We mogen Rotterdam weer in!
- V300 register
- Verbannen
www.autoblog.nl/nieuws/jawohl-alle-benzi...m-in-rotterdam-99552
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
En dan nu dit te horen krijgen.
Lekker weer.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Me vriendin vroeg of ik mee ging naar een concertje, dus ik gewoon naartoe gereden en borden parkeergarage gevolgd. Geen bord gezien, dat ik ergens niet in mag gezien het milieu. Een verbranding op LPG geeft één van van de miste schadelijk uitlaatgassen in een auto met een brandstofmotor (dus hou ik me met die auto ook niet bezig met die milieuzones).
Heb gisteren dus de volgende boette binnen gekregen.:grr::grr::grr:
Dit is alsof je een boete krijgt in een gebied waar je geen alcohol mag drinken (voor het drinken van alcohol) terwijl je appelsap drinkt. ????
Ik moet 100€ aftikken omdat in een minder milieu vervuilende auto rij dan de gemiddelde nieuwe auto op diesel of benzine?? (juist het tegenovergestelde van een vervuilende auto)
En daarbij ook nog eens heel duurzaam bezig ben door 33 jaar oude auto te rijden.
En daarbij ook nog eens 80€ meer aan wegenbelasting betaal omdat ik op de schone brandstof LPG rij.
Dit wordt zeker een bezwaarschrift schrijven.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2015-41452.html
-aan de hand van de Koersnota de gemeenteraad heeft besloten dat de milieuzone naast vrachtauto’s Euro III en lager, mede zal gelden voor personen- en bestelauto’s die rijden op de brandstof diesel met een Datum Eerste Toelating (DET)van vóór 1 januari 2001 en personen- en bestelauto’s die rijden op benzine met een Datum eerste Toelating van vóór 1 juli 1992;
Maar goed ben blij dat de regel nu voorbij is voor alle oude benzine auto's
- André Minet
- Nieuw lid
Indien met terugwerkende kracht dan zou ik zeker een bezwaarschrift indienen tegen die
Boete
Hoorde laatst dat een ander clublid ook een dergelijke boete had gekregen
Probleem met lpg is dat de meeste van dergelijke auto s ook op benzine kunnen rijden
Geen hond die dat doet behalve met de koude start maar dat maakt de bewijslast
Moeilijker
Is een klap voor de milieurakkers in vooral Rotterdam
Vergis je niet openbaar vervoer is veel vervuilender dan onze oldtimers alleen
Is de vervuiling per km lager als je kijkt naar de vervuiling per reiziger
Binnenkort toch maar eens naar Rotterdam met de 340 ....
- V300 register
- Verbannen
meteen weer geactiveerd worden. Wat moeten de mensen die van ellende hun op benzine
rijdende 240 of 740 van 1989 van de hand hebben gedaan vanwege deze maatregel,
nu wel niet denken van de gemeenteraad van Rotterdam?
- V300 register
- Verbannen
Albert1;245958 schreef : Waar ze daar in Rotterdam mee bezig waren sloeg in sommige gevallen helemaal nergens op!!!. Ik rij op LPG met men 360 GLE.
Me vriendin vroeg of ik mee ging naar een concertje, dus ik gewoon naartoe gereden en borden parkeergarage gevolgd. Geen bord gezien, dat ik ergens niet in mag gezien het milieu. Een verbranding op LPG geeft één van van de miste schadelijk uitlaatgassen in een auto met een brandstofmotor (dus hou ik me met die auto ook niet bezig met die milieuzones).
Heb gisteren dus de volgende boette binnen gekregen.:grr::grr::grr:
Dit is alsof je een boete krijgt in een gebied waar je geen alcohol mag drinken (voor het drinken van alcohol) terwijl je appelsap drinkt. ????
Ik moet 100€ aftikken omdat in een minder milieu vervuilende auto rij dan de gemiddelde nieuwe auto op diesel of benzine?? (juist het tegenovergestelde van een vervuilende auto)
En daarbij ook nog eens heel duurzaam bezig ben door 33 jaar oude auto te rijden.
En daarbij ook nog eens 80€ meer aan wegenbelasting betaal omdat ik op de schone brandstof LPG rij.
Dit wordt zeker een bezwaarschrift schrijven.
Wat ik tot nu toe gehoord heb maak je zeker een goede kans. Ik gok dat er binnen héél korte tijd wel een stichting opgericht zal worden om kwijtschelding voor elkaar te krijgen.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Als je bijna 100€ per maand wegenbelasting betaald voor een auto op LPG ga je natuurlijk vrijwel niet op benzine rijden. Dat zou totaal niet logies zijn. Ook al is de benzinetank wel aanwezig.