Ervaringen met GIO verzekering?
- Marijn de Koning
- Elite lid
-
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je op het moment van schade goed wordt geholpen en geen discussie krijgt met je verzekeraar. Daarom hierbij de vraag wie er (recente) ervaring heeft met GIO en deze zou willen delen?
Alvast heel erg bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het blijft toch een wondere wereld die verzekeraars.Marijn de Koning schreef : hoewel we beiden standaard met het OV naar ons werk reizen moet incidenteel woon-werk verkeer of een ritje naar de winkel geen probleem zijn. Dit is per e-mail bevestigd door GIO.
Mijn vader kreeg ook ooit dat antwoord van GIO. Nadat een TC lid hem erop wees dat als je Privé/Hobby invult bij GIO dat woon-werk dan niet mag is hij het na gaan vragen en gaven ze inderdaad aan dat dat niet de bedoeling is.
Ik heb ooit wat research gedaan " Oldtimerverzekering voor Volvo 123GT afgesloten[/url".
Dit was toen als "derde auto". Mijn vraag die ik voorlegde aan verzekeraars was.
Bij GIO kwam ik toen uit in hun reguliere bonus/malus product, dus niet de oldtimer variant.Ik wil de oldtimer wel af en toe kunnen gebruiken voor woon-werk verkeer en bijvoorbeeld boodschappen en blijf daarmee prima binnen de 7500 km per jaar.
Ook bij de GIO Verzekeringspitch van het Jongerenregister in 2014 was dit de conclusie.
Ik zou nog even dubbelchecken bij GIO. In hun voorwaarden definieren ze namelijk wel Recreatief gebruik, maar niet wat hobby/privé gebruik nou is.
Mijn onderzoek is inmiddels al enigszins gedateerd. Wellicht is de klassiekerverzekering met bonus/malus icm 20.000 km een nieuw product van GIO wat wel past.
Er heeft ook nog een verzekeringsspecial in het VKM gestaan een tijd terug. Wellicht staat daar nog nuttige info in.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Ik heb gelukkig nog nooit aanspraak op deze verzekering hoeven maken, vorig jaar wel een aanrijding gehad maar dat was de schuld van de ander. Dit is toen netjes opgelost.
Ik zie voor Marijn geen redenen om niet met GIO in zee te gaan.
Groet, Hans
Mijn 145 is al lang als oldtimer op hun bonus malus regeling gedekt.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Randvoorwaarde voor oldtimer verzekering was indertijd dat er ook een auto voor dagelijks gebruik is verzekerd, dat is de Amazon.
@Lars: ik blijf me ook verbazen over die definities. Het lijkt wel of ze het bewust vaag houden. Ik heb het echter 2x expliciet nagevraagd en per e-mail bevestigd gekregen dat woon-werk geen probleem is. Dat in combinatie met de positieve ervaringen is voor mij genoeg zekerheid.
Voor de liefhebbers, ik kreeg de volgende reactie van GIO over de definitie van prive / hobby gebruik zoals op de polis opgenomen:
Als een auto bij ons op het prive/hobby tarief verzekerd is zou er ook dagelijks met de auto naar het werk gereden mogen worden. De enige voorwaarde is dat er niet meer dan 20.000 kilometer per jaar mee gereden wordt. Juist voor mensen met 1 auto.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Lees de voorwaarden er op na...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate