show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 09:35 #703480 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
Ook in friesland heeft het nu eindelijk wat gesneeuwd:)



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2008 12:17 #703489 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
ik ben vannacht bijna gestrand op de A58 ter hoogte van Etten-Leur.

er viel zoveel sneeuw dat er bovenop de pekel alsnog een witte laag van centimeters dik kwam te liggen. SPEKglad ineens; klein rukje aan het stuur gelijk de ESP op groot alarm. (bij nog geen 60 km/h dus he)

w?l kwam mij daarna een bestelbusje voorbij van eoa koeriersbedrijf met dik 130. Die was een beetje levensmoe denk ik.. 0,0 grip en dan rijden alsof er niks aan de hand is. gelukkig was een kwartiertje later de smeltwerking van de pekel ook tot de bovenste laag doorgedrongen; de terugweg vanaf breda ging zonder problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2008 13:16 #703495 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
ESP ? :D

Ik vind rijden in de sneeuw juist erg leuk! Ben vorig jaar 8 februari (toen met het weeralarm net veek sneeuw) van Maarssen naar Nijmegen gereden.

Gewoon 70km/u rechts in de rij en dr was niets aan de hand.. :) Heerlijk gevoel geeft me dat.. zo in de sneeuw karren.

Maar als je gaat slippen ist wel minder fijn.. moet ik toegeven. Ik had zondag avond op de A27 in een stukje bocht heel even dat de voorwielen grip verloren (door ijzel) en dat was wel schrikken..! Gelukkig reed ik maar 70/80.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2008 15:37 #703513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt

slb_340;50605 schreef : ESP ? :D

Ik vind rijden in de sneeuw juist erg leuk! Ben vorig jaar 8 februari (toen met het weeralarm net veek sneeuw) van Maarssen naar Nijmegen gereden.

Gewoon 70km/u rechts in de rij en dr was niets aan de hand.. :) Heerlijk gevoel geeft me dat.. zo in de sneeuw karren.

Maar als je gaat slippen ist wel minder fijn.. moet ik toegeven. Ik had zondag avond op de A27 in een stukje bocht heel even dat de voorwielen grip verloren (door ijzel) en dat was wel schrikken..! Gelukkig reed ik maar 70/80.


die dag reed ik op m'n oude kei harde 155 bandjes van nijmegen naar druten.. ook 130 ofzo. terwijl echt iedereen rechts reed. nog nooit zo heerlijk snel thuis geweest :lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 16:04 #703521 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
Tja en er is er weer eentje uit de bocht gevlogen bij knooppunt gruisoord. Geen Volvo deze keer, wel ambulance.......ESP of niet. Gewoon ff rustig rijden en genieten van het landschap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2008 16:33 #703524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
Vanochtend stond ik ineens achterstevoren... :no_comment: Was wel ff schrikken, ik had wel sneeuw zien liggen, maar ik dacht dat het maar een beetje was en dat ik genoeg grip had... Niet dus :nono::D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2008 18:20 #703532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
De's dan weer hut voordeel van een dieselaggregaatje, probeer die maar eens in een slip te krijgen. Zal zelfs op t ijs nog een probleem zijn denk ik.. hahahaha

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2008 19:10 #703541 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
Ghehe

Toen naar Nijmegen lag er ook gewoon centimeters sneeuw op de A15.. dus 130 rijden.. dan was je wel stoer als je dat durfde daar iig..


(ook om maar even mee te doen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 21:05 #703559 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
Ik gleed met de fiets overdwars een brug over.:humor:

Zo'n houten brug van pakweg een metertje of 15-20 over de Oude IJssel. Ik maakte de fout om meteen aan het begin te remmen (ik wou gezien een eerdere ervaring rustig aan doen) waardoor de achterkant 'uitbrak' en ik heel mooi overdwars over de brug ging met zo'n 20 km/h.
De landing was dan weer minder: de goot aan het einde van de brug is van beton en dat glijdt niet. Ik gleed daar dus overdwars in en ineens gleed ik niet meer maar kantelde. Het ijzeren paaltje voorkwam een val: ik klapte daar tegenaan waardoor die nu geknakt is. Op het frame van mijn stalen ros zit een flinke plek.

Na nog een stoepje te hebben geschampt waardoor mijn achterband nu scheef zit ben ik heelhuids aangekomen:)

Mooi toch, die ijzel en sneeuw. Lekker de achterrem gebruiken om snel de bocht door te gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2008 00:22 #703593 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toch handig zo'n sneewkap als het sneeuwt
@stefan; met 70 km op rechts heb je idd niet zoveel aan ESP.

dat begint pas te werken als het spannend wordt. overigens kun je het ook uitschakelen; dat is voor als je echt wilt gaan 'spelen'

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD