Pingelen B20?
- Sam Asma
- Nieuw lid
Heb ik zelf nog niet aan gedacht! Ik controleer het morgen. schreef : Een knetterend geluid als de motor hard moet werken, lijkt verdacht veel op een lekke pakking van het uitlaatspruitstuk..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hanzi 145
- Senior lid
- Hanzi 145
- Senior lid
Als dat zo is dan is het wel zo leuk om dat even met de meedenkers/tipgevers te delen. Al was het maar ter lering ende vermaeck!
Alvast bedankt.
- Sam Asma
- Nieuw lid
Helemaal vergeten te antwoorden wegens omstandigheden etc.
Maar de oorzaak is gevonden! Het Blijkt erger te zijn dan verwacht, terug blokrevisie spijtig genoeg.
Cilinder 3 was er een klein stukje uit de piston (heb geen foto,zal morgen proberen maken). In alle 4 cilinder wanden best stevige krassen.
De oorzaak hiervan zou zijn dat de motor te warm is geworden (slecht afgestelde carbu) tijdens de rit naar de Ardennen waardoor alles zich teveel en te snel heeft uitgezet.
Spijtig, maar wel ''opgelucht'' dat het probleem gevonden is.En, heb je de oorzaak van de vreemde geluiden (pingelen?) al achterhaald? En op kunnen lossen?
Als dat zo is dan is het wel zo leuk om dat even met de meedenkers/tipgevers te delen. Al was het maar ter lering ende vermaeck!
Alvast bedankt.
- Hanzi 145
- Senior lid
- Fred Kok
- Platinum lid
Heb ik nu goed begrepen dat het bloc na een revisie die mankementen vertoonde?
Dan was het wel een beetje slordig
Dan nu weer een revisie, of zie ik door de bomen het bos niet??
mvg Fred Kok
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
- Sam Asma
- Nieuw lid
Dat heb je goed begrepen, blok moet terug gereviseerd worden. Gelukkig niet de kop,
Het is wel dik balen, zekers na 1620km er mee gereden te hebben.
Of zou volgens jullie expertise de oorzaak van dit ergens anders kunnen liggen?
- Fred Kok
- Platinum lid
Ik zou toch wel gaan twijfelen aan de kennis/kunsten van die Revisie club?
Sterkte Fred
In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
- Sam Asma
- Nieuw lid
Het blok heb ik zelf met een maat van me ineen gestoken, de kleppen heb ik laten steken.
We hebben het blok ineen gestoken zoals het in Haynes staat beschreven, alles meermaals nagelezen en gecontroleerd. Alles klopte...
- Fred Kok
- Platinum lid
Bloc in een steken? Je bedoelt denk ik monteren?
Haynes is goed, maar kennis en ervaring is in deze belangrijker
Maar voor je dat deed, cylinder boring op gemeten? en resultaten beoordeelt?
Zo ook met krukas?
Na boren en of honen, dit resultaat?
Dan heb je de goede weg bewandelt
Succes Fred