Aan welke onderdelen is een tekort?

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2016 20:03 #964724 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Aan welke onderdelen is een tekort?

volvomania;242421 schreef : ......En als ik sloop gaat ook de body tot op de puntlas uit elkaar (dit duurt maanden)..............

weet jij dan hoe de auto in elkaar is gezet, zodat je hem in omgekeerde volgorde uit elkaar kan halen? Ik heb bij mij achterom 5 hatch backs staan die ook uit elkaar moeten waarvan ik ook wat plaatwerk van wil bewaren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2016 21:29 #964725 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aan welke onderdelen is een tekort?
Ik heb dit inderdaad afgelopen weekend mogen aanschouwen, een gesloopte 340 is bij jou idd volledig gesloopt, hopen respect voor het werk dat hier in kruipt. En idd zoals vermeld, elke puntlas uit elkaar gehaald. zo krijgt een ongeval 340 tenminste een 2de leven door vele andere 340's op de baan te houden

volvomania;242421 schreef : De problemen met het plaatwerk zouden er niet hoeven te zijn als mensen een fatsoenlijk leerden te slopen (en niet enkel een paar onderdeeltje eraf schroeven om de rest weg te gooien, zonder iemand te willen beledigen).

Ik sloop van tijd tot tijd wel eens een 300 als die echt niet meer te redden is, net zoals Erik.
En als ik sloop gaat ook de body tot op de puntlas uit elkaar (dit duurt maanden).
Je bent dan bijvoorbeeld een dag bezig met een achterflank los te maken zodat die herbruikbaar is maar denk dan niet dat er iemand naar waarde wilt voor betalen.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2016 23:02 #964726 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Aan welke onderdelen is een tekort?

2 Fast 4 U;242430 schreef : weet jij dan hoe de auto in elkaar is gezet, zodat je hem in omgekeerde volgorde uit elkaar kan halen? Ik heb bij mij achterom 5 hatch backs staan die ook uit elkaar moeten waarvan ik ook wat plaatwerk van wil bewaren.

Oh dat weet ik ondertussen wel.

Vanmorgen...

En tenslotte vanavond.

Excuses voor het onscherpe. Maar het fameuze balkje van Francois mag niet te helder zijn :woei:

Het meest complexe deel van de wagen is de bodemplaat juist voor de achterbank. Daar komen een heleboel chassisbalken samen.

Deze auto's laten zich ondertussen lezen.
Maar ook dat kun je vrij makkelijk leren als je de tijd ervoor neemt.
Waar ik de stukken niet in hun geheel er af kan krijgen zorg ik ervoor dat ik altijd iets ruimer snij dan wat de groene boeken van Volvo zeggen. Zo kun je achteraf altijd bij trimmen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2016 02:05 #964727 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Aan welke onderdelen is een tekort?
Ik moedig mensen ook aan om vooral op een sloop oid te gaan vinden. Het is idd. zo dat ik en BBB de auto's pas slopen als ze (heel) ver heen zijn. Dit om zo veel mogelijk auto's op de weg te houden. Ik maak er geen winst op en BBB denk ik ook niet of nauwelijks.
Ik heb idd. veel onderdelen liggen. Echter een paar bovengenoemde zijn ook bij mij schaars, zoals een goede ring om de stuurkolom en de raamschraaprubbers. Hiervoor wil ik jullie vragen om als je op de sloop komt eens bij andere auto's te kijken en te proberen iets vergelijkbaars of in de richting te vinden.
Dit topic is voor nu al geslaagd omdat ook blijkt dat de ene denkt dat iets schaars is of niet meer te krijgen en vervolgens weten anderen waar het wel te krijgen is. Een prima manier van elkaar helpen.
Daarnaast krijgen we zo wel een soort overzicht van echt schaarse artikelen.
Zoals Robbert-Jan al aan gaf is het voor ons allen een uitdaging om daar een oplossing voor te vinden. Een middagje rond bellen, in je netwerk zoeken oid. kan al hele goede leads opleveren. Dat hebben we nodig.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC