- Berichten: 278
waarom ik BP ultimate 98 tank
- Remon Kosse
- Elite lid
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin van Orsouw
- Senior lid
- Berichten: 75
Al zegt de BP website dan weer wel dat die ultimate brandstof van hun koolafzettingen verwijdert, ik meen te herinneren dat onze oude beestjes dat juist weer nodig hebben tot een bepaald niveau om lekken te voorkomen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Elite lid
- Berichten: 237
Grootste risico is nu dat niet gereviseerd (gewassen) onderblokken wel kool/olieafzetting hebben, die je niet ongecontroleerd los wilt hebben ivm dichtslippende oliekanalen en oliepomp. Echter de afzetting in de verbrandingskamer wil je zo min mogelijk hebben. Kool = vastzittende zuigerveren + slecht sluitende kleppen. Maar volgens mij zijn er buiten Ethanol toevoeging andere toevingen die al jaren in brandstof zitten om eea schoon te houden. Zeker in de Premium brandstoffen (Ultimate, V-Power, Aral102, D-Power etc).
Mijn Saab 9-3 is geschikt gemaakt voor Ethanol E85. Hierin kan ik op de boordcomputer terug zien hoeveel % ethanol er in de betreffende tank/brandstof zit. V-power = 5 tot 10% afhankelijk van zomer/winder blend. BP Ultimate en Lukoil D-Power is 0% Ethanol. De meeste reguliere Euro 95 brandstoffen zijn tussen de 5 en 15% afhankelijk van het merk, waarbij de "witte pomp" vaak een hoger percentage heeft.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Hij kreeg na tanken van euro 95 nadieselen, vermoedelijk door de Ethanol en de lagere octaan.
Na tanken van Aral 102 was het weg....
Overigens hij is al 51 jaar de eigenaar van deze P544 sport
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joris van Nispen
- Premium lid
- Berichten: 118
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), 940 Polar 2.3 i (‘95), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 66 (‘73), 262C (‘80), V70 (‘98 + ‘00)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Meier (GAST)
- Premium lid
- Berichten: 103
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joop Verhagen
- Senior lid
- Berichten: 71
Rob Meier schreef : ik woon in Duitsland en tank al jaren E10. Nu laat ik hem in de winter (Amazon, 2 SU's) niet op stal staan (dat maakt wel uit voor ethanol houdende benzine). Na vele jaren wel probleem gekregen, nl carburatuer lekt (zoals door een van de anderen becshreven). Ik heb dus een paar maanden geleden alle internals vervangen. BP Ultimate oid tanken mag dan ook een oplossing zijn, maar leuk als je daar woont en rijdt waar dat te verkrijgen is. In de koffer ruikt het vaketr naar benzine, dus nu het rubber van de vlotter vervangen (even kijken of wat we standaard voor onze auto's kunnen kopen wel ethanol resistent is, anders koop ik er elders eentje en maak daar zelf de gaattjes passend in.,
Bedoel je met internals de interne pakkingen etc?
Zo ja, heb je deze dan vervangen voor ethanol bestendige pakkingen?
'65 Amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Meier (GAST)
- Premium lid
- Berichten: 103
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3477
En dat met een B20E met carburators.
Je moet zaken wel krietiesch afstellen anders gaat het niet, ontsteking, kleppen, carburators.met name het gas mengsel, je moet ze zo afstellen dat de kleur van de bougies grijs bruin worden.
Tot nu toe geen problemen.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joop Verhagen
- Senior lid
- Berichten: 71
Rob Meier schreef : inderdaad Joop, dus ook de vlotters, complete setje
Waar heb je deze vandaan?
'65 Amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.