FF voorstellen: 360GLE combo!
- Mark Smeets
- Moderator
vanmorgen bij aankomst troffen we het volgende aan:
een 360 op bokken, een diff + versnellingsbak op de grond en een geverfde ophangbeugel
de slechte kant van het oude koppelstuk:
te zien is dat de complete vertanding weg gesleten is.
de andere kant van het koppelstuk was wel nog goed:
de foto van de as van de versnellingsbak is een beetje mislukt, maar ik heb het beschadigde gedeelte omcirkeld:
de beschadiging viel echter nog redelijk mee, dat we de gok er maar op wagen. Voor de zekerheid heeft pap er wel nog loctite op gedaan.
het nieuwe koppelstukje erop:
owja, en de mooi geverfde balk:
monteren ging vrij volt. Om half 11 naar opa en oma gereden (in hetzelfde dorp hoor ), rustig begonnen met schoonmaken etc en om 12 uur hing de bak al eronder en was het alleen nog ff rustig alle schroeven vast draaien, aandrijfassen bevestigen, wielen erop, brandstofpomp + beschermplaat weer monteren etc.. Daarna thuis ff gewassen en de accu opgehaald. En om 3 uur stond tie alweer voor de deur.
leuk detail, bij de andere 360 gaat ook de aandrijving eronderuit vanwege de anti roest behandeling. Dus dit was alvast een oefening.
en @ Karsten, ik heb ook op de grond gelegen en was ook zo zwart als een neger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar iig goed dat hij weer rijdt. Beter een 360 op de weg dan stilstaand in de schuur zeg ik dan :humor:
- Mark Smeets
- Moderator
Jos360;116015 schreef : Jammer dat je niet even het diff netjes schoongemaakt hebt met een hogedrukreiniger. Juist dat soort dingetjes maken een auto netjes
Tsja had ik ook aan gedacht, maar het was niet onze oprit he. Daarnaast lag de aansluiting met de aandrijfassen bloot en daar mag natuurlijk geen vuil aankomen.
Volgende keer met wassen gewoon de tuinslag eronder
overinges lekt het diff niet (of maar een heeeel klein beetje), dit was allemaal oude olie die bij de vulopening / ontluchting eruit is gelopen, te veel bijgevuld de laatste keer dus
- V300 register
- Verbannen
Maargoed, het is niet anders en hoe vaak kijk je nu werkelijk onder de auto naar die bak
- V300 register
- Verbannen
En waar haal je zo'n nieuw koppelstukje?
- Mark Smeets
- Moderator
Lucluc;116018 schreef : Loop je nou niet het risico dat de beschadigde aandrijfas het nieuwe koppelstukje weer molt?
Inprincipe niet, want het grootste gedeelte van de as was nog goed. Het beschadigde gedeelte was niet volledig afgesleten, maar had wel lichte schade op sommige plekken.
Er is dus geen risico, want het koppelstuk zit gewoon vast aan die as en slipt niet. Het kan ook nooit slippen eigenlijk. Alleen als er speling opzit, en dan gaat het hard (bedenk maar eens hoe snel de motor rond draait, dan is de vertanding zo weg gesleten). Zolang het dus goed in elkaar zit, zal er niks gebeuren.
Lucluc;116018 schreef : En waar haal je zo'n nieuw koppelstukje?
nergens. Is niet meer te krijgen. Het 'nieuwe' koppelstuk kwam uit onze voorraad, en was van een sloopauto.
Pap wist nog wel een adres waar hij vroeger de aandrijfassen van zijn passat had laten inkorten, misschien dat zij het asje kunnen namaken. Die 2 vierkante blokjes kun je eigenlijk altijd van het oude kapotte koppelstuk overnemen, daar zal niks aankomen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Mooi dat 'ie weer rijdt!
Ik heb ook die ophangbalk vervangen vanwege roest. Alleen heb ik er geen enkele roestbescherming opgedaan :woops:
- Mark Smeets
- Moderator
volvofiel;116042 schreef : Ik heb ook die ophangbalk vervangen vanwege roest. Alleen heb ik er geen enkele roestbescherming opgedaan :woops:
niet ook. Dit is nog gewoon de originele, alleen helemaal schoon geslepen met de slijptol en netjes in de zinkprimer gezet + zwart laagje verf.
Bij mijn auto hebben we straks iets meer tijd, en zitten we eraan te denken om hem te laten verzinken, dan kan ie ook niet meer van binnen roesten.
of misschien moet ik hem maar laten poedercoaten in een hip kleurtje? :+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen