Nieuwe aanwinst!
- V300 register
- Verbannen
Over Volvo 440 onderdelen, heel veel is inderdaad het zelfde bij de 340 1.7 en 440. Niet per se omdat ze 440 onderdelen zijn gaan gebruiken, maar meer omdat deze motor eerst in de 340 lag, en deze onderdelen simpelweg onveranderd bleven voor de 440. Dynamo, startmotor, bougies,... en zelfs de distributieriem van jou 340 is gelijk aan die van een 440. Ik weet het niet uit ervaring, maar lijkt me logisch dat ook de stuurbekrachtigingspomp gelijk is (mits er stuurbekrachtiging leverbaar was op de 1.7).
Over de stickers, voor 1 sticker kwam ik uit op ?35 voor 5 stickers op ?40 geloof ik. Het kost vooral tijd om zo'n sticker na te maken, niet zo zeer materiaalkosten. Tja, dan doe er maar 5 he
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stuurbekrachtiging: bij het opknappen van mijn 360 was dit ook het voornemen. Maar, met goede topmounts, lagers, etc. is het helemaal niet nodig. Mijn 360 stuurt heerlijk licht; ik denk zelfs dat jouw 340 lichter zou moeten sturen, omdat de voorkant minder zwaar is. BTW: ik heb ook een 360 met stuurbekrachtiging, dus ken het verschil.
Verder hele mooie auto. Zo op het oog heb je daar relatief weinig werk aan. Lak mooi maken met een paint restorer, anti roest behandeling en dan genieten. Ik kan me nog herinneren dat zo?n 1700 heerlijk rijdt! Veel succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;239546 schreef : Wat mij opvalt op de foto van de motorruimte, er is zo te zien flink gelast aan de veerpoten. Toch iets om even te checken of dat goed nabehandeld is en niet opnieuw is gaan roesten.
Het kan ook alleen de gevolgen van een anti roest behandeling zijn. Vooralsnog kan je dat op deze foto niet goed zien.
Wil je dit checken, controleer dan de richel in de wielkast. Dat is volgens mij het punt dat altijd begint met roesten en zich een weg naar boven vreet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een PB gestuurd.
Er is onder de motorkap inderdaad kwistig met tectyl of iets dergelijks rondgestrooid, maar ik zal goed gaan speuren naar roest en zeker op de bekende plekken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;239563 schreef : Heel veel succes met je Millionaire. Is deze niet van Wouter N. geweest?
Nope dat was nummer 094. Naar verluidt inmiddels gedemonteerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit zijn de laatste vijf 340 Millionaires in Nederland, overigens allen origineel Nederlandse kentekens (volgens RDW Open Data):
TP77JY --> dit is de jongste
TL50YJ --> deze is bijzonder, want nog van de eerste eigenaar! 21/7/1988 op kenteken ?n tevens datum laatste tenaamstelling!
TJ54RY --> deze is van GC
TG39RG
TG35BT --> dit is de oudste (en de mijne yeehaa!)
Verder iemand iets bekend over de andere wagens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
leonsteyns;239618 schreef : Wel jammer, maar met zo'n problematische achteras ben ik blij dat het niet de mijne is...
Dit zijn de laatste vijf 340 Millionaires in Nederland, overigens allen origineel Nederlandse kentekens (volgens RDW Open Data):
TP77JY --> dit is de jongste
TL50YJ --> deze is bijzonder, want nog van de eerste eigenaar! 21/7/1988 op kenteken ?n tevens datum laatste tenaamstelling!
TJ54RY --> deze is van GC
TG39RG --> staat momenteel te koop
TG35BT --> dit is de oudste (en de mijne yeehaa!)
Verder iemand iets bekend over de andere wagens?
Verder heb ik op mijn computer nog wat foto's gevonden van voormalig 340 GLE ''TG-97-NR''. 3 jaar geleden bestond deze nog...
Wel ben ik eigenlijk benieuwd hoe je aan bovenstaand lijstje bent gekomen. Geldige APK en verzekering kan immers niet, want die van mij is momenteel geschorst en niet verzekerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De data komt van: opendata.rdw.nl
Ik heb de dataset 'gekentekende voertuigen' gebruikt en dan gefilterd op:
- merk is: VOLVO
- handelsbenaming is: 340 GLE K6
En je kunt het ook als .csv bestand exporteren. Als je alle Volvo's in Nederland neemt en een draaitabel maakt, kun je bijvoorbeeld alle rode Volvo's uit de 300-serie met geldig kenteken eruit filteren... De data is wel onnauwkeurig en zo af en toe en er staan fouten in: 340 DL en 340DL als handelsbenaming geeft twee verschillende categorie?n. Ook kan een auto gewoon een geldig kenteken hebben, maar wel ergens weg staan te roesten. Als er ?n geen geldige of recente APK ?n geen WAM op zit, kan het zo'n geval zijn (maar hoeft niet)...
Ik heb wat kolommen weggelaten en dan blijft dit over:
https://lh3.googleusercontent.com/tAytGF8sfQmDFZs2CUrukRQ30IZfLX8dD27kgH7yAXkAc5l21qUCClYnJHr0gyvbHrf1L841o7GZ=w996-h166-no
Het klopt dus dat jouw wagen niet verzekerd is, maar hij heeft blijkbaar wel nog een geldige APK...
Raar dat die auto bij Catsburg Ruiter zwaarder op kenteken staat! Prijs is inmiddels flink gezakt (van ?2000 naar ?1450).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar als ik het goed begrijp is van die bovenste 2 voertuigen uit jou lijstje het bestaan dus ook niet zeker meer? Niet meer verzekerd en de apk al enige tijd verlopen...
Ik weet trouwens wel waarom die ene Millionaire zwaarder is. Die auto loopt op LPG, en dan wordt zo'n auto opnieuw gewogen met alle LPG-meuk er in zeg maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Inderdaad werkt deze filtering alleen als het model een aparte en unieke handelsbenaming heeft. In het geval van de handelsbenaming "340 DL" is overigens geen typefout gemaakt (my bad), maar bijvoorbeeld bij de "343 DL" wel (dus slechts ??n exemplaar in de categorie "343DL"...).
In totaal zijn er nog maar liefst 610 340 DL (inclusief de 340 DL AUTOMATIC, 340 DL K6, 340 DL K9 en 340 DL S6), dan wordt het inderdaad moeilijk!
Met hetzelfde gemak hadden ze de RAI Special gewoon een aparte aanduiding gegeven, zoals met sommige andere Volvo modellen ook gebeurd is (veel 240 en 940 POLAR modellen bijvoorbeeld of 440 en 460 FLEET modellen).
Van de TL50YJ is inderdaad weinig te zeggen, de APK is in elk geval al 4,5 jaar verlopen (dus ik hoop dat deze ergens mooi droog staat!). De TP77JY heeft een geldige APK en verzekering, dus die zouden we ergens tegen kunnen komen. Als dat zo is, ga ik zeker even kennis maken...
Van de overige drie weten we waar ze staan.
Maar je komt de gekste dingen tegen! Wat te denken van de "244DL JUBILEUMAUTO"? Daar zijn er elf van op kenteken, de meeste als sedan maar ook een hatchback, twee 'Niet geregistreerd' en met vier of vijf zitplaatsen.
Maar ook: "V60 PLUG HYBRID" naast "V60 PLUG IN HYBRID" en ook "VOLVO 340" als aparte categorie. Ook wel maf: een "V70 AWD ESTATE" (duidelijk geen Volvo-kenner geweest bij RDW die dat opgeschreven heeft).
Zo wordt data-integriteit wel een dingetje... :no:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.