Trillen na vervangen v-snaren 360
- V300 register
- Verbannen
Niet echt zo'n gierende toon, maar meer een 'fjiet-fiet-fjiet' geluid wanneer ie stationair loopt.
Dus twee nieuwe snaren besteld. De originele maat is niet meer leverbaar (9,5 x 918 mm), dus een paar Bosch 10 x 920 riemen gekocht.
Vanmiddag even omgewisseld, wat zo gepiept was. Maar nu... trillen.
Mijn blok, en wanneer ik rijd ook de auto, trillen behoorlijk op bepaalde toerentallen. Het is zelfs hoorbaar als een lage toon.
Hoe zou dit komen? Nieuwigheid van de snaren? Ze zijn ovaal wanneer je ze uit de verpakking haalt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
goed gecentreerd? Wel een mooie witte fan, lijkt wel nieuw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Er is iets in onbalans, dat moet wel. Ik ga zo nog even naar kijken, met een goede zaklamp.
Hoop niet dat het iets in de dynamo is, lager e.d., maar dat lijkt me ook sterk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zie ik het goed dat de 2 riemen parallel aan elkaar precies over dezelfde poullies lopen? Zo ja, dan lijken ze niet goed op spanning te staan. Die aan de kant van de fan lijkt hoger op de poullies te liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;253157 schreef : Past het wel helemaal lekker?
Zie ik het goed dat de 2 riemen parallel aan elkaar precies over dezelfde poullies lopen? Zo ja, dan lijken ze niet goed op spanning te staan. Die aan de kant van de fan lijkt hoger op de poullies te liggen.
Even zien. De foto heb ik gemaakt toen ik de snaren nog niet gespannen had. Was even een foto via WhatsApp naar een vriend.
Ben er net nog even mee bezig geweest. Wanneer ik de borgschroef/bout los draai en de spanning ietsje losser zet met de stelbout valt het mij op dat wanneer ik aan één snaar trek of duw en dan loslaat, de andere snaar juist strakker komt te staan en ook zo blijft staan. Ik neem aan dat ik dan de dynamo ietsje 'scheef' zet.
Heb er ook even ondergelegen en gekeken of de dynamo wel vast zit, en dat zit ie. Rubbers lijken me ook in orde.
Meest logische lijkt me dus dat de poelie van de dynamo uit balans is. Maar hoe stel je die. Hij kan heen en weer bewegen om 'm te spannen, maar daarmee breng je de poelie toch niet uit balans?
Vreemd...
ware grootte c1.staticflickr.com/5/4872/46968255682_ec2041f4c6_o.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De nieuwe riemen zijn breder en komen daarmee iets hoger te liggen. Zijn de randen van de poelies onbeschadigd? Heb je de waterpomppoelie los gehad? Controleer goed of er geen speling op de as van de waterpomp zit. Als het een oude pomp is en je de snaren extra opspant, kan het zijn dat door de hogere belasting de waterpomp het loodje legt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ga er morgenmiddag weer mee bezig. Houd jullie op de hoogte
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Louis;253158 schreef :
Meest logische lijkt me dus dat de poelie van de dynamo uit balans is. Maar hoe stel je die. Hij kan heen en weer bewegen om 'm te spannen, maar daarmee breng je de poelie toch niet uit balans?
die kan je niet stellen en uit balans kan je hem niet krijgen. Je problemen zijn begonnen nadat je de nieuwe V-snaren heb gemonteerd, als je de oude nog heb doe die dan weer erop en zie wat er dan gebeurt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
2 Fast 4 U;253161 schreef : die kan je niet stellen en uit balans kan je hem niet krijgen. Je problemen zijn begonnen nadat je de nieuwe V-snaren heb gemonteerd, als je de oude nog heb doe die dan weer erop en zie wat er dan gebeurt.
Daar dacht ik idd ook aan. Of heel effe zonder snaren laten draaien. 9,5 is gewoon goed verkrijgbaar hoor (mocht het daar aan liggen). Niet op type auto zoeken maar op maat/type V-snaar. Bij autodoc ooit nieuw stuurhuis besteld, ze kwamen er na een paar maanden achter dat ze hem toch niet konden leveren. :S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
je hebt ook maar 1 snaar nodig. die pullies zijn dubbel of zelfs driedubbel uitgevoerd zodat je door kan naar een aircopomp of stuurbekrachtigingspomp met (semi) individuele snaren in plaats van 1 lange zoals dat tegenwoordig is met de multiriem.
In ieder geval geen 2 snaren voor 1 functie! Daarnaast drijf je alleen maar een waterpomp en visco-fan aan, geen multi-kilowatt aircopomp ofzo.
voorbeeld van een 940 en mijn ex 740.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.