show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Winner Special Tjeerd

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2007 17:09 #661498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner Special Tjeerd
goed, diede had het gister er daar ook over....
hoe meet ik dat, en waarop moet ik hem instellen :p
ik doe wel een technische opleiding, maar geen elektro.

enja bijvullen, heb nog een wat staan, d'r ging geeneens een volle jerrycan in m'n auto aan koelvloeistof

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2007 17:17 #661499 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner Special Tjeerd
Jeetje wat gaat dat snel hier, je let even niet op en er staat al weer een heel verhaal :D Ik heb net eens getest wat de meter deed als ik de aansluiting op de sensor rechtstreeks aan de massa hang (motorblok). Dat had ik in een ander topic op het forum gelezen. Resultaat: de temperatuurmeter sloeg vrij ver naar rechts uit. Ik vermoed dus dat de sensor stuk is, de bedrading en de meter doen het blijkbaar wel. Morgen maar eens even langs de sloop dus :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2007 18:25 #663469 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner Special Tjeerd
De tijd gaat snel, en hoewel zelfs de kleine klusjes meer tijd kosten dan ik had gehoopt, is er inmiddels behoorlijk wat gebeurd aan de auto, en staat er nog het e.e.a. op stapel:
- De temperatuurmeter is gerepareerd: de sensor in de waterpomp bleek defect (?2 op de sloop)
- De gasveren van de achterklep zijn vervangen door prima exemplaren van de sloop (?20)
- Er zijn deurpanelen met grote portiervakken (die lange) in gekomen
- Sigarettenaansteker gemonteerd (?2 op de sloop)
- Dimmer dsshboardverlichting gemonteerd (?2 op de sloop)
- Gordel linksachter gemonteerd (? 25)
- Luxe middenconsole (bij de handrem) geplaatst
- Waarschuwingslampje reservetank gerepareerd (lampje bleek simpelweg te ontbreken)

Verder heb ik een VDO klokkenwinkel met toerenteller, buitentemperatuurmeter en economymeter liggen, inclusief het toebehoren om al dat leuks aan te sluiten: temperatuursensor, vacu?mslangen en ander type tellerkabel (VDO ipv Smiths). Montage gaat hopelijk morgen gebeuren.

Ook heb ik een nieuwe thermoschakelaar voor de radiatorfan van de sloop gehaald. De fan slaat nu niet aan, dus wordt de motor vrij snel warm (werd best spannend in een drukke binnenstad vandaag). Die wil ik ook morgen even monteren. Kan ik gelijk de koelvloeistof vervangen (geen idee hoe oud die is), want volgens mij moet het koelsysteem daar bijna helemaal voor leeg..

Genoeg te doen dus :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2007 19:27 #663472 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Winner Special Tjeerd
Mooie auto en idd mooie kleur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2007 19:29 #663473 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Winner Special Tjeerd
Waarom heb je 2 verschillende hoofdsteunen. Ik heb nog wel interieursetjes liggen, bijvoorbeeld half stof/half skaileer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2007 20:04 #663475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner Special Tjeerd
De foto's zijn nog van de vorige eigenaar, die ook het topic oorspronkelijk gestart heeft. Inmiddels zit de originele voorstoel er weer in. De extravagante uitlaat zat er al niet meer onder toen ik hem kreeg. Ook zitten er weer originele stalen 340-velgen op. De auto is inmiddels dus weer behoorlijk wat origineler dan op de foto's :) Ik zal binnenkort eens wat actuele foto's plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2007 00:24 #663492 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner Special Tjeerd
Dus de auto is er zeker mooier op geworden als ik dit zo lees! Die uitlaten waren een beetje jammer, die zwarte velgen vond ik wel aardig, maar ik hou toch altijd meer van hoe het origineel was :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2007 00:54 #663496 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner Special Tjeerd

twkuiper;21694 schreef : Verder heb ik een VDO klokkenwinkel met toerenteller, buitentemperatuurmeter en economymeter liggen, inclusief het toebehoren om al dat leuks aan te sluiten: temperatuursensor, vacu?mslangen en ander type tellerkabel (VDO ipv Smiths). Montage gaat hopelijk morgen gebeuren.

Ook heb ik een nieuwe thermoschakelaar voor de radiatorfan van de sloop gehaald. De fan slaat nu niet aan, dus wordt de motor vrij snel warm (werd best spannend in een drukke binnenstad vandaag). Die wil ik ook morgen even monteren. Kan ik gelijk de koelvloeistof vervangen (geen idee hoe oud die is), want volgens mij moet het koelsysteem daar bijna helemaal voor leeg..

Genoeg te doen dus :D


waar heb je die sensor vandaan? die temperatuursensor? :p
die zoek ik namelijk nog een, met de nodige info om hem aan te sluiten.

om die schakelaar te vervangen hoeft er helemaal niets leeg.
gewoon losschroeven, en gelijk de nieuwe d'r in.
maar je kunt natuurlijk even je hele systeem spoelen :)
heb ik gedaan met de waterpomp, zeker aan te raden na 20 jaar ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2007 09:56 #663502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner Special Tjeerd
De sensor heb ik bij Conrad besteld, aangezien het me een lastige opdracht leek om een originele te vinden.. Het is naar wat ik hier op het forum begreep een standaard PT100 sensor (artikelnr 172461). Wat het aansluiten betreft: ik zag hier op het forum ergens dat de ene draad van de sensor aangesloten moet worden op de 7e van rechts op de rechter witte stekker van de klokkenwinkel, en de ander naar de massa (al dan niet gestabiliseerd via de klokkenwinkel). Dat ga ik eerst eens proberen.

Bedankt voor de tip van de switch, scheelt toch weer een boel werk :) Volgens mij is de koelvloeistof nog niet zo heel oud, maar ik zal het gelijk even checken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2007 15:50 #663505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winner Special Tjeerd

twkuiper;21727 schreef : De sensor heb ik bij Conrad besteld, aangezien het me een lastige opdracht leek om een originele te vinden.. Het is naar wat ik hier op het forum begreep een standaard PT100 sensor (artikelnr 172461). Wat het aansluiten betreft: ik zag hier op het forum ergens dat de ene draad van de sensor aangesloten moet worden op de 7e van rechts op de rechter witte stekker van de klokkenwinkel, en de ander naar de massa (al dan niet gestabiliseerd via de klokkenwinkel). Dat ga ik eerst eens proberen.

Bedankt voor de tip van de switch, scheelt toch weer een boel werk :) Volgens mij is de koelvloeistof nog niet zo heel oud, maar ik zal het gelijk even checken.


hmm ja daar heb ik t een en ander over gelezen, alleen iemand (volgens mij jeroen, maar dat weet ik niet meer zeker) zei dat dat niet werkte....

en je kunt de originele nog bestellen bij volvo, alleen dan kost ie wel ff 30 euro's :/
op een draad achter de tellerunits? t lijkt mij dat je die ergens zo moet kunnen aansluiten... in die draden ga ik liever niet knippen eigenlijk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD