Het grote ''op de sloop'' topic
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Louis;250877 schreef : En dan te beseffen dat er nog maar 750 geregistreerde 340's zijn, 133 360's, 71 343's en slechts 13 345's.
Dat deze uit eindelijk op de sloop is beland, daar heb ik niet zo'n moeite mee. Het was maar een heel sober uitgevoerde 340, welke behoorlijk krokant was en een lekke koppakking had. Dat laatste heeft de auto waarschijnlijk op de sloop doen belanden, maar anders had het ook geen jaren meer geduurd qua roest.
- Steven340
- Nieuw lid
Van die 750 340's zullen er maar weinig zijn die echt in showroom staat zijn vermoed ik zo.
En dan zul je zien dat uiteindelijk van die 750 er ineens ook een hele zoot van zullen verdwijnen.
Uiteindelijk zal er weer eentje bij komen, als ik aan m'n beige 340L ga beginnen, die staat nu ook niet meer op kenteken.
Maar denk niet dat ik daar nu wat aan ga doen voordat deze 40 jaar oud is.
Die wegenbelasting regels hebben er zeker voor gezorgd dat er een hoop de schredder is in gegaan.
- V300 register
- Verbannen
Aan de andere kant zijn het natuurlijk maar gewoon auto's, zeker voor iemand die geen liefhebber is. Voor de niet-liefhebber komt er een moment dat het niet meer rendabel is om zijn/haar vervoersmiddel op de weg te houden en het goedkoper is om een andere auto aan te schaffen. Die auto's komen nu op de sloop, en dat zijn ook de auto's die de schredder in gaan i.v.m. belastingregels. Heel jammer, maar wel begrijpelijk...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Louis;250877 schreef : En dan te beseffen dat er nog maar 750 geregistreerde 340's zijn, 133 360's, 71 343's en slechts 13 345's.
Dat lijkt me niet correct. Heb je ook alle 'dl' 'gl' 'gls' en '343' etc meegenomen?
- V300 register
- Verbannen
General Custom;250880 schreef : Daar ben ik het mee eens Steven, mijn 340's zullen dan ook niet afglijden in een staat waarin niemand er nog moeite in zal steken. Maar goed, die hebben ook een eigenaar die ze slechts hobbymatig gebruikt en er goed voor zorgt, al zeg ik het zelf. Dat maakt een flink verschil. Gelukkig hebben we een behoorlijke club mensen die op die manier voor hun 300's zorgen
Aan de andere kant zijn het natuurlijk maar gewoon auto's, zeker voor iemand die geen liefhebber is. Voor de niet-liefhebber komt er een moment dat het niet meer rendabel is om zijn/haar vervoersmiddel op de weg te houden en het goedkoper is om een andere auto aan te schaffen. Die auto's komen nu op de sloop, en dat zijn ook de auto's die de schredder in gaan i.v.m. belastingregels. Heel jammer, maar wel begrijpelijk...
Precies, er zijn best liefhebbers die ze in goede staat houden. Al moet ik bekennen dat het in mijn geval niet bepaald hobbymatig is met 30k km per jaar. Maar goed, vrijwel alleen snelwegkilometers, iedere 10k een beurtje met alleen maar goede spullen en dusdanig lage kosten per km dat echt serieus onderhoud (spuitwerk, evt laswerk, nieuwe ophangingsdelen, etc) er ook weer vanaf kunnen.
- V300 register
- Verbannen
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
General Custom;250880 schreef : Daar ben ik het mee eens Steven, mijn 340's zullen dan ook niet afglijden in een staat waarin niemand er nog moeite in zal steken. Maar goed, die hebben ook een eigenaar die ze slechts hobbymatig gebruikt en er goed voor zorgt, al zeg ik het zelf. Dat maakt een flink verschil. Gelukkig hebben we een behoorlijke club mensen die op die manier voor hun 300's zorgen
Och, de 'belastingregels'...
Want je moet wel 100 - 120 euro betalen per jaar voor een auto en 3 mnd stilzetten. Als je dat niet meer kunt opbrengen, dan is het wellicht helemaal discutabel of een auto wel een goede keuze is voor je financiële situatie. Onderhoud kost een veelvoud. Iets waar je niet onderuit kan als je in bezit bent van één of meerdere auto's.
Wij hebben nog geluk met onze relatief lichte oldtimers, denk eens aan mensen die een Buick op kwarttarief hebben...
- V300 register
- Verbannen
Alexdepalex;250900 schreef : Wij hebben nog geluk met onze relatief lichte oldtimers, denk eens aan mensen die een Buick op kwarttarief hebben...
Volgens mijn is de regel dat je een kwart van het jaarbedrag betaalt,
met een maximum van 120 Euro. Dus dan maakt het niet uit of die
Buick 2 ton weegt.