Forum voor alles over de 400 serie, behalve de technische zaken. Offtopic dingen graag in het algemene V3C Café!
Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-01-2016 19:46 #633925
door V300 register
Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992 is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik ben wezen kijken naar deze 440 Turbo (DN-NS-27):
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m97953...en-laatste-kans.html
Een prachtige auto in een hele bijzondere kleur en met name de Turbo-modellen verdwijnen in rap tempo van de straat. Met andere woorden: een wagen die het waard is om 'gered' te worden!
Helaas is een en ander nogal rooskleurig weergegeven in de advertentie...
Allereerst maar even ter correctie: geen ABS, geen airco, geen airbags (en ESP bestond volgens mij in '92 bij Volvo nog niet?).
Het (half-leer) interieur was er ook niet al te best aan toe, maar bij de vraagprijs zit een goed ogend tweede interieur los erbij (echter niet met eigen ogen gezien). Bijgewerkte plekken aan de wielkastranden (maar op verschillende plekken weer aan het roesten en aan de bumperkanten weer door). Aan de binnenkant van de wielbakken achter zitten onderaan aan de voorzijde gaten, maar de kokerbalken lijken nog in redelijke staat (dat gaat natuurlijk niet lang goed!). Onderzijde binnenkant deuren beginnen ook te roesten.
De tellerbak geeft wel licht, maar de snelheidsmeter doet het niet (en de odometer ook niet, hoeveel km er tussen nu en de stand zit weet ik niet). Het digitale gedeelte van het infocenter werkte ook niet goed. Het contactslot is ooit vervangen, waardoor er twee verschillende sleutels zijn. De motor pingelt stationair en er komt rook vanuit spruitstuk en/of turbo (kon ik niet zo goed zien). Spiegels electrisch en werkend, maar glas rechts kapot. Verder nogal wat krassen en butsen en die plek op de motorkap is helaas lelijk bijgewerkt. Er zit een electrische antenne in (werkt niet helaas) en er lekt een druppel water binnen. Er is een wel al een plaatje gelast en gespoten in de kofferbak links.
Via RDW is te lezen dat er zeven eigenaren zijn geweest, wat in combinatie met de kapotte odometer doet vermoeden dat de stand hoger is dan de 184342km die er op staat.
Iemand hier toevallig bekend met deze auto?
Ik ben wezen kijken naar deze 440 Turbo (DN-NS-27):
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m97953...en-laatste-kans.html
Een prachtige auto in een hele bijzondere kleur en met name de Turbo-modellen verdwijnen in rap tempo van de straat. Met andere woorden: een wagen die het waard is om 'gered' te worden!
Helaas is een en ander nogal rooskleurig weergegeven in de advertentie...
Allereerst maar even ter correctie: geen ABS, geen airco, geen airbags (en ESP bestond volgens mij in '92 bij Volvo nog niet?).
Het (half-leer) interieur was er ook niet al te best aan toe, maar bij de vraagprijs zit een goed ogend tweede interieur los erbij (echter niet met eigen ogen gezien). Bijgewerkte plekken aan de wielkastranden (maar op verschillende plekken weer aan het roesten en aan de bumperkanten weer door). Aan de binnenkant van de wielbakken achter zitten onderaan aan de voorzijde gaten, maar de kokerbalken lijken nog in redelijke staat (dat gaat natuurlijk niet lang goed!). Onderzijde binnenkant deuren beginnen ook te roesten.
De tellerbak geeft wel licht, maar de snelheidsmeter doet het niet (en de odometer ook niet, hoeveel km er tussen nu en de stand zit weet ik niet). Het digitale gedeelte van het infocenter werkte ook niet goed. Het contactslot is ooit vervangen, waardoor er twee verschillende sleutels zijn. De motor pingelt stationair en er komt rook vanuit spruitstuk en/of turbo (kon ik niet zo goed zien). Spiegels electrisch en werkend, maar glas rechts kapot. Verder nogal wat krassen en butsen en die plek op de motorkap is helaas lelijk bijgewerkt. Er zit een electrische antenne in (werkt niet helaas) en er lekt een druppel water binnen. Er is een wel al een plaatje gelast en gespoten in de kofferbak links.
Via RDW is te lezen dat er zeven eigenaren zijn geweest, wat in combinatie met de kapotte odometer doet vermoeden dat de stand hoger is dan de 184342km die er op staat.
Iemand hier toevallig bekend met deze auto?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-01-2016 23:07 #959996
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
Klinkt niet al te best... Wel een bijzondere auto inderdaad!
Over het interieur, ik zie dat het interieur wat je er bij krijgt van het late type is, en het interieur dat in de auto zit van het oude type. Je moet er dan rekening mee houden dat de deurpanelen niet 1-2-3 zullen passen. Voor het nieuwe type zitten de raamslingers anders, wat inhoudt dat het raammechanisme vervangen dient te worden door het nieuwe type indien de ramen niet-elektrisch zijn (elektrisch weet ik niet). Ook moeten er een paar beugeltjes overgezet worden uit de deuren van het late type.
Omdat ik lees dat de deuren rot zijn een uitgelezen kans om deze meteen maar in het geheel te vervangen, dan zijn de deurpanelen die er bij zitten wel plug&play.
Als ik eerlijk ben, ik vind dat er een nettere te koop staat .
Over het interieur, ik zie dat het interieur wat je er bij krijgt van het late type is, en het interieur dat in de auto zit van het oude type. Je moet er dan rekening mee houden dat de deurpanelen niet 1-2-3 zullen passen. Voor het nieuwe type zitten de raamslingers anders, wat inhoudt dat het raammechanisme vervangen dient te worden door het nieuwe type indien de ramen niet-elektrisch zijn (elektrisch weet ik niet). Ook moeten er een paar beugeltjes overgezet worden uit de deuren van het late type.
Omdat ik lees dat de deuren rot zijn een uitgelezen kans om deze meteen maar in het geheel te vervangen, dan zijn de deurpanelen die er bij zitten wel plug&play.
Als ik eerlijk ben, ik vind dat er een nettere te koop staat .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2016 00:20 #959997
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
Vergeten op te noemen, er zitten electrische ramen in...
Geen idee of die witte 440 Turbo beter is. Volgens RDW 12 particuliere en 1 zakelijke eigenaar... Die zou ik dan toch op z'n minst even nader willen bekijken! Zeker omdat de wielkast linksachter al is doorgeroest. En hij staat zie ik ook al een half jaar op marktplaats. In combinatie met de vraagprijs laat ik deze maar even buiten beschouwing...
Geen idee of die witte 440 Turbo beter is. Volgens RDW 12 particuliere en 1 zakelijke eigenaar... Die zou ik dan toch op z'n minst even nader willen bekijken! Zeker omdat de wielkast linksachter al is doorgeroest. En hij staat zie ik ook al een half jaar op marktplaats. In combinatie met de vraagprijs laat ik deze maar even buiten beschouwing...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2016 08:21 #960002
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
Zijn er ook 440's waarbij de wielkasten niet doorgerot zijn? :f
Volgens mij is dat net zoiets als de voorbalk van de 300-serie: je hebt een gelukstreffer als hij nog goed is, maar ook dan is het meestal slechts een kwestie van tijd...
Volgens mij is dat net zoiets als de voorbalk van de 300-serie: je hebt een gelukstreffer als hij nog goed is, maar ook dan is het meestal slechts een kwestie van tijd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-01-2016 19:49 #960010
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
vroege 440's hebben over het algemeen betere wielkastranden dan latere. Je moet vooral goed kijken achter de afdekkappen van de dorpels, met name bij de achterwielen. Vaak zijn ze daar compleet doorgerot.
Als je een vroege 440 vindt met rotte wielkastranden, kun je er vanuit gaan dat de dorpels al ver heen zijn. Je ziet het alleen niet zo snel vanwege die grijze plastic afdekkappen. Dat is ook de redding van veel 400's, bij de apk valt de roest hier niet op.
Kijk vooral ook even naar de ophanging van de achteras, vaak zijn ze hier ook roestig.
Een roestvrije 440 in bijzondere uitvoering is schier onvindbaar. Ze rijden wel ontzettend lekker en onderdelen zijn volop (voor een habbekrats!) te krijgen.
Die witte 440 was een hele mooie, komt bij mij uit de buurt vandaan. Helaas is 'ie er de afgelopen jaren niet op vooruit gegaan.
Als je een beetje geduld hebt, komt er vanzelf wel weer een mooie 440/460 voorbij. Turbo's zijn wel erg schaars, als je graag een Turbo wilt moet je niet te kieskeurig zijn.
Als je een vroege 440 vindt met rotte wielkastranden, kun je er vanuit gaan dat de dorpels al ver heen zijn. Je ziet het alleen niet zo snel vanwege die grijze plastic afdekkappen. Dat is ook de redding van veel 400's, bij de apk valt de roest hier niet op.
Kijk vooral ook even naar de ophanging van de achteras, vaak zijn ze hier ook roestig.
Een roestvrije 440 in bijzondere uitvoering is schier onvindbaar. Ze rijden wel ontzettend lekker en onderdelen zijn volop (voor een habbekrats!) te krijgen.
Die witte 440 was een hele mooie, komt bij mij uit de buurt vandaan. Helaas is 'ie er de afgelopen jaren niet op vooruit gegaan.
Als je een beetje geduld hebt, komt er vanzelf wel weer een mooie 440/460 voorbij. Turbo's zijn wel erg schaars, als je graag een Turbo wilt moet je niet te kieskeurig zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2016 19:56 #960012
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
Die afdekkappen op de dorpels hebben natuurlijk wel als voordeel dat als je de dorpels laat lassen, dit wel goed maar niet super mooi hoeft te gebeuren. Ach, en wat laten lassen kost je ook de kop niet natuurlijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-01-2016 20:34 #960015
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
de afwatering moet gewoon beter. De wielkast sluit veel te haaks aan op de dorpel, en de dorpel is veel te vlak. Er blijft dan rommel in liggen.
Een lasser moet dus niet alleen apk-laswerk doen, maar ook de constructie een beetje aanpassen. Heb ik bij mijn 460 ook gedaan, staan wel foto's van in dat topic.
Een lasser moet dus niet alleen apk-laswerk doen, maar ook de constructie een beetje aanpassen. Heb ik bij mijn 460 ook gedaan, staan wel foto's van in dat topic.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2016 22:13 #960016
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
As the saying goes: "a picture says more than a thousand words"...
Hier de wielkast/dorpel-situatie rechtsachter van mijn 440. Bij APK afgekeurd oa vanwege teveel roest. Met enig gevoel voor drama is de keurmeester na een paar prikjes gestopt, maar aangezien ik deze wagen op de weg wil houden, ben ik een slagje dieper gegaan. Inmiddels is de nieuwe wielkastrand erin gelast inclusief de betere waterafvoer (zoals terecht door Joost opgemerkt).
https://lh3.googleusercontent.com/b_wa0deHGIL-j3OJMl2A9yyWdyC_h0FknHwDErNF3pvVYo3NR2vIvLixLJRFwk1Cgtg5iPfy6SP2xILM8tOgb9eRsdOFKumtl5IKUW0_ow_XamRMS51EDQfYCKMUZ_KSmGNDqrt61UzetRTe6ZJpiXtSz5y6CgTKd7A8neoq3OJ46WMbhXavwFtlQP6NYo1fgR6IXv2ZE73iom2xGxJxsmNvA__fLUKB25uTJDQK_DAoMuidGCclxv24jwFzU3A7WqqREJS9OOl19ZVuN2YOBe8Wnp-qLNAujFxVYr3Ai70YLF6GpWKI7yK7HyJiHwZHG9ultLZD4B9JAf5Za1dw2SQC7MRZf1xvw6EafA9HD1ccCFRPgZGdOwE60kuOH20Ziy6ktDcQnMO05DrLxcFSxTiHOclhpj8ZJi4CaBUztAhS__4nL9qPg_UMaSnQckoK9T7L6fXAB77yP110sZn9071Inf4pHyKt4WjAgL0Z0vfbhR-bXO3hMEllgNwi-P9NI1luOproEyBLUSK6zyhBMJ_sdxe1CjD4gFMmWMZtzj9B0ztV-ZmuykeXL6C_zp7BnL83=w565-h761-no
En zo zag de hele ellende eruit nadat alle plamuur en overige roestrommel was weggepoetst...
https://lh3.googleusercontent.com/WyXaMn3lG6_nsiq55KWyJZaDVjzAgIBT-mluW5sD06vQI2ENKIGmyv5z0nzp56oZlCG427Z07Tw2JlECVuKXm-B2PUu5KzDSoSgtnCHcVYShqIGeXnS9e2G55iCehdjMBmOLNEi1GQO-N9RMTSjSu3TzptAE1YhX87UPYUbuY88JhfWDQnkRH8WQSDUuh1cJLAwMEPiWAB8Rmph-iiw2spqJfVmZiJQNJdAt-TUFMrDVa2bI0CUgzK3GqiH8h4aeOtvko1-ESym-37LiucmI57iW1MhtZXh1gUcrvNFfXeSm8asr_zkwYrChzeGoEZ26tW-_8luiiusTQTmFj4DAQy743RvaxEsMDBVXMsV5bzJRQP1JZNx1CZf1_wjAFeHkth4QDAGecNys46mzKsInlC_MlP9AAMguo5rmD0KlFfYRtXYsez_1_Jc129gDAF3DqgAG08pKT4mBwom9ELVy49tOERT3AutJXSOIUr_lxMyU1Wz1xmwYB9Rwzp7QBXAr2rK8dEwbEqKDb4A2oQT-4YzQRwdEMYlUY6LZdRVvtjmV9GGTgBLCfoysBTEg9zi0OqIR=w1027-h761-no
Hier de wielkast/dorpel-situatie rechtsachter van mijn 440. Bij APK afgekeurd oa vanwege teveel roest. Met enig gevoel voor drama is de keurmeester na een paar prikjes gestopt, maar aangezien ik deze wagen op de weg wil houden, ben ik een slagje dieper gegaan. Inmiddels is de nieuwe wielkastrand erin gelast inclusief de betere waterafvoer (zoals terecht door Joost opgemerkt).
https://lh3.googleusercontent.com/b_wa0deHGIL-j3OJMl2A9yyWdyC_h0FknHwDErNF3pvVYo3NR2vIvLixLJRFwk1Cgtg5iPfy6SP2xILM8tOgb9eRsdOFKumtl5IKUW0_ow_XamRMS51EDQfYCKMUZ_KSmGNDqrt61UzetRTe6ZJpiXtSz5y6CgTKd7A8neoq3OJ46WMbhXavwFtlQP6NYo1fgR6IXv2ZE73iom2xGxJxsmNvA__fLUKB25uTJDQK_DAoMuidGCclxv24jwFzU3A7WqqREJS9OOl19ZVuN2YOBe8Wnp-qLNAujFxVYr3Ai70YLF6GpWKI7yK7HyJiHwZHG9ultLZD4B9JAf5Za1dw2SQC7MRZf1xvw6EafA9HD1ccCFRPgZGdOwE60kuOH20Ziy6ktDcQnMO05DrLxcFSxTiHOclhpj8ZJi4CaBUztAhS__4nL9qPg_UMaSnQckoK9T7L6fXAB77yP110sZn9071Inf4pHyKt4WjAgL0Z0vfbhR-bXO3hMEllgNwi-P9NI1luOproEyBLUSK6zyhBMJ_sdxe1CjD4gFMmWMZtzj9B0ztV-ZmuykeXL6C_zp7BnL83=w565-h761-no
En zo zag de hele ellende eruit nadat alle plamuur en overige roestrommel was weggepoetst...
https://lh3.googleusercontent.com/WyXaMn3lG6_nsiq55KWyJZaDVjzAgIBT-mluW5sD06vQI2ENKIGmyv5z0nzp56oZlCG427Z07Tw2JlECVuKXm-B2PUu5KzDSoSgtnCHcVYShqIGeXnS9e2G55iCehdjMBmOLNEi1GQO-N9RMTSjSu3TzptAE1YhX87UPYUbuY88JhfWDQnkRH8WQSDUuh1cJLAwMEPiWAB8Rmph-iiw2spqJfVmZiJQNJdAt-TUFMrDVa2bI0CUgzK3GqiH8h4aeOtvko1-ESym-37LiucmI57iW1MhtZXh1gUcrvNFfXeSm8asr_zkwYrChzeGoEZ26tW-_8luiiusTQTmFj4DAQy743RvaxEsMDBVXMsV5bzJRQP1JZNx1CZf1_wjAFeHkth4QDAGecNys46mzKsInlC_MlP9AAMguo5rmD0KlFfYRtXYsez_1_Jc129gDAF3DqgAG08pKT4mBwom9ELVy49tOERT3AutJXSOIUr_lxMyU1Wz1xmwYB9Rwzp7QBXAr2rK8dEwbEqKDb4A2oQT-4YzQRwdEMYlUY6LZdRVvtjmV9GGTgBLCfoysBTEg9zi0OqIR=w1027-h761-no
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-01-2016 22:32 #960017
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
ja, dat is flinke gatenkaas. Rampzalig ontwerp en een nog slechtere roestbescherming.
Ga je de andere kant ook aanpakken?
Het roestduiveltje heeft mijn 460 gelukkig maar zeer lokaal aangetast. Zie halverwege deze pagina, daar staat hoe ik het heb aangepakt (inmiddels alweer 2,5 jaar geleden...)
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7260&page=3
Ga je de andere kant ook aanpakken?
Het roestduiveltje heeft mijn 460 gelukkig maar zeer lokaal aangetast. Zie halverwege deze pagina, daar staat hoe ik het heb aangepakt (inmiddels alweer 2,5 jaar geleden...)
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7260&page=3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2016 22:39 #960018
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Advertentie gezien: 440 Turbo uit 1992
Jazeker. Hoewel links er een stuk beter aan toe is, vreemd genoeg...
Ik heb jouw relaas met veel belangstelling gelezen en dat is ook de inspiratie geweest om de boel aan te pakken.
Nog bedankt daarvoor, dus!
Ik heb jouw relaas met veel belangstelling gelezen en dat is ook de inspiratie geweest om de boel aan te pakken.
Nog bedankt daarvoor, dus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets