Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
leonsteyns;239367 schreef : Jazeker. Hoewel links er een stuk beter aan toe is, vreemd genoeg...
Dat zie je heel vaak, niet alleen bij 440's. Ik heb me laten vertellen dat een verklaring zou kunnen zijn dat dat wanneer je een auto aan straat parkeert, dat bijna altijd aan de rechterkant is. Een weg loopt bijna altijd een beetje bol voor de afwatering. Een auto staat dus ook meestal een beetje scheef, zodat het vocht naar de rechterkant loopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hallo Leon, ik ben zojuist geregistreerd op dit Forum, zelf ben ik meerder malen eigenaar geweest van die witte, de YS-56-KR.leonsteyns;239338 schreef : Hallo,
Ik ben wezen kijken naar deze 440 Turbo (DN-NS-27):
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m97953...en-laatste-kans.html
Een prachtige auto in een hele bijzondere kleur en met name de Turbo-modellen verdwijnen in rap tempo van de straat. Met andere woorden: een wagen die het waard is om 'gered' te worden!
Helaas is een en ander nogal rooskleurig weergegeven in de advertentie...
Allereerst maar even ter correctie: geen ABS, geen airco, geen airbags (en ESP bestond volgens mij in '92 bij Volvo nog niet?).
Het (half-leer) interieur was er ook niet al te best aan toe, maar bij de vraagprijs zit een goed ogend tweede interieur los erbij (echter niet met eigen ogen gezien). Bijgewerkte plekken aan de wielkastranden (maar op verschillende plekken weer aan het roesten en aan de bumperkanten weer door). Aan de binnenkant van de wielbakken achter zitten onderaan aan de voorzijde gaten, maar de kokerbalken lijken nog in redelijke staat (dat gaat natuurlijk niet lang goed!). Onderzijde binnenkant deuren beginnen ook te roesten.
De tellerbak geeft wel licht, maar de snelheidsmeter doet het niet (en de odometer ook niet, hoeveel km er tussen nu en de stand zit weet ik niet). Het digitale gedeelte van het infocenter werkte ook niet goed. Het contactslot is ooit vervangen, waardoor er twee verschillende sleutels zijn. De motor pingelt stationair en er komt rook vanuit spruitstuk en/of turbo (kon ik niet zo goed zien). Spiegels electrisch en werkend, maar glas rechts kapot. Verder nogal wat krassen en butsen en die plek op de motorkap is helaas lelijk bijgewerkt. Er zit een electrische antenne in (werkt niet helaas) en er lekt een druppel water binnen. Er is een wel al een plaatje gelast en gespoten in de kofferbak links.
Via RDW is te lezen dat er zeven eigenaren zijn geweest, wat in combinatie met de kapotte odometer doet vermoeden dat de stand hoger is dan de 184342km die er op staat.
Iemand hier toevallig bekend met deze auto?
Onlangs heb ik nog kontakt gehad met de huidige eigenaar en heeft mij recente foto?s gestuurd, ik schrok enorm van de staat van de auto, veel roest aan wielkasten deuren, zowel linkerzijde en rechterzijde, ik zou je willen afraden om deze 440 te kopen !!
Je sprak net al over de roestvorming over de uitvoeringen van Phase 1, toevallig staat de mijne te koop op: Autoscout24.nl, het is een zilvergrijze uit 1993, met orgineel: 108.000km op de teller, ik sleutel zelf met mijn vaste volvomonteur uit Nuenen en hij heeft geen last van de bewuste roestkwaaltjes en heeft de komplete onderhoudshistorie !!.
Zelf heb ik een mooie 300 serie op het oog, dit zou mijn 20ste Volvo worden en mijn 5de 300 serie.
Volvoregards Kees,( volvofreakkees).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Na wat ervaring op gedaan te hebben via Marktplaats weet ik dat je de advertenties (zeker die van particuliere aanbieders) met een fikse schep zout moet nemen. Verder geeft de eerste foto met duidelijke roestplek op de wielkast linksachter het vermoeden dat er meer ellende achter zit. En dan zo'n verhaal over "het grootste deel van zijn leven in bezit geweest van de eerste eigenaar die als monteur zelf nog aan de band heeft gestaan bij de productie in Born" en dan via RDW zien dat er 12 particuliere en 1 zakelijke eigenaar is geweest, plus zo'n opmerking over "een grote glimlach op het gezicht bij het acceleren (9s naar 100km) en het doortrekken naar hoge snelheden (220 km p/u)", plus een aanmerking "onlogische tellerstand", plus het APK-aanbod icm het feit dat de vorige tenaamstelling (ruim een jaar geleden) ??n dag na de APK-afmelding was, veroorzaakt bij mij alleen maar het afgaan van meerdere alarmbellen...
Als 'ie er volgende week nog staat ga ik wellicht een kijkje nemen.
[edit]
Net de post van Kees gelezen. Dank voor je reactie! Het bespaart me dus een loze rit...
[/edit]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- Technisch in goede staat betekent: moet aan gelast worden.
- Nooit aan gelast betekent: moet aan gelast worden.
- Absoluut geen roest betekent: moet aan gelast worden.
- Nooit problemen mee gehad betekent: ik doe de auto nu weg omdat er groot onderhoud aan zit te komen en die kosten schuif ik liever door naar een volgende eigenaar.
En zo kunnen we nog even door gaan. Ik weet ook nog een mooie: een tijdje geleden bij een GLT wezen kijken met net nieuwe apk. De remmen deden het niet. Proefrit daarom maar afgebroken. De eigenaar zei toen: dat kan niet dat de remmen het niet doen, want er zit net een nieuwe apk op.... Was ook nooit aan gelast, waardoor je een vuist door de linker dorpel naar binnen kon steken.
Maar nog even over de 440: vrienden van ons hebben echt een hele mooie 440 van 1990. Ik heb niet onder de auto kunnen kijken, maar heb nog geen roest kunnen ontdekken. Ziet er erg netjes uit, je ziet in de motorruimte ook veel nieuwe onderdelen. Ik vind het een hele leuke auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De auto uiteindelijk wel gekocht, want voor de rest zag hij er goed uit en motorische dingetjes zijn dan nog altijd makkelijker/goedkoper te repareren dan een roestbak. Ik moet eerlijk bekennen dat hij tot nu toe zijn territorium nog steeds markeert :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
https://lh3.googleusercontent.com/hDvto_Itv9bWFbGEHSSO2kY0-2RZmpuXok6kccbKuilsT2APP63zyvxHpDyCf5AkkRhI38jowxUR=w1077-h798-no
Weer helemaal dicht! En minimale toepassing van plamuur. :y:
Nog niet de goede kleur uiteraard, maar voorlopig zit het even redelijk beschermd. Van het voorjaar is de linkerkant aan de beurt en dan wordt alles in de correcte kleur gespoten (plus nog wat plekjes links, rechts, boven, etc.)...
Op de foto ziet het er trouwens qua verschil een stuk erger uit dan in het echt. :wtf:
En er zit weer voor een jaar APK op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.