1995 Volvo 440 Nordic
- V300 register
- Verbannen
Steven340;238204 schreef : Wauw, mooie 440 en ook nog eens full option :worship:
Full-option zeker niet hoor, er zit geen turbo op, geen informatiecentrum, geen alarm, geen airbag, geen andere leuke elektrische nonsens, en zelfs geen elektrische ramen. Het is meer zo'n uitloopmodelletje wat de 340 GL Special op het laatst was volgens mij.
Niels;238208 schreef : Jee een CVT met twee ton! Die heeft vast al een ruilbak gehad.
Wellicht ten overvloede: als je de bakolie vervangt, dan alleen met de originele Ovlov CVT-olie, of iets van dezelfde specificaties, maar GEEN ATF.
Ruilbak weet ik niet, onderhoudshistorie zit er helaas niet bij...
Dat van die olie had ik al gehoord inderdaad. De vraag is natuurlijk wel of het slim is om de olie ?berhaupt te vervangen. Ik lees toch nog wel eens dat dit niet zonder risico is bij zo'n oude auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;238218 schreef : Full-option zeker niet hoor, er zit geen turbo op, geen informatiecentrum, geen alarm, geen airbag, geen andere leuke elektrische nonsens, en zelfs geen elektrische ramen. Het is meer zo'n uitloopmodelletje wat de 340 GL Special op het laatst was volgens mij.
Infocentrum is op de 440 echt maar heel weinig geleverd trouwens. Dacht eigenlijk alleen op de hele luxe 2.0 versies. Ik heb in ieder geval nog nooit een 1.6 of 1.8 met infocentrum gezien. Zelfs de meest luxe versies niet. Is dus volgens mij alleen geleverd op 440's met dezelfde motoren als in de 480 geleverd zijn, waar je dat infocentrum dan ook weer veel vaker (vanaf de ES uitvoering zat het erin geloof ik) tegenkomt.
- Steven340
- Nieuw lid
Mislampen, lichtmetalen velgen, stoelverwarming, koplampwissers, toerenteller etc...
- Mark Smeets
- Moderator
Je moet ook bedenken dat het een auto uit 1995 is, dus de 400 serie was ver ten einde en de S/V40 kwam eraan. Dan is het eigenlijk best een kale bak
- Steven340
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;238226 schreef : Toerenteller is standaard in een 400 serie. De rest van de opties komt uit het nordic pakket.
Je moet ook bedenken dat het een auto uit 1995 is, dus de 400 serie was ver ten einde en de S/V40 kwam eraan. Dan is het eigenlijk best een kale bak
Mistlampen zie ik niet op de fotos trouwens, daar zitten volgens mij gewoon de zwarte afdekkapjes. Verder zijn de koplampwissers ook niet origineel, maar van een Saab lees ik hierboven. Dus voor een 440 was dit inderdaad vrij kale uitvoering.
- Steven340
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Steven340;238229 schreef : Ja nu je het zegt, zag dat er wel een schakelaar voor zat :hmmz2:
Je hebt gelijk! Dat is dan wel weer apart. Dan zijn of de mistlampen eronder weggehaald of is er een keer een extra schakelaar ingezet lijkt me? Want meestal als de mistlampen er niet in zitten zit inderdaad ook de schakelaar er niet!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Stephan440;238220 schreef : Infocentrum is op de 440 echt maar heel weinig geleverd trouwens. Dacht eigenlijk alleen op de hele luxe 2.0 versies. Ik heb in ieder geval nog nooit een 1.6 of 1.8 met infocentrum gezien. Zelfs de meest luxe versies niet. Is dus volgens mij alleen geleverd op 440's met dezelfde motoren als in de 480 geleverd zijn, waar je dat infocentrum dan ook weer veel vaker (vanaf de ES uitvoering zat het erin geloof ik) tegenkomt.
het infocentrum zat t/m 1993 standaard in de GLT- en Turbo-modellen (1.7), later alleen nog in de Turbo-modellen (1.7) en volgens mij als optie in de GLT (dat was een 2.0).
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;238231 schreef : het infocentrum zat t/m 1993 standaard in de GLT- en Turbo-modellen (1.7), later alleen nog in de Turbo-modellen (1.7) en volgens mij als optie in de GLT (dat was een 2.0).
Ah duidelijk! Inderdaad dus alleen motoren die ook in de 480 geleverd zijn