het FORUM update topic!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 15:46 #791429 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic het FORUM update topic!
het is nu 15:46 volgens mijn windhoos.

*edit* en klopt ook met de tijd boven de post..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-07-2009 17:43 #791441 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic het FORUM update topic!

volvofiel;114241 schreef : Ligt het nu aan mij, of loopt het forum een uur achter?

Als je niet bent ingelogd loopt het forum een uur achter (bij mij tenminste). Zodra ik me inlog springen alle tijden om naar +1 GMT

EDIT: nog een tik voor Karsten ;)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-07-2009 18:26 #791445 door Mark Smeets

Erik;114230 schreef : Wat ik nu zie is dat er veel goede ide?en zijn, maar dat er nog te weinig omgezet wordt in concrete actie. Als je dezelfde energie die je in een idee opperen ook in de uitwerking daarvan (hoe, wat, waar, wanneer) besteed dan is de zgn. slagkracht al veel groter. Ik ben overtuigt van het feit dat veel voldoening geeft (eigen kunnen, goede respons) en meer dynamiek aan de club.

Bij deze wil ik een idee opperen, echter kan ik dit zelf niet uitvoeren.

Is het een idee om in het leden gedeeltje een apart deel te maken, waar je goede idee?n kunt posten. Dit om meer stimulatie te geven om het idee ook uit te voeren.

Mensen die concrete plannen hebben zouden hier dan hun idee kunnen posten en vragen of er interesse is (gezamelijke inkoopactie bijvoorbeeld). Daarnaast zou de EVC kunnen helpen op organisatorisch gebied?

Daarnaast zou het mooi zijn om in dit gedeelte de regel te stellen: 'Wie toezegt mee te doen aan een gezamelijke inkoopactie, verplicht zichzelf hiermee ook werkelijk meedoen!'. Dit om problemen te voorkomen met mensen die opeens toch geen interesse meer hebben.

Wat vinden jullie hiervan?
En moet dit gedeelte in het leden gedeelte komen? Of mag elk geregisteerd lid van het forum meedoen?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 19:06 #791456 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic het FORUM update topic!
Inkoopacties (waarbij dus voordeel te behalen valt) vind ik alleen 'waardig' voor clubleden. Je moet toch ergens je voordeel behalen.

Daarom heb ik die portiergreeprubbers alleen aan leden verkocht.

Overigens vind ik ook dat dergelijke acties in samenwerking met de clubwinkel moeten worden gedaan.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 21:17 #791473 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic het FORUM update topic!

volvofiel;114281 schreef : Overigens vind ik ook dat dergelijke acties in samenwerking met de clubwinkel moeten worden gedaan.

Dan zul je een ander bestuursstandpunt moeten bereiken tijdens een ALV. Vooralsnog lijkt het me praktisch hier niet op te w8en, maar gewoon aan de slag te gaan.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-07-2009 21:22 #791474 door Mark Smeets

Erik;114299 schreef : Dan zul je een ander bestuursstandpunt moeten bereiken tijdens een ALV. Vooralsnog lijkt het me praktisch hier niet op te w8en, maar gewoon aan de slag te gaan.

Dat dacht ik ook al.
Daarnaast gaat het financieel gezien niet (vanauit de club). En als ikzelf (bijvoorbeeld) een bedrag vooruit schiet voor een aantal producten, dan wil ik ook zelf de verkoop etc in de hand hebben. Natuurlijk mogen de producten dan wel in de clubwinkel vermeld worden.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 21:27 #791476 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic het FORUM update topic!
Daarvoor moet je een stichting/fonds/coop/oid oprichten. Dan ben je met zijn allen aandeelhouder en heb je het risico gespreid. Bij bepaalde ondernemingsvormen mag je de btw ook nog terugvragen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 21:30 #791477 door V300 register
vanuit het bestuur is er zover ik weet helemaal geen rem om inkoopacties via de clubwinkel te laten gaan.

de statuten zijn juist aangepast om dit makkelijker/duidelijker te maken.

in het huishoudelijk reglement is komen te staan dat we geen actief beleid voeren op onderdelenvoorziening, maar dat geldt voor het oprichten van een magazijn e.d.
Daar willen we mee wachten tot we iemand bereid vinden om er in zn vrije tijd een goede parttime job van te maken.

maar; losse dingen zoals inkoopacties, kleine initiatieven met beperkt financieel risico dus; helemaal top!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-07-2009 21:33 #791478 door Mark Smeets

v0lv0freak;114269 schreef : Is het een idee om in het leden gedeeltje een apart deel te maken, waar je goede idee?n kunt posten. Dit om meer stimulatie te geven om het idee ook uit te voeren.

antiekeradio;114303 schreef : maar; losse dingen zoals inkoopacties, kleine initiatieven met beperkt financieel risico dus; helemaal top!

1 + 1 = 2 ? :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 21:43 #791483 door V300 register
owja, dat ledengedeelte, een aparte categorie voor "goede ide?n" lijkt me omslachtig.

die topics kunnen toch ook gewoon 'zo' in het ledenforum? evt. met een poll

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC