ff de remtrommel drrrr af?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2004 14:23 #70362
door
Beantwoord door in topic ff de remtrommel drrrr af?
Haha, das natuurlijk ook een methode! Alleen betwijfel ik of deze trommel zo los komt aangezien de krachten van de poelietrekker in combinatie met tikken op de centrale bout ik schat toch wel zo'n 1000 keer groter zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2004 18:19 #70361
door
Als ik echt veel kracht zou moeten zetten, dan zou ik proberen de hefboom vergroten. Lang stuk stevige pijp over de sleutel heen en erop gaan staan?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2004 19:36 #70360
door
Have don it. Heb een bus gemaakt die over het schroefdaad zit met een moer waar de stift van de trekker in zit. Dit is al de tweede bus want de eerste scheurde in twee stukken. Er staat een baco van 45cm op met een pijp van 120 cm. De boel staat dus danig onderspanning dat de moeren van de wielbouten finaal naar de knoppen zijn. Warmstoken heeft niet geholpen. Ga nu met een laselektrode proberen de naaf door te branden, want er af zal die.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2004 22:30 #70359
door
Kan je hem niet doorslijpen tot aan de as, of bijna tot de as en dan een koudbeitel in de snede slaan zodat hij eraf breekt?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2004 10:16 #70358
door
Allemachtig, dat ding zit wel héél vast ja...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2004 15:53 #70357
door
Oké, ik had lang gewacht met slijpen omdat ik eerst alle andere dingen wou proberen. Bij het kapot slijpen van de naaf moet je nl een wielbout wegslijpen om er bij te kunnen en dan kun je nog maar met vier poten trekken. Tevens weet je zeker dat je de steek-as gaat raken omdat de slijpschijven nog steeds rond zijn. Met de las elektrode kon ik mooi tussen de poten van de trommeltrekker door maar het lukte niet om genoeg materiaal weg te blazen. Dus bleef er nog maar een optie over de trommel door te slijpen. Bovenin begonnen toen richting de naaf (spiebaan) met in het achterhoofd binnen zo min mogelijk schade te maken. Het laatste stuk van de naaf ging niet en toen maar de beitel er in. En nog niet los laten! Beitel er klem in en de scheuren in de naaf en toch maar weer de trommeltrekker er op. Dit gaf de doorslag, de trommel ging er af! Kijk je nou naar de steek-as snap je niet waarom de trommel zo verschrikkelijk vast zat en heb ik links gewoon mazzel gehad. Bedankt voor de steun tijdens deze barre tocht.