Een (lichte) caravan achter een 340 hangen-ervaringen?
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Weet niet hoe bergachtig het gebied is waar je wil rijden. Daar is het punt waar de auto het zwaar krijgt, niet op de snelweg of tussendoor wegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
eipmiw;244431 schreef : H Je zou ook kunnen overwegen om de kofferbak te vullen met licht spul en het zwaardere goed in een dakkoffer te doen.
Absoluut niet doen! Je wilt het zwaarte punt zo laag mogelijk houden, dus de lichtste spullen moeten in een dakkoffer! Doorzakken zal hij met 4 volwassenen en 50kg kogeldruk toch, en daar zijn andere oplossingen voor zoals hier in het topic omschreven (hulpveren).
Als je toch al van plan bent binnendoorwegen te rijden waar je 80 mag, dan kunnen die 10 km voor de snelweg er ook wel bij.
Maar je zult moeten werken, regelmatig moeten schakelen en toeren moeten maken!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Erik;244444 schreef : ........Zo weet ik dat in Polen in ieder geval voor Poolse wagens geld dat er op dezelfde as ook dezelfde banden moeten zitten.......
dit geld ook hier in Nederland en ik vermoed dat dat in elk land geld............
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Controleer / test / smeer de remmen voordat je met de oude caravan gaat rijden.
Maar wel lachen hoor met de caravan weg, gewoon doen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
2 Fast 4 U;244445 schreef : dit geld ook hier in Nederland en ik vermoed dat dat in elk land geld............
Hier geld de APK eis dat er dezelfde maat op moet zitten. Niet dat de band ook hetzelfde moet zijn. Dus hier mag het profiel verschillen, de kwaliteit van de band, het merk, etc.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Maarja, je had niet anders destijds, of ik was gewoon gek/onwetend. :+
Belgie (ook niet vlak) geweest met een sleurhut achter een 66.
Je moet wel erg selectief zijn met meesjouwen van spullen.
Sommige campinggasten nemen echt een hele huisraad mee.
Je kunt dat natuurlijk ook gewoon op locatie kopen, vaak nog goedkoper en daarna weggeven aan de locals of laten staan.
Alleen het hoogstnodige meenemen.
En checken of je trekhaak klopt, sjouwgewicht en op kenteken/regels bestuderen.
Dat is nu natuurlijk allemaal veranderd.
- V300 register
- Verbannen
Op de snelweg is het vooral vervelend rijden als je ingehaald wordt door touringcars die stijf 107-108 km/h tegen de begrenzer rijden. De combinatie zal met een flinke caravan zoals van mijn ouders behoorlijk zijwindgevoelig zijn. Qua gewicht/trekkracht is het allemaal geen probleem. Het verbruik is bij een snelheid van ca 85 op de GPS afhankelijk van het frontoppervlak en stroomlijn van de caravan. reken op 1 op 8 / ca 12l/100km
- V300 register
- Verbannen
Hulpveren/staat van de schokdempers achter zijn nog een punt. Het concept van hulpveren is mij overigens helemaal vreemd.
- V300 register
- Verbannen
Nooit problemen met de achtervering gehad.
Later heb ik met mijn Eigen 360 sedan ook diverse keren verschillende caravans getrokken, ook bij volle bepakking. Ook toen heb ik hulpveren nooit gemist. Ik zou er niet zo'n problem van maken.