ontsteking

• Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2004 23:20 #71608 door
Beantwoord door in topic ontsteking
Nee! Geen draadjes over zekeringen solderen. Met "doorsolderen van het zekeringkastje" wordt bedoelt de gestapelde contacten van het kastje aanelkaar te solderen.(zie elders op het forum)een nieuw kastje is ook niet zo duur hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2004 07:24 #71607 door
Info voor huidige of toekostige rijders met elektronische Velleman ontsteking: het door Otto beschreven mankement "...houdt er plotseling mee op ... een sec ...varierend 10sec-10min ...dan weer starten en wegrijden" is precies datgene wat zich voordoet bij defekt van deze soort ontsteking. Dit is ook wat enige jaren geleden gebeurde bij 1 van mijn AMs.

Oplossing: el.ontst. vervangen, of gewoon eruit en terug oorspr.ontsteking!

Wat voor soort ontsteking heeft jouw AM?

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2004 11:34 #71606 door
Ik heb inderdaad de gestapelde contacten doorgesoldeerd, en heb sindsdien geen last meer dat tijdens het rijden de verlichting plotseling weg valt of dat de motor stil valt.
Ik zal ook het stuurrelais van de lpg installatie controleren die regeld middels de keuzeschakelaar op het dashboard de stroom naar de benzine/lpg-afsluiters.

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2004 17:03 #71605 door
Ik bedacht vandaag,dat de stroomverdeler bij een amazon met stuurslot mogelijk wel gezekerd is.Bij een dashboard slot is hij niet gezekerd.Wel kan je gasinstallatie en dus ook je benzineafsluiter gezekerd zijn.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD