Dat was schrikken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2005 23:42 #647806
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dat was schrikken
Kan weleens heel erg tegevallen, hoge compressie icm een laag gewicht op het achterwiel...
kan ervoor zorgen dat je achterwiel in zijn 2 of 3 alleen maar even blokkeerd.
kan ervoor zorgen dat je achterwiel in zijn 2 of 3 alleen maar even blokkeerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2005 23:44 #647807
door V300 register
eigenlijk nog niet geprobeert.. aanduwen.. das iets voor het weekend..
toevallig laatst nog wel een ouwe bmw 518i aan moeten duwen (van een jaar of 18/19 oud)
startmotor wil nie altijd werken:P
toevallig laatst nog wel een ouwe bmw 518i aan moeten duwen (van een jaar of 18/19 oud)
startmotor wil nie altijd werken:P
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2005 23:46 #647808
door V300 register
Vooral de mogelijkheid om een reis en kredietbrief te nemen b.v. op vakantie is wel een geruststellende gedachte, als je zoals wij dit jaar naar tjechie zijn geweest (overigens niet nodig gehad).
maar goed, je weet het maar nooit.
@ Frans, vreemd om te zien he.
ik vindt de door mijzelf gemaakte avator van frans wel erg mooi
maar goed, je weet het maar nooit.
@ Frans, vreemd om te zien he.
ik vindt de door mijzelf gemaakte avator van frans wel erg mooi
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2005 00:20 #647809
door V300 register
@john
IRK heb ik gelukkig ook nog nooit nodig gehad, wel "erbij" genomen toen ik naar buitenland ging, is wel een tip ja!
@wouter
aanduwen gaat idd normaal gesproken vrij makkelijk, motor in z'n 3, met je pak aan in z'n vrij of met de koppeling in doorlopen tot +/- 15 km/u, op de motor springen, in z'n 3 zetten en/of koppeling op laten komen. (en dan erachter komen dat je vergeten bent het contact slot aan of de dodemansknop uit te zetten, kun je het voorval nogmaals herhalen).
Helaas was dit niet een normale lege accu, zat ergens iets goed fout. Accu (van Varta) is ook met een mts docent motorvoertuigentechniek meegegaan naar een varta curcus dag, heb hier niets meer van vernoemen.
Kortweg, als je startkabel op de accu zette, kreeg je een prachtige vonkenregen. Niet te doen dus. Als je wilde aanduwen, had je hetzelfde effect als met een kapotte accu (geen spanning, ook niet een klein beetje), ofwel, de motor slaat dan dus niet aan. (heb dit een keer of 10 geprobeerd, wist niet dat ik zoveel zweet plekken kon krijgen, kon m'n pak uitwringen)
Als de wegenwacht (en later een garage ook nog) de accu aan de meter had liggen, en de volle belasting erop zette, was er niets aan de hand, accu is gewoon goed.
Overigens, nu het toch over accu's gaat, heb vandaag een nieuwe in de 340 gezet. 53 euro's, bij de profile. Viel me niet tegen, is goedkoper dan bij de motor (zoals bij zoveel onderdelen).
Een wereld van verschil met de start procedure!
IRK heb ik gelukkig ook nog nooit nodig gehad, wel "erbij" genomen toen ik naar buitenland ging, is wel een tip ja!
@wouter
aanduwen gaat idd normaal gesproken vrij makkelijk, motor in z'n 3, met je pak aan in z'n vrij of met de koppeling in doorlopen tot +/- 15 km/u, op de motor springen, in z'n 3 zetten en/of koppeling op laten komen. (en dan erachter komen dat je vergeten bent het contact slot aan of de dodemansknop uit te zetten, kun je het voorval nogmaals herhalen).
Helaas was dit niet een normale lege accu, zat ergens iets goed fout. Accu (van Varta) is ook met een mts docent motorvoertuigentechniek meegegaan naar een varta curcus dag, heb hier niets meer van vernoemen.
Kortweg, als je startkabel op de accu zette, kreeg je een prachtige vonkenregen. Niet te doen dus. Als je wilde aanduwen, had je hetzelfde effect als met een kapotte accu (geen spanning, ook niet een klein beetje), ofwel, de motor slaat dan dus niet aan. (heb dit een keer of 10 geprobeerd, wist niet dat ik zoveel zweet plekken kon krijgen, kon m'n pak uitwringen)
Als de wegenwacht (en later een garage ook nog) de accu aan de meter had liggen, en de volle belasting erop zette, was er niets aan de hand, accu is gewoon goed.
Overigens, nu het toch over accu's gaat, heb vandaag een nieuwe in de 340 gezet. 53 euro's, bij de profile. Viel me niet tegen, is goedkoper dan bij de motor (zoals bij zoveel onderdelen).
Een wereld van verschil met de start procedure!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2005 07:50 #647810
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2005 11:09 #647811
door V300 register
Nog even van de site van Routemobiel:
Autos van 12 jaar en ouder of een grijs kenteken kunnen niet verzekerd worden van pechhulp bij Route Mobiel.
@ Frans: ik heb deze auto pas drie maanden en heb al wel de benzineleidingen rond het overlooptankje in de achterbak vervangen, luchtfilter vervangen, maar dat deze slang zo slecht was had ik nog niet gezien. Gewoon pech dus. Ik heb ook altijd gedacht dat het makkelijk uitsparen was op de wegenwacht en dat is het ook nog steeds, want ik heb vier jaar niets gehad. Voor het buitenland wel altijd de reis- en kredietbrief.
Autos van 12 jaar en ouder of een grijs kenteken kunnen niet verzekerd worden van pechhulp bij Route Mobiel.
@ Frans: ik heb deze auto pas drie maanden en heb al wel de benzineleidingen rond het overlooptankje in de achterbak vervangen, luchtfilter vervangen, maar dat deze slang zo slecht was had ik nog niet gezien. Gewoon pech dus. Ik heb ook altijd gedacht dat het makkelijk uitsparen was op de wegenwacht en dat is het ook nog steeds, want ik heb vier jaar niets gehad. Voor het buitenland wel altijd de reis- en kredietbrief.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2005 13:38 #647812
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-01-2006 22:26 #647813
door V300 register
heb tot nu toe nog maar een keer de wegen wacht nodig gehad en dat werd een behoorlijk spektakel toen mijn auto naa reparatie zo,n 5 kilometer verderop in de vik vloog om dat die best wegenwachter het nodig had gevonden mijn ondsteking 10graden te vervroegen sinds dien doe ik ale reparaties wel zelf terplekke als kan en zo niet neem ik de trein om de volgende dag men auto met de transporter weer terug te halen mvrg alex
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-01-2006 23:13 #647814
door V300 register
Ik haalde zaterdag een 340 op uit Groningen waar ik voortijd zag dat koelwater weg was. Bij een geheel nieuwe waterpomp en slangen. Water kopen en nadien even kijken. Was de enigse oude slangenklem. Slangenklem geplaatst voordat ik 200 KM ging rijden. Zo zie je maar weer, gewoon je neus zo nu en dan onder de klep.
Moderators: Mark Smeets