show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Alex zn Volvo 343 DL 1977
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-09-2007 13:44 #682020
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
:worship: Respect! :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-09-2007 16:03 #682036
door V300 register
Gelukkig steunt volvomania mij impliciet in de off topic mening(stelling) dat het meer een DAF dan een volvo is als zelfs volvo de eerste serie niet volvo waardig vond. Dat het qualitatief goed spul is zal je mij dan ook niet horen zeggen. :humor:
Maar ik zal het hier bij laten. Het maakt mij eigenlijk ook niet uit wat het is. Ik vind alleen dat het nederlands erfgoed niet verloochend moet worden vandaar mijn wat ongepaste stelling.
Ik vind het ook erg bewonderingswaardig dat alex een zeldzame 343 in ere hersteld. Ik vind de kleur trouwens erg mooi!
Zou mijn 343 dan ook een productiefout zijn omdat ie nog niet rot is?
Maar ik zal het hier bij laten. Het maakt mij eigenlijk ook niet uit wat het is. Ik vind alleen dat het nederlands erfgoed niet verloochend moet worden vandaar mijn wat ongepaste stelling.
Ik vind het ook erg bewonderingswaardig dat alex een zeldzame 343 in ere hersteld. Ik vind de kleur trouwens erg mooi!
Zou mijn 343 dan ook een productiefout zijn omdat ie nog niet rot is?
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-09-2007 20:36 #684949
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Michiel,
Wat ik zeg is dat het een wonder is dat die van Alex nog in zo een staat is omdat de oorspronkelijke DAF kwaliteit (in die tijd konden we nog niet spreken over Volvo kwaliteit) zo beroerd was. Wat het is doet er mij niet toe, ik heb er 3 van de eerste 2 jaar in de garage staan, voor mij verloren ze hun charme met de lange bumper.
Alex, onthou goed, het enige belangrijke is dat je auto nog bestaat en in goede staat is.
Ik zeik vaak over originaliteit en in mijn ogen terecht maar wat is het belangrijkste bij de echte oudjes: bestaan of shredder? Goed bestaan. Die onderdelen die je nu nog niet gevonden hebt zul je later nog wel vinden, ik heb het geluk dat ik er al heel lang mee bezig ben en nu voor mijn projecten de hoop heb ze origineel te kunnen afwerken.
Had Volvo zijn zin gehad waren er helemaal geen 343's meer over. Prijs Born voor hun slechte kwaliteit....ze bouwden een enkele 343 zoooo slecht dat ie niet eens kon roesten....
Wat ik zeg is dat het een wonder is dat die van Alex nog in zo een staat is omdat de oorspronkelijke DAF kwaliteit (in die tijd konden we nog niet spreken over Volvo kwaliteit) zo beroerd was. Wat het is doet er mij niet toe, ik heb er 3 van de eerste 2 jaar in de garage staan, voor mij verloren ze hun charme met de lange bumper.
Alex, onthou goed, het enige belangrijke is dat je auto nog bestaat en in goede staat is.
Ik zeik vaak over originaliteit en in mijn ogen terecht maar wat is het belangrijkste bij de echte oudjes: bestaan of shredder? Goed bestaan. Die onderdelen die je nu nog niet gevonden hebt zul je later nog wel vinden, ik heb het geluk dat ik er al heel lang mee bezig ben en nu voor mijn projecten de hoop heb ze origineel te kunnen afwerken.
Had Volvo zijn zin gehad waren er helemaal geen 343's meer over. Prijs Born voor hun slechte kwaliteit....ze bouwden een enkele 343 zoooo slecht dat ie niet eens kon roesten....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2007 22:24 #684958
door V300 register
Natuurlijk, iedereen heeft een reden om een auto aan te schaffen. Of het gaat om uiterlijk, gebruiksgemak, betrouwbaarheid, rijeigenschappen, techniek, budget beperking, omdat een auto uniek is, of om het merk en de historie, wat maakt het uit?
Vergeet daarom niet dat iedereen op een andere naar de auto kijkt.
Enige nuancering wil ik aanbrengen wat betreft te kwaliteit. De kwaliteit van de eerste 343's was niet echt goed. Maar wat heet beroerd in de jaren 70 en wat hadden andere fabrikanten te bieden?
Denk aan alfa, fiat, citro?n, aan de britse automerken, zoals (land)rover. Weet je nog waar renault voor staat en hoeveel nederlandse volvo 240's en opel kadett-en er nog over zijn gebleven?
Vergeet daarom niet dat iedereen op een andere naar de auto kijkt.
Enige nuancering wil ik aanbrengen wat betreft te kwaliteit. De kwaliteit van de eerste 343's was niet echt goed. Maar wat heet beroerd in de jaren 70 en wat hadden andere fabrikanten te bieden?
Denk aan alfa, fiat, citro?n, aan de britse automerken, zoals (land)rover. Weet je nog waar renault voor staat en hoeveel nederlandse volvo 240's en opel kadett-en er nog over zijn gebleven?
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-09-2007 22:45 #684959
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Zoveel verschillende meningen op 1 forum en toch delen we met z'n allen dezefde hobbie en dragen we de 300's een warm hart toe...
...mooier kan het toch niet?
ik vindt het prachtig!
(p.s.: woensdag meer info over mijn 343. Ik moet woensdag vrijnemen, dan moet ik een auto afbouwen voor mijn vader. als er tijd over is, ga ik (laat) in de middag weer lekker werken aan mijn bakkie... dat raammech. is nog lang geen makkie in je eentje en dan ook met dat 'driehoekje' ... )
...mooier kan het toch niet?
ik vindt het prachtig!
(p.s.: woensdag meer info over mijn 343. Ik moet woensdag vrijnemen, dan moet ik een auto afbouwen voor mijn vader. als er tijd over is, ga ik (laat) in de middag weer lekker werken aan mijn bakkie... dat raammech. is nog lang geen makkie in je eentje en dan ook met dat 'driehoekje' ... )
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-09-2007 22:48 #684960
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Helemaal gelijk. Die Renault 4 of die Simca of bijna alles van Britisch Leyland (Austin Allegro, Rover 3500, Morres Marina etc.) B-Ascona en E-Kadett en in mindere mate D-kadett (C en A Ascona nog redelijk aanwezig). Bijna alles ligt al op de sloop of is daar al nooit meer te vinden. Tja die V240'tigs hadden idd ook veel roestproblemen. Ik denk soms wel meer dan de 140'tigs: deuren, wielbakken, voorbalk, bij voorraam en achterklep, achterdorpel onder achterklep etc. Ik heb er toch al veel van gesloopt.
Het is wachten op de eerste belastingvrije 740tigs. Superauto met gegalvaniseerde carrosserie (de eersten hadden wel een trage VW diesel met plofspecialiteit), maar de rest een prima 2.3 ltr motor waar af en toe de draden van week worden en de ontstekingsunit vervangen moet worden. De injecties geven nog meer power en rijden heerlijk.
Ach en een 340 misstaat niet naast een 740 en een 140.
Het is wachten op de eerste belastingvrije 740tigs. Superauto met gegalvaniseerde carrosserie (de eersten hadden wel een trage VW diesel met plofspecialiteit), maar de rest een prima 2.3 ltr motor waar af en toe de draden van week worden en de ontstekingsunit vervangen moet worden. De injecties geven nog meer power en rijden heerlijk.
Ach en een 340 misstaat niet naast een 740 en een 140.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-09-2007 23:20 #684966
door V300 register
Mooi he, zo'n 300 club Dat die auto's door zoveel mensen zo suf en lelijk worden gevonden maakt de club misschien nog wel leuker en vooral de hobby goedkoper.
Het is erg jammer dat die volvo 240's zo hard rotten, ik ben al zo lang op zoek naar een goede 240 station uit de periode 83-85. Het probleem is vooral dat de goede zo duur zijn.
Ik heb een simca 1100, nog niet eens zo heel rot, en daarmee en van de laatste 30 die er in nederland over zijn gebleven
Het is erg jammer dat die volvo 240's zo hard rotten, ik ben al zo lang op zoek naar een goede 240 station uit de periode 83-85. Het probleem is vooral dat de goede zo duur zijn.
Ik heb een simca 1100, nog niet eens zo heel rot, en daarmee en van de laatste 30 die er in nederland over zijn gebleven
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-09-2007 23:49 #684971
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
wat een grappig kenteken...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-09-2007 23:51 #684972
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Dat kenteken is eigenlijk van Baron van Denekamp de PU.:humor:
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-09-2007 09:13 #685436
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Alex zn Volvo 343 DL 1977
Nu ff heel wat anders ;(
ik zit nu te twijfelen of ik de trekhaak erop zal laten zitten en welke knipperlichten ik erbij zal shoppen.
Nadeel is dat ik geen idee heb welke knipperlichten origineel waren in 1977/(78)?
Kan iemand me hier mee verder helpen?
ik zit nu te twijfelen of ik de trekhaak erop zal laten zitten en welke knipperlichten ik erbij zal shoppen.
Nadeel is dat ik geen idee heb welke knipperlichten origineel waren in 1977/(78)?
Kan iemand me hier mee verder helpen?
Moderators: Mark Smeets