show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 09:59 #626698 door V300 register
Rood I, Rood II, Rood III, und das boot. is gemaakt door V300 register
Zoals beloofd, hierbij het voorstel rondje.

Sommigen zullen me al wel kennen, anderen hebben misschien alleen m'n wagen op de VKB gezien.

Ik ben 23 jaar, Zelfstandig ondernemer in de reclame business, en volvo liefhebber in hart en nieren. Altijd al verliefd geweest op de wat klassiekere volvo modellen, en m'n eerste auto moest en zou dan ook een volvo zijn. M'n volvo-geschiedenis in 't kort.

Twee weken voor ik m'n rijbewijs had, had ik al een donkergroene Amazon Combi gekocht. Hier heb ik een jaar met plezier in gereden, tot ik een beton paal met de rechtervoordeur uit de grond heb geduwd. Toen heb ik 'm verkocht, en ben weer verder gaan kijken.


Na deze groene later een knalrode Amazon 2-deurs. Helaas een gruwelijke miskoop in een impuls. Een verrotte bodem. Ik heb van deze wagen dus niet lang kunnen genieten.


Omdat er door deze miskoop een redelijk gat was geslagen in een studenten budget heb ik me een poos moeten 'behelpen' met een knalrode 340 welke ik voor 150 eurootjes heb weten te bemachtigen. Deze heb ik 'tot aan de sloop' bereden. Het reed super, alleen alles ging langzaamaan kapot. Was een redelijk afgetrapt wagentje denk ik. Hier heb ik helaas geen foto van.

Hierna heb ik een nette 850 gekocht, omdat ik veel langs de weg zat ivm mn bedrijf. Dit reed zo ontzettend lekker, dat ik hier gewoon anderhalf jaar lang mee gereden heb. Erg lang voor mijn doen. :woops:


Na anderhalf jaar deze toch weggedaan omdat ik m'n ultieme 850 had gevonden. Een knalrode 850 GLT uit 1992 met een erg lage km stand (135dkm). Het introductiemodel zoals deze in alle brochures en autobladen gepresenteerd werd.


Hier heb ik ondertussen erg veel aan opgeknapt en gerestaureerd. Hij is nog lang niet in concoursstaat, maar het begint er nu toch op te lijken. Op het Volvo 850 forum vind je het hele traject van begin tot eind. Hij wordt dus 100% in originele staat, met originele onderdelen, teruggebracht. Exact zoals ie in 92 in de folder gepresenteerd werd. Dat lijkt makkelijk voor zo'n recent model, maar ik kan je vertellen dat een hoop spullen al niet meer te krijgen zijn.

Omdat deze wagen met deze (voor 850 begrippen) maagdelijke kilometerstand niet verder op moet lopen en versleten moet worden, heb ik voor dagelijks vervoer een 940 (das boot) gekocht van een goeie vriend die naar Oostenrijk is geemigreerd.


Alsof dat nog niet genoeg was heb ik voor onderdelen een tweede (sloop)850 (ook in rood uiteraard) erbij gekocht, welke binnenkort weer naar een andere liefhebber doorschuift. Op deze foto zie je links de slopert, midden mijn 'Rood I', de 92er GLT, en rechts een auto van een mede 850 clublid.


Even voor het overzicht, op dat moment dus 'Rood I' (de 1992 850 GLT), 'Rood II' (de 850 slopert) en 'das Boot' (de 940 uit oostenrijk) in mijn bezit. Dit was volgens mij (en volgens mijn vriendin) voorlopig wel genoeg. Maar helaas, het mocht niet zo zijn.

Toen ik voor de 940 een ander pijpje (ferrita) gekocht en gemonteerd had, viel mijn oog op een erg mooie knalrode 360GLT met maagdelijke km stand van 58.000 km, welke bij het garagebedrijf stond. "Die is mooi", "ja he, doe ik ook nooit meer weg!". "Nou, mocht je je ooit bedenken, ik hou me aanbevolen". En jawel, na een jaar belde hij op. Of ik nog steeds interesse had in de 360GLT. Dat hij 'm graag naar een liefhebber deed die 'm origineel zou houden en helemaal zou restaureren. Hij wist van m'n verhaal van de knalrode 850GLT, welke ik aan het restaureren was. De foto's zijn hier volgens mij al langsgekomen.




'Rood III' zal woensdag opgehaald worden. Volgend weekend zal er een inventarisatie gemaakt worden wat er allemaal moet gebeuren, en wat er spoed heeft (roest), en dan zal de wagen komend jaar in 100% originele (erg belangrijk) nieuwstaat teruggebracht worden. Wat dit model precies allemaal aan opties heeft en moet hebben, wat voor onderdelen, welke verschillen er precies zijn, dat moet ik allemaal nog bekijken en leren. Van de 850 weet ik na een paar jaar wel redelijk welke onderdelen bij welk bouwjaar, maar van de 300 nog totaal niet. Maar ik heb al gezien dat dit forum een bron van informatie is, en dat er genoeg kennis aanwezig is.

Ik hoop dat mijn voorstelrondje in goede aarde is gevallen, en ik zal zeker aanwezig zijn op meetings. In eerste instante wel met 'das Boot' of 'Rood I', maar zodra 'Rood III' (de 360GLT) redelijk af en rijdend is, met die wagen uiteraard. Heb me vorige week trouwens ook aangemeld bij de club. Nog niets van vernomen, maar neem aan dat dit nog komt.

:yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 10:32 #688335 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
de ledenadministratie zit momenteel priv? in drukke tijden. dus dat kan wel even duren, maar komt zeker in orde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 10:38 #688336 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
Geen probleem hoor. We wachten gewoon af! :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 10:55 #688340 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
Leuk verhaal, leuk wagenpark! Zo'n 850 GLT heb ik al een tijdje op het oog als opvolger van mijn 340, die ik er dan naast wil houden voor de hobby. Leuk ook dat je probeert ze in zo origineel mogelijke staat te houden/krijgen, vind dat altijd wel mooi :) Keep up the good work!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 11:51 #688346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
Mooie verzameling!!!
Succes met opknappen/completeren, ze zijn het waard!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 12:55 #688350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
zo'n 850 zou ik het ook wel voor doen ja!
alleen jammer dat die verkoper hem gelijk ook op marktplaatst had gezet dus ipv alleen jou te bellen.
maar t blijft een mooie kar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 14:10 #688356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
Dat was ook een beetje mijn fout, omdat ik eventjes heb gewacht met ophalen. Maar goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 21:59 #688389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
Mooi hoor! Gaaf dat je je auto's weer helemaal origineel wil hebben :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 22:02 #688390 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
Niet allemaal hoor. De daily driver (940 turbo) ondergaat wel wat..uhm.. aanpassingen. Op de foto zie je net op t randje een regenpijp eronder uit komen. ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 22:04 #688391 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rood I, Rood II, Rood III, und das boot.
Het gaat me nu ook vooral om de 850 en de 360 ;D En dan voor?l om de 360 ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD