Dat was schrikken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 19:57 #625066 door V300 register
Dat was schrikken is gemaakt door V300 register
Afgelopen zondag merkte ik dat de verwarming het niet meer goed deed. Tja, dacht ik, binnenkort maar eens naar kijken. Maar na een tijdje in de stad te hebben gereden, liep de temperatuur behoorlijk op en ik hoorde de ventilator van de radiateur niet aanslaan.... Er kwamen al wat vreemde walmen uit de motorkap en een stoplicht verder begon het rode lampje boven de temperatuurmeter te knipperen! Ik reed net voorbij een Mc Donalds, dus besloot de auto daar maar even te parkeren. Motor snel uitgezet (ik hoorde de ventilator toch niet draaien) en de motorkap maar open gezet. De koelvloeistof spoot werkelijk alle kanten op en ik dacht dat dit einde Volvo avontuur was.

Na een tijdje heel verdrietig te hebben gekeken, ben ik met de wegenwacht gaan bellen. Die adviseerde me een kopje koffie te gaan drinken bij MDC (kennelijk een code voor dit type wegrestaurant). Ik had de koffie nog niet op, of ik zag de wegenwacht al aankomen. Even een handje schudden, motorkap weer open en meneer ging aan het werk. Hij dacht de waterpomp, of nee, het was de slang die van de bovenkant van de waterpomp naar de verwarming loopt, midden over het blok heen. Hij trok de slang van de waterpomp, knipte er een klein stukje vanaf en maakte hem weer vast. De slang was precies bij de bevestiging aan de waterpomp iets ingescheurd. Nou, nog wat koelvloeistof toegevoegd, want er was wat uitgelopen (klein milieurampje grapte een vriend van mij nog) en even kijken of er nu nog iets lekte. Motor kwam goed op temperatuur en bleef dat na een tijdje stationair te hebben gelopen. Motorkapje dicht en rijden maar!

Jammergenoeg kostte dit geintje mij wel 149 euro, omdat ik geen lid was van de wegenwacht.... Ik heb hiervoor altijd japanse auto's gehad, dus was het ook niet nodig. Plus, als ik meteen had gezien dat het een kwestie was van de slang een centimeter inkorten en het probleem was opgelost, dan had ik die 149 euro graag in m'n zak gehouden. Ik heb natuurlijk wel meteen een nieuwe slang besteld en zal die er zo snel mogelijk opzetten, want de wegenwacht liet me de binnenkant van de oude slang zien en die zag er behoorlijk slecht uit.

Tja, het is maar een verhaal en misschien hebben anderen er wat aan, dat zodra ze merken dat de verwarming het niet goed doet, ze het beste meteen de slang die van de bovenkant van de waterpomp loopt, via de bovenkant van de kleppendeksel naar de verwarming, even controleren. Gelukkig bleek het maar een kleinigheid te zijn, maar ik heb even gedacht dat de hele motor in de soep was gelopen.

De auto heeft nu net 100.000 gelopen en heeft tot 83.000 een continue historie bij een Volvo dealer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 20:26 #647797 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dat was schrikken
Laat ik je geruststellen, japaners kunnen ook stuk.

met oudere auto's is het raadzaam een beetje gereedschap bij je te hebben, je weet nooit.

in nood kan je altijd een beetje water toevoegen
als je het later maar weer vervangt met koelvloeistof.

een ANWB lidmaatschap kan nooit kwaad, er kan altijd iets gebeuren waar je zelf niet uitkomt
en dan zijn ze wel handig als je even kan bellen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 22:33 #647798 door V300 register
hmm mjah witte wat da kost he.. een lidmaatschap..
goedkoopste is 30€ per maand ongeveer.. en dan krijg je alleen maar "Reparatiebegeleiding" kortom.. ze zegge wat je moet doen..

en bij een ander abonnement helpen ze je alleen buiten je gemeente..

de enigste handige is de duurste natuurlijk.. van 64,90+16,50 lidmaatschaps kosten.. (een goeie 80€ dus!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 22:47 #647799 door V300 register
Ik rijdt nu 13 a 14 jaar oude wagens en heb 1 keer langs de weg gestaan. (Kon lopend naar huis) Voor dit jaar gok ik het er op, eens een keer geen ANWB.
Devies is zo nu en dan je neus in onder de motorkap steken en wagen bijhouden. En als je lang zelfde model rijdt ben je zo ook de zaken vaak voor.
Ik zie nu bijvoorbeeld dat de aansluiting van mijn slang aan koeling een heel klein groen puntje heeft. Ik zie dat deze slang ook iets ouder is dan andere nieuwe slangen.
Maar ik ben het wel eens dat Japanners de besten zijn. Maar ik rijdt geen Jappanner. Ik rijdt in een Volvo die ik van haven tot gort ken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 22:48 #647800 door V300 register
Apart gezicht trouwens John, dat profielplaatje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 22:48 #647801 door V300 register
en als je ze (zoals bij mij nog wel eens voorkomt) aan huis laat komen helpen (hoef je maar 1x per jaar te doen) dan heb je je lidmaatschap er al weer uit!

Ik vind het een ideale uitvinding, alleen zou het wel handig zijn als je met meerdere mensen op 1 adres woont die allemaal lid zijn, je aan kunt geven dat je de kampioen niet zo vaak wil hebben. Voorbeeld, toen ik en 2 broers van me nog thuis woonden hadden pa, ik en m'n 2 broers allemaal zo'n lidmaatschap. We hebben de afdekplaat voor de kruipruimte moeten verstevigen voor het geval de postbode z'n kampioenen door de bus kwam duwen.

Beetje zonde van de drukkosten, ik bedoel, zo mooi is die kampioen nou ook weer niet dat je per adres 4 van die dingen nodig hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 22:59 #647802 door V300 register
Alleen al om die Kampioen wilde ik van ANWB af.
Wat een nutteloze bladen. Maar voor ANWB natuurlijk reclameinkomsten.
Maar naar de concurent is ook geen optie qua lidmaatschap. Al onze auto's zijn ouder dan 10 jaar en betaal je bij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 23:14 #647803 door V300 register
Hoe bedoel je, dan betaal je bij? Je moet extra betalen omdat je een zij een hoger risico lopen?

Al mijn auto's (we hebben pas geleden ons wagenpark voor de helft af laten voeren door zo'n jongen met een kraantje op zijn vrachauto), 1 dus, zijn ook ouder dan 10 jaar. Al onze motoren ook, 3 a 4 stuks.
Zou een hoop bij betalen worden dan bij route mobiel.

Helpt de concurent ook bij motorfiets pech overigens? Van de ANWB weet ik zeker dat ze dat doen. Is alleen erg onhandig ivm de monteur die langskomt. Die zijn dat niet zo gewend, motorfietsen.
Maar als je een verotte accu hebt ofzo, is het toch wel handig dat wanneer in de buurt van timboektoe je motor weer aan de praat wordt gebracht, zodat je weer naar huis kan.
En nee, ik heb geen startkabels bij me op de motor en schijnbaar ben ik ook nog een van de zonderlingen die ze wel in de auto heeft liggen. Ik heb overigens 3 of 4 sets, maar da's weer een ander verhaal.

groeten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 23:35 #647804 door V300 register
je bent geen zonderling..
ik heb ze ok.. maar zo te zien een vrij nieuwe accu.. dus zal ze niet snel nodig hebben;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2005 23:36 #647805 door V300 register
een motor kun je toch vrij eenvoudig aanduwen? :-)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC