Las tips & tricks
- Ed van der Zee
- Platinum lid
Naadjes afkitten en weer epoxy 2K (vroeger was dit vaak grijs of bruin, tegenwoordig als gele kleur leverbaar bij de betere verfboer)
Dan strak maken met epoxyfiller, bij ons doet de plaatwerker dit.
Het is belangrijk dat je afstemt met de plaatwerker/spuiter over de te gebruiken verfsystemen.
Zink geeft mindere hechting, maar kan ook.
Fertan gebruik ik niet, geeft rotzooi en hecht heel slecht
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als het al schoon is, mooi schoon laten. Sinds mijn cursus staat Innotec Zinc Coat op mijn lijstje. Relatief weinig zink en een toplaag epoxy. Mijns inziens een prima basis voor een vervolg met een 2K systeem.
Wat bedoel je met las kit?
Strijk kit ofwel nadenkit?
Dat ga ik wel doen.
De lassen zelf trek ik waar nodig misschien nog mooi glad met debrasel plamuur.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Premium lid
- Berichten: 130
Lars Rengersen schreef : Expres aan laten roesten zou ik niet doen.
Als het al schoon is, mooi schoon laten. Sinds mijn cursus staat Innotec Zinc Coat op mijn lijstje. Relatief weinig zink en een toplaag epoxy. Mijns inziens een prima basis voor een vervolg met een 2K systeem.
Wat bedoel je met las kit?
Strijk kit ofwel nadenkit?
Dat ga ik wel doen.
De lassen zelf trek ik waar nodig misschien nog mooi glad met debrasel plamuur.
Hoi Lars,
Ja dat bedoel ik strijk en of naden kit. Dit zal indd zoiezo bij allen op nieuw punt gelasten delen moeten worden aan gebracht zoals bijvoorbeeld rond de voeten ruimte bij de voor stoelen om alles goed water dicht te maken.
En mogelijk de lassen zelf ook wat is jouw reden om niet gewoon plamuur te gebruiken maar debrasel?
groet Jacob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bij het loshalen van puntlasverbindingen bij mijn combi schrok ik ervan hoeveel roest er soms toch tussen de naad zat.
Debrasel is een stuk harder. Niet geschikt voor strakmaken maar wel putjes en oneffenheden opvullen met een streek met het rubber/plamuurmes.
Zie ook www.oudevolvo.nl/strakmaken voor een uiteenzetting van Debrasel vs staalplamuur vs epoxyplamuur (met dank aan Evert Boonen).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.