicht.
Spierwitte LED-stadslampen deden de trick!!

Ach ik wou weer iets te friemelen hebben, vingers jeukten :)

Verder binnenkort mijn Running Bull accu erin zetten, alleen effe een rand van de accu-bak aangepakt en opnieuw daarna weer in de lak gezet en hopelijk gaat hij daarna wel passe :) Zo'n accu van type AGM, ontlaad heel langszaam, ideaal voor iemand die maar paar keer per jaar auto uit garage haalt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2009 22:56 #794237 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd

. Als er bij een auto achteraf xenonverlichting is ingebouwd, levert dit dan problemen op voor de APK?
Bekijk antwoord?

Als een auto, in gebruik genomen vanaf 2007, voorzien is van dimlichten met gasontladingslichtbronnen, moeten deze voldoen aan de artikelen 115 t/m 118 van afdeling 4 Regelgeving APK.
Hierin staat ondermeer dat deze lichten een goedwerkende koplampreinigingsinstallatie moeten hebben. Ook mag het dimlicht niet uitgaan als er wordt overgeschakeld van dimlicht naar groot licht. Bij de APK wordt de automatische niveauregeling van deze lichten niet getoetst.

Voor auto?s die in gebruik zijn genomen v??r 1 januari 2007 en die voorzien zijn van xenonverlichting
gelden deze eisen dus niet. Wel blijven de bestaande eisen over het lichtbeeld en de licht/ donker-scheiding gewoon van kracht.


Bron: www.apkkeurmeesterservice.nl/default.asp...brieken&rubriekid=33

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2009 23:04 #794239 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd
dat is incomplete informatie.

de eisen over het lichtbeeld gaan namelijk uit dat er een keurmerk op het koplampglas moet zijn aangebracht. voor xenon moet er een D in staan.

Een veel voorkomende vraag is of het inbouwen van Xenon verlichting wel mag. Het antwoord hierop is JA, het mag. Echter moet het koplampglas goedgekeurd zijn voor gasontladingslampen. Dit word in het glas, of bovenop de koplamp aangeduid met de lettercode "D" van Discharge. Indien de koplamp enkel is goedgekeurd voor halogeenverlichting, zal er de code HCR, HC of HR in staan.
De eisen worden niet getoetst tijdens de Algemene Periodieke Keuring (APK) ten behoeve van de aangifte van een keuringsrapport.
Er zal g??n specifieke controle worden gehouden op de juiste codering. Indien de verlichting verblindend is, g??n goed lichtbeeld geeft of t? blauw is, bestaat de kans dat de politie u hierop kan aanhouden.

bron: www.overeemcarworks.nl/autoxenon.html
en ik durf te voorspellen dat ze net zulke 'veeg acties' gaan doen als bij de verblindingsfolie op zijruiten.... Als het een oude auto is heeft ie gegarandeerd geen D-code op het glas staan en mag je er dus g??n xenon in stoppen.
doe je het wel is dat geen probleem voor de APK maar kan het wel worden bij politiecontrole

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2009 23:05 #794240 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd
Dat is dus precies wat ik in mijn eerste post zei.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2009 13:47 #794265 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd
Je kunt er dan beter de (ook niet legale) Zweedse lampen in stoppen. 100/120W geeft ook al enorm veel licht. Let ook dan wel op je zekeringen en bedrading.

Ik heb ooit eens Philips Nightguide lampen gemonteerd in mijn 360 en dat scheelde al een hele bak. I.c.m de nieuwe glazen en reflectoren die ik nog heb liggen zal dat voor mij al wel voldoende zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2009 15:42 #794274 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd

Let ook dan wel op je zekeringen en bedrading

En je reflectors... Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het gebruik van dat soort (hete!) lampen goed is voor de units. Als je zicht zo slecht is dat je zulke oplossingen nodig hebt kun je beter (1) goeie reflectoren en koplampglazen monteren in combinatie met een kwaliteitssetje H4-lampjes (zoals die Nightguide of Visionplus), je krijgt dan echt meer dan voldoende licht, een goeie bundel op de goeie plek of (2) naar de opticien gaan. 110W in een slechte koplamp geeft zoveel strooilicht dat je daar als tegenligger echt niet vrolijk van wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-08-2009 15:48 #794275 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mijn Pilot xenonkit is ingebouwd
nightguide zijn idd goeie lampen, volgens mij heb ik ze er nu ook in. Mijn reflectoren zijn erg slecht, maar met deze lampen kwamen ze toch nog door de keuring... :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD