- Berichten: 490
Amazon Combi B230T
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Gast, het is je vergeven! Zeker met bijdragen als deze, daar kunnen we geen genoeg van krijgen!"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Ik ben al aangesloten bij de Belgische Volvo club (VCCB) en om nu 2 lidgelden te betalen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
- Berichten: 149
succes, Kees den Besten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
- Platinum lid
- Berichten: 1349
groeten,
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
De temperatuurmeter moet elektrisch worden, ik weet dat die te koop zijn maar als ik het zelf kan bouwen is het toch veel leuker. Bij een 140 zit een elektrische, dat wordt de donor.
Ondertussen getest en dit werkt al een tijdje naar behoren, ik heb het wel in twee keer moeten doen omdat de eerste donor stuk bleek. De tweede heb ik vooraf getest
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Meijer (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 14
Prachtig wat je aan het doen bent, dit is leuk. Zijn de remmen hier ook op berekend, zorg dat je op tijd stil staat.
Heel veel succes, ik blijf het volgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
- Berichten: 78
first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
Eerst weer terug wat grotere dingen. De M40 bak moet plaats maken voor een M46.
Omdat het blok rechtop staat moet hiervoor ook een aangepast koppelingshuis gebruikt worden. Je kan deze kopen maar ik heb het geluk gehad mijn hand op een zeldzaam exemplaar van de combinatie B20/M45 te kunnen leggen.
Afhankelijk van welk type M45 is er nog wel een kleine aanpassing nodig aan dit huis.
Mijn M46 heeft maar één schakelstang die vooraan uitsteekt en die zit net iets hoger.
Er zijn ook M45 bakken met diezelfde enkele stang maar mijne had er drie. Mogelijk zijn er ook M46’ met 3, ik vermoed de oudere modellen met het bolle deksel (zoals het bolle deksel op mijn M45) Hierdoor moest het huis iets uitgesneden en weer dichtgelast worden.
Op deze foto’s is goed te zien waar de stang bij het M46 huis boven in de gleuf iets hoger zit.
Gaatje maken.
.
Binnenkant
Dit moet natuurlijk wel weer dicht anders gaat er olie uit de bak lekken.
De man die dit voor mij gelast heeft had niet begrepen dat de gemaakte opening langst de andere kant voor de as moest vrij blijven, en had om het goed dicht te kunnen maken ook langs die kant weer (te veel) opgelast, waardoor er plaatselijk opnieuw uitgefreesd moest worden, je ziet in de gleuf nog de rondjes van het pas zetten van de frees, maar het resultaat is er niet minder om. De binnenkant heb ik voor de zekerheid nog afgekit met een paar lagen nagellak. Klinkt gek maar ik heb mij laten vertellen dat dit geschikt is tegen olie, hitte, trillingen, enz… De tijd zal het uitwijzen maar volgens mij was het ook zonder de lak al toe.
Dan weer afbouwen met een nieuwe pakking en wat extra vloeibaar pakking.
Omdat de B21 al in de auto zit is het gemakkelijker om even te passen op de B230, die heeft hetzelfde boutpatroon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
Ook de tunnel moet worden aangepast, een donor is al gevonden
Ik wist nog niet hoeveel tunnel ik nodig had dus de hele hap er uit gehaald.
De tunnel van een 240 is immens vergeleken met die van een amazon.
Uiteindelijk blijkt het bovendeel van de donor te volstaan. Dit deel kan er zo af door de puntlassen los te maken.
Op deze foto kan je rechtsboven zien dat ik toch nog een klein stukje van de tunnel tegen de firewall aan heb moeten aanpassen omdat het koppelingshuis daar te dicht zat. Er zit daar namelijk een knobbel voor de bevestiging van de vork.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.