- Berichten: 17
Auto start niet meer na sleutelen
- WILBERT Stadhouders
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-11-2024 10:00 #1047097
door WILBERT Stadhouders
Beantwoord door WILBERT Stadhouders in topic Auto start niet meer na sleutelen
Hartelijk dank Han. Ik heb net een reparatieset verdeler besteld. Ik heb zomaar het vermoeden dat het eerder genoemde viltstrookje mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Ik meld me weer over de voortgang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1899
05-11-2024 00:20 #1047112
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Auto start niet meer na sleutelen
Het boutje,dat door de wand van de verdeler zit ,mag nergens de metalen wand raken. Dus ook niet op de plaats , waar het boutje door het gat in de wand heen gaat! Ik vermoed ,dat daar het probleem zit.
Succes !
vriendelijke groet , Niek de Boer.
Succes !
vriendelijke groet , Niek de Boer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- WILBERT Stadhouders
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 17
07-11-2024 12:19 #1047127
door WILBERT Stadhouders
Beantwoord door WILBERT Stadhouders in topic Auto start niet meer na sleutelen
Beste hulpverleners op afstand
Gisteren heb ik het nieuwe reparatiesetje gemonteerd na het nodige priegelwerk en opnieuw de puntjes afgesteld. Ook zijn de zeer vuile verharde luchtfilters vervangen, samen met de al eerder vermelde kabels en b ougies.
Vanochtend was het dan zover om te kijken of hij het deed en ik even stukje kon rijden. Het is namelijk nu droog weer.
En inderdaad, na 2 weken stilstand en lage temperatuur sloeg de koude motor direct aan en liep mooi op de choke, wegrijden dus! Na warm rijden doet de auto het ogenschijnlijk een stuk beter, het lijkt er ook op dat hij beter ademt en makkelijker hogere snelheden haalt en soepeler optrekt.
jullie begrijpen hopelijk mijn kinderlijk enthousiasme dat mij dit als beginneling gelukt is, geeft me veel voldoening.
Nogmaals dank voor jullie tips, het zat inderdaad in de kortsluiting en ik denk dat ik nu ook weet waar.
Wel merkwaardig is dat het stationaire toerental nu erg laag ligt en de auto neiging heeft af te slaan, kan ik dat met beide stelschroefjes carburateurs bij stellen?
En het rechterknipperlicht brandt wel maar flikkert niet, zou dat vocht of zo iets kunnen zijn?
Gisteren heb ik het nieuwe reparatiesetje gemonteerd na het nodige priegelwerk en opnieuw de puntjes afgesteld. Ook zijn de zeer vuile verharde luchtfilters vervangen, samen met de al eerder vermelde kabels en b ougies.
Vanochtend was het dan zover om te kijken of hij het deed en ik even stukje kon rijden. Het is namelijk nu droog weer.
En inderdaad, na 2 weken stilstand en lage temperatuur sloeg de koude motor direct aan en liep mooi op de choke, wegrijden dus! Na warm rijden doet de auto het ogenschijnlijk een stuk beter, het lijkt er ook op dat hij beter ademt en makkelijker hogere snelheden haalt en soepeler optrekt.
jullie begrijpen hopelijk mijn kinderlijk enthousiasme dat mij dit als beginneling gelukt is, geeft me veel voldoening.
Nogmaals dank voor jullie tips, het zat inderdaad in de kortsluiting en ik denk dat ik nu ook weet waar.
Wel merkwaardig is dat het stationaire toerental nu erg laag ligt en de auto neiging heeft af te slaan, kan ik dat met beide stelschroefjes carburateurs bij stellen?
En het rechterknipperlicht brandt wel maar flikkert niet, zou dat vocht of zo iets kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 270
07-11-2024 19:25 #1047132
door BartJu
Mooi dat het gelukt is. Met geduld en wat info kun je zel heel wat (bijleren), en dat geeft zeker voldoening.
Het stationair is bij SUs met een simpel schroefje te stellen. Ik zeg simple, omdat je ook ziet hoe het werkt: de schroef duwt direct op een palletje dat ook bedient wordt dor gaspedaal en/of choke en duwt die iets verder in. Kun je dus met draaiende motor bijstellen. Wel opletten met draainede delen uiteraard.
Je niet-meer-knippperlicht is een heel ander topic denk ik. De knipper komt uit eeen relais. Bij constant branden is er dus altijd 12V, niet in pulsen.
Is het voor EN achter? Of maar een van beiden? Links wel OK?
Bij elektra zaken: altijd goed om de kabeltjes, stekkertje en connectortjes eens na te lopen. Schema's zijn te vinden op volvo-academy.com
Beantwoord door BartJu in topic Auto start niet meer na sleutelen
Wel merkwaardig is dat het stationaire toerental nu erg laag ligt en de auto neiging heeft af te slaan, kan ik dat met beide stelschroefjes carburateurs bij stellen?
En het rechterknipperlicht brandt wel maar flikkert niet, zou dat vocht of zo iets kunnen zijn?
Mooi dat het gelukt is. Met geduld en wat info kun je zel heel wat (bijleren), en dat geeft zeker voldoening.
Het stationair is bij SUs met een simpel schroefje te stellen. Ik zeg simple, omdat je ook ziet hoe het werkt: de schroef duwt direct op een palletje dat ook bedient wordt dor gaspedaal en/of choke en duwt die iets verder in. Kun je dus met draaiende motor bijstellen. Wel opletten met draainede delen uiteraard.
Je niet-meer-knippperlicht is een heel ander topic denk ik. De knipper komt uit eeen relais. Bij constant branden is er dus altijd 12V, niet in pulsen.
Is het voor EN achter? Of maar een van beiden? Links wel OK?
Bij elektra zaken: altijd goed om de kabeltjes, stekkertje en connectortjes eens na te lopen. Schema's zijn te vinden op volvo-academy.com
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1198
07-11-2024 19:35 #1047133
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Auto start niet meer na sleutelen
Volgorde is altijd: kleppen, ontstekingen, carburateur.
Als je na het vervangen van de contactpunten een ander stationair toerental hebt, is vermoedelijk het ontstekingstijdstip anders geworden. En dan krijg je "gratis" een ander stionair toerental.
Dus......... eerst je ontstekingtijdstip controleren!!!!! Zodra je de afstand van de contactpunten wijzigt, wijzigt ook je ontstekingstijdstip.
Als je na het vervangen van de contactpunten een ander stationair toerental hebt, is vermoedelijk het ontstekingstijdstip anders geworden. En dan krijg je "gratis" een ander stionair toerental.
Dus......... eerst je ontstekingtijdstip controleren!!!!! Zodra je de afstand van de contactpunten wijzigt, wijzigt ook je ontstekingstijdstip.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.