Aan welke onderdelen is een tekort?
- V300 register
- Verbannen
-betaalbaar alternatief voor een aandrijfas 340 1.4 met 5-bak
-frontbalk
-dwarsbalk achter
-reservewielkuip 360
-complete zijwanden
-complete paravan
-spatborden MKII (81-85)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
General Custom;242398 schreef : De absolute nummer 1 zijn de raamschraaprubbers natuurlijk. Verder koplampreflectors (dat chrome stuk) waarvan het chroom onbeschadigd is, werkende stoelverwarming, ongebroken plastic rond de knop van de gevarenlichten, en zowat alle opties worden ook steeds zeldzamer.
Maar eigenlijk is dit klagen zonder problemen. Met de schuur van Erik, Born Build Beauties en Dafhobby beschikken wij echt over pure luxe. Natuurlijk kan het altijd beter, maar ik denk dat we dit wel echt moeten waarderen. Probeer maar eens een onderdeel voor een Japanner uit de jaren 80 te bemachtigen, dat is ellende. Probeer onderdelen voor een Volvo 440 te vinden en het is al een stuk moeilijker dan voor een 340.
Passende rubbers zijn gewoon universeel te krijgen, alleen schijnt het dat je je portier dan wat harder dicht moet gooien.
Meer info, welke specs/naam hoort hier bij?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
BartJu;242413 schreef : Meer info, welke specs/naam hoort hier bij?
Die in dat rekje bij Huva Bladel :f
Ik ben er zelf nooit verder op in gegaan omdat ik de rubbers van mijn sloop-440 in de 340 heb gezet (wat ook werkt). Ook heb ik een jaar of wat geleden van iemand gehoord die op dezelfde manier nieuwe rubbers had gekocht.
Mocht je nieuwe rubbers nodig hebben, dan zou ik gewoon een rubber meenemen en vragen of ze die kunnen leveren.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Steven340;242392 schreef : Die plastic ophang beugeltjes voor de richting aanwijzerhendel en ruitenwisser. Tenminste exemplaren die nog intact zijn dan.
Heb je er ooit al eens bij Erik of Born Built Beauties naar gevraagd?
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Lucluc;242412 schreef : Motorsteunen 2-liter. Topmounts veerpoten. Kachelweerstanden. Onderdelen stuurbekrachtiging.
De kachelweerstanden zijn al een dik half jaar weer te krijgen bij Born Built Beauties.
Ik vind dat hier makkelijk boehoe wordt geroepen. Als er een klein beetje gezocht wordt is het er vaak nog.
Ik ben het eens met de schraaprubbers en de deurrubbers, maar sommige andere onderdelen zijn er gewoon.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
François;242407 schreef : -betaalbaar alternatief voor het koppelstukje
-betaalbaar alternatief voor een aandrijfas 340 1.4 met 5-bak
Mag ik je dan uitdagen om eens de handen uit de mouwen te steken en bij bedrijven offertes voor 10-15 stuks per keer op te vragen?
François;242407 schreef : -frontbalk
-dwarsbalk achter
-reservewielkuip 360
-complete zijwanden
-complete paravan
-spatborden MKII (81-85)
De problemen met het plaatwerk zouden er niet hoeven te zijn als mensen een fatsoenlijk leerden te slopen (en niet enkel een paar onderdeeltje eraf schroeven om de rest weg te gooien, zonder iemand te willen beledigen).
Ik sloop van tijd tot tijd wel eens een 300 als die echt niet meer te redden is, net zoals Erik.
En als ik sloop gaat ook de body tot op de puntlas uit elkaar (dit duurt maanden).
Je bent dan bijvoorbeeld een dag bezig met een achterflank los te maken zodat die herbruikbaar is maar denk dan niet dat er iemand naar waarde wilt voor betalen.
- V300 register
- Verbannen
volvomania;242420 schreef : Ik vind dat hier makkelijk boehoe wordt geroepen. Als er een klein beetje gezocht wordt is het er vaak nog.
Ben ik met je eens hoor. Ik weet het spul altijd wel te vinden. En daarom rij ik nog dagelijks met een 360.
- Wouter Borsje
- Premium lid
En inderdaad, soms moet je net even een paar stappen verder willen gaan om datgene te vinden wat je zoekt, of zoals gezegd een sloper vakkundig demonteren.
En juist het nemen van die paar stappen is voor sommigen kennelijk toch net wat te veel, als je echt tot doelstelling hebt (welke strookt met de club doelstelling) om jouw V300 (of zelfs meerdere) zo lang mogelijk in een minimaal redelijke staat te houden dan zal je daar ook de nodige moeite voor moeten doen, zo simpel is dat.