- Berichten: 746
turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Ik heb eeb turbo gekocht van een 740/940 een TDO4, dit is een turbo met olie smering en waterkoeling, ik heb nog zo'n zelfde turbo liggen in zeer slechte staat maar daat kan ik mooi de boel mee pas maken.
afgelopen zaterdag heb ik een introductie curcus gevolgd bij bs-autotune in Rijswijk, deze introductie ging over megaquert
en dat is een vrij programeerbare ECU, deze wil ik gaan gebruiken om injectie op mijn motor te gaan bouwen, zowel voor benzine als voor LPG.
Met deze ECU kan je ook 2 verschillende programma's schrijven dus voor benzine en LPG, alles is programeerbaar
ontstekingstijdstip, inspuittijd, turbodruk enz enz.
Op dit moment ben ik bezig om mijn freesbank opnieuw op te bouwen in mijn nieuwe werkplaats want deze heb ik nodig om
de flenzen te frezen voor het spruitstuk.
Het hele project zal wel een hele tijd in beslag nemen, ik kan er natuurlijk niet heel de dag aan werken
Ook zal het af en toe in de kast verdwijnen omdat mijn vrouw het belangrijker vind om brood en eten te kopen
dan een nieuwe ECU of iets voor de volvo :roll:
Ik zal het geheel met foto's vastleggen en hier op het forum plaatsen zodat jullie misschien ook mee kunnen denken :idea:
Groeten Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Succes en hou ons heel graag op de hoogte!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Alleen zijn er wat mensen in mijn omgeving die mij KMS adviseren, als argument krijg ik dan te horen dat iedere tuner er mee overweg kan, als iemand de verschillen uit kan leggen graag.
"C.L.J. Buiting" schreef:
Het hele project zal wel een hele tijd in beslag nemen, ik kan er natuurlijk niet heel de dag aan werken
Ook zal het af en toe in de kast verdwijnen omdat mijn vrouw het belangrijker vind om brood en eten te kopen
dan een nieuwe ECU of iets voor de volvo :roll:
Hoe herkenbaar :lol:
Meedenken is altijd leuk en leerzaam, dus kom maar op met die foto's..."C.L.J. Buiting" schreef:
Ik zal het geheel met foto's vastleggen en hier op het forum plaatsen zodat jullie misschien ook mee kunnen denken :idea:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
- Premium lid
- Berichten: 92
Voor de exacte verschillen tussen de 3 systemen:
bs-autotune.nl/
&
kms.vankronenburg.nl/
veel plezier!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik zal eens kijken of ik ze in een excel naast elkaar kan zetten, hebben we allemaal wat aan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eva Kraan (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Voorlopig doe ik nog niets aan het diff. ik kijk wel waar het schip strand!
Ik ben ook niet van plan om er 200PK uit te gaan halen, ik ben er op uit om een motor te maken die mooi, zuinig en met een hoog koppel loopt, als ik voorlopg eens 150PK eruit haal ben ik al dik tevereden, wat de toekoms brengt dat weet ik ook nog niet.
wat bedoel je met LSD, met LDS denkt je auto hoop ik niet dat hij kan vliegen? :lol: :lol: :roll:
Gr Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
- Premium lid
- Berichten: 83
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.