Krijg Remmen Niet Open..
- Jens Mulderman
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-04-2013 11:26 #125792
door Jens Mulderman
Krijg Remmen Niet Open.. is gemaakt door Jens Mulderman
Beste mede Volvo liefhebbers,
Ik heb een probleem met mijn remmen, als flink rem en tot stil stand kom dan duurt het voor de remmen er af gaan. Oftewel de rem blijft een paar seconden hangen. Dit lever slijtage op dus is er mij geadviseerd om naar de remmen te kijken om te zien waar het aan zou kunne liggen. Het probleem is echter dat ik de rem niet open krijg. De plaat waar wiel bouten op vast zitten (ken de officieel term niet) zou los moeten komen met een poelie-trekker dat gebeurd echter niet.. hij blijft muur vast zitten.
Ik heb het idee dat ik het of flink fout doe, of dat de boel echt vast geroest zit. Ik ben nog niet zo bekend met autotechniek.. dus vandaar dat ik het hier vraag
Verder weet ik niet of dit probleem vaker voor komt, op internet en op dit forum heb ik echter vrij weinig kunnen vinden.
Vriendelijke groette,
Jens
Ik heb een probleem met mijn remmen, als flink rem en tot stil stand kom dan duurt het voor de remmen er af gaan. Oftewel de rem blijft een paar seconden hangen. Dit lever slijtage op dus is er mij geadviseerd om naar de remmen te kijken om te zien waar het aan zou kunne liggen. Het probleem is echter dat ik de rem niet open krijg. De plaat waar wiel bouten op vast zitten (ken de officieel term niet) zou los moeten komen met een poelie-trekker dat gebeurd echter niet.. hij blijft muur vast zitten.
Ik heb het idee dat ik het of flink fout doe, of dat de boel echt vast geroest zit. Ik ben nog niet zo bekend met autotechniek.. dus vandaar dat ik het hier vraag
Verder weet ik niet of dit probleem vaker voor komt, op internet en op dit forum heb ik echter vrij weinig kunnen vinden.
Vriendelijke groette,
Jens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07-04-2013 11:30 #125794
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Krijg Remmen Niet Open..
Hoi Jens!
Om te beginnen moeten we weten om welk type Volvo het gaat. Als het om een amazon met enkel remcircuit gaat is het hoogstwaarschijnlijk de rembekrachtiger.... En je probeert denk ik de remtrommel aan de achterzijde van de amazon eraf te krijgen??
Om te beginnen moeten we weten om welk type Volvo het gaat. Als het om een amazon met enkel remcircuit gaat is het hoogstwaarschijnlijk de rembekrachtiger.... En je probeert denk ik de remtrommel aan de achterzijde van de amazon eraf te krijgen??
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- 13041-dummy
- Premium lid
Minder
Meer
07-04-2013 11:33 #125795
door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic Krijg Remmen Niet Open..
Hallo Jens.
Het kan helpen om een type auto op te geven, voor of achterrem?
Hans
Het kan helpen om een type auto op te geven, voor of achterrem?
Hans
- Willy De Baere
- Platinum lid
Minder
Meer
07-04-2013 11:55 #125797
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Krijg Remmen Niet Open..
"...op internet en op dit forum heb ik echter vrij weinig kunnen vinden.",
zie dan eens bij
Trommel achterrem NIET los te krijgen.
zie dan eens bij
Trommel achterrem NIET los te krijgen.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Minder
Meer
07-04-2013 12:50 #125798
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Krijg Remmen Niet Open..
Als je een paar foto's hebt kan ook handig zijn...
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Minder
Meer
07-04-2013 12:52 #125799
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Krijg Remmen Niet Open..
Als het om de remtrommel gaat...niet vergeten eerst de remschoenen terugstellen zodat ze niet in de trommel blijven hangen...EN...de trommeltrekker gebruiken....poulietrekkers zijn hierdoor niet zo ideaal om het maar zacht uit te drukken
07-04-2013 13:01 #125801
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Krijg Remmen Niet Open..
En als het niet aan trommels ligt, kijk naar de (rubber) slangen. Die hebben niet het eeuwige leven. Remmen lukt dan nog wel, maar loslaten niet.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Jens Mulder (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-04-2013 14:26 #125806
door Jens Mulder (GAST)
Beantwoord door Jens Mulder (GAST) in topic Krijg Remmen Niet Open..
Bedankt voor jullie snelle reactie's!
Ik zal even en wat meer info geven, het gaat om de achter remmen van een Amazon uit 1964. Ik ben er nu een beetje mee aan het prutsen in dit heerlijke lente weer. Maar als ik het dus goed begrijp moet ik opzoek gaan naar een trommeltrekker en de remschoenen terugstellen ? Waar kan ik deze terugstellen ?
Verder als ik de as rond draai kan je op sommige stukken meer weerstand voelen. Dit zal dan wel de remschoen zijn die tegen de trommel aanloopt.
PS ik ben het zelfde persoon als wie de vraag stelde.. alleen ben nu officieel lid.. dus op de een of andere reden moest er dan een ander account aangemaakt worden.
Ik zal even en wat meer info geven, het gaat om de achter remmen van een Amazon uit 1964. Ik ben er nu een beetje mee aan het prutsen in dit heerlijke lente weer. Maar als ik het dus goed begrijp moet ik opzoek gaan naar een trommeltrekker en de remschoenen terugstellen ? Waar kan ik deze terugstellen ?
Verder als ik de as rond draai kan je op sommige stukken meer weerstand voelen. Dit zal dan wel de remschoen zijn die tegen de trommel aanloopt.
PS ik ben het zelfde persoon als wie de vraag stelde.. alleen ben nu officieel lid.. dus op de een of andere reden moest er dan een ander account aangemaakt worden.
- Rene Brandt
- Platinum lid
Minder
Meer
07-04-2013 15:17 #125807
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Krijg Remmen Niet Open..
Hallo Jens.
Als je weinig weet van autotechniek zijn de remmen niet iets waar je mee gaat experimenteren.
Als je door het hobbyen door je remmen trapt en hier een ongeluk door krijgt...... lijkt mij niet handig
Als je toch zelf gaat sleutelen doe dat dan onder begeleiding, maak bekend waar je woont en vraag hulp van derden.
Of ga naar een sleuteldag die deze maand op diverse locaties zijn.
Ga niet aan je remmen werken als je niet weet waar je mee bezig bent.
Als je weinig weet van autotechniek zijn de remmen niet iets waar je mee gaat experimenteren.
Als je door het hobbyen door je remmen trapt en hier een ongeluk door krijgt...... lijkt mij niet handig
Als je toch zelf gaat sleutelen doe dat dan onder begeleiding, maak bekend waar je woont en vraag hulp van derden.
Of ga naar een sleuteldag die deze maand op diverse locaties zijn.
Ga niet aan je remmen werken als je niet weet waar je mee bezig bent.
07-04-2013 20:00 #125826
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Krijg Remmen Niet Open..
Het meeste is wel genoemd, maar de achtertrommel wil wel eens lastig zijn om los te krijgen met een poelitrekker.
Vaak heb je een verlengde stalen uit nodig om ze los te krijgen en verwarmen kan ook helpen.
Het terugstellen kan gebeuren met de trommel er nog op, kijk even op de documentatie van de site hoe dat moet.
Natuurlijk is het goed om dit me iemand te doen die er verstand van heeft.
Ik zou eerst de rubber remslang van de kant waar hij blijft hangen controleren, deze kunnen als ze wat ouder zijn werken als een ventiel, dus zo nauw dat er nog net wat remolie in maar niet meer terug kan lopen.
Dan krijg je een blokkerend achterwiel en als ik het goed lees is ook dat het probleem
Vaak heb je een verlengde stalen uit nodig om ze los te krijgen en verwarmen kan ook helpen.
Het terugstellen kan gebeuren met de trommel er nog op, kijk even op de documentatie van de site hoe dat moet.
Natuurlijk is het goed om dit me iemand te doen die er verstand van heeft.
Ik zou eerst de rubber remslang van de kant waar hij blijft hangen controleren, deze kunnen als ze wat ouder zijn werken als een ventiel, dus zo nauw dat er nog net wat remolie in maar niet meer terug kan lopen.
Dan krijg je een blokkerend achterwiel en als ik het goed lees is ook dat het probleem
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate