waarom ik BP ultimate 98 tank

  • Remon Kosse
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-10-2018 09:58 #179653 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Van BP kreeg ik het bericht dat ook in de huidige E5 ultimate 98 GEEN bio ethanol zit.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Justin van Orsouw
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-10-2018 12:01 #179659 door Justin van Orsouw
Beantwoord door Justin van Orsouw in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Kijk, dat is mooi nieuws.

Al zegt de BP website dan weer wel dat die ultimate brandstof van hun koolafzettingen verwijdert, ik meen te herinneren dat onze oude beestjes dat juist weer nodig hebben tot een bepaald niveau om lekken te voorkomen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
09-10-2018 12:18 #179660 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Altijd een beetje vreemde gedachte vind ik. Toen de auto nieuw verkocht werd, was er ook geen koolafzetting aanwezig. Na de inloop periode zal dat ook nog minimaal geweest zijn.
Grootste risico is nu dat niet gereviseerd (gewassen) onderblokken wel kool/olieafzetting hebben, die je niet ongecontroleerd los wilt hebben ivm dichtslippende oliekanalen en oliepomp. Echter de afzetting in de verbrandingskamer wil je zo min mogelijk hebben. Kool = vastzittende zuigerveren + slecht sluitende kleppen. Maar volgens mij zijn er buiten Ethanol toevoeging andere toevingen die al jaren in brandstof zitten om eea schoon te houden. Zeker in de Premium brandstoffen (Ultimate, V-Power, Aral102, D-Power etc).

Mijn Saab 9-3 is geschikt gemaakt voor Ethanol E85. Hierin kan ik op de boordcomputer terug zien hoeveel % ethanol er in de betreffende tank/brandstof zit. V-power = 5 tot 10% afhankelijk van zomer/winder blend. BP Ultimate en Lukoil D-Power is 0% Ethanol. De meeste reguliere Euro 95 brandstoffen zijn tussen de 5 en 15% afhankelijk van het merk, waarbij de "witte pomp" vaak een hoger percentage heeft.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-10-2018 22:20 - 10-10-2018 22:23 #179681 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Afgelopen weekeinde kreeg ik een vraag van Fred Stieltjes, hij heeft net zijn B18B van zijn prachtige katterug gereviseerd hogere compressie en alles laten balanceren.
Hij kreeg na tanken van euro 95 nadieselen, vermoedelijk door de Ethanol en de lagere octaan.

Na tanken van Aral 102 was het weg....


Overigens hij is al 51 jaar de eigenaar van deze P544 sport








Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Laatst bewerkt 10-10-2018 22:23 door Ed van der Zee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joris van Nispen
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-11-2018 06:27 - 09-11-2018 06:27 #180215 door Joris van Nispen
Beantwoord door Joris van Nispen in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Na lezing van deze thread drinkt mijn 145je vanzelfsprekend ook alleen nog maar BP Ultimate 98 en ik val van de ene positieve verbazing in de andere. Geweldig spul. Het meest opmerkelijke wapenfeit is tot nu toe bijna 1:13 (ruim 630 km met een tank). Nu begrijp ik waarom ik hier in Rotterdam gewoon de Milieuzone in mag...!

Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), 940 Polar 2.3 i (‘95), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 66 (‘73), 262C (‘80), V70 (‘98 + ‘00)
Laatst bewerkt 09-11-2018 06:27 door Joris van Nispen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Meier (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-03-2019 16:26 #182571 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
ik woon in Duitsland en tank al jaren E10. Nu laat ik hem in de winter (Amazon, 2 SU's) niet op stal staan (dat maakt wel uit voor ethanol houdende benzine). Na vele jaren wel probleem gekregen, nl carburatuer lekt (zoals door een van de anderen becshreven). Ik heb dus een paar maanden geleden alle internals vervangen. BP Ultimate oid tanken mag dan ook een oplossing zijn, maar leuk als je daar woont en rijdt waar dat te verkrijgen is. In de koffer ruikt het vaketr naar benzine, dus nu het rubber van de vlotter vervangen (even kijken of wat we standaard voor onze auto's kunnen kopen wel ethanol resistent is, anders koop ik er elders eentje en maak daar zelf de gaattjes passend in.,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joop Verhagen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-03-2019 17:26 #182573 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic waarom ik BP ultimate 98 tank

Rob Meier schreef : ik woon in Duitsland en tank al jaren E10. Nu laat ik hem in de winter (Amazon, 2 SU's) niet op stal staan (dat maakt wel uit voor ethanol houdende benzine). Na vele jaren wel probleem gekregen, nl carburatuer lekt (zoals door een van de anderen becshreven). Ik heb dus een paar maanden geleden alle internals vervangen. BP Ultimate oid tanken mag dan ook een oplossing zijn, maar leuk als je daar woont en rijdt waar dat te verkrijgen is. In de koffer ruikt het vaketr naar benzine, dus nu het rubber van de vlotter vervangen (even kijken of wat we standaard voor onze auto's kunnen kopen wel ethanol resistent is, anders koop ik er elders eentje en maak daar zelf de gaattjes passend in.,


Bedoel je met internals de interne pakkingen etc?

Zo ja, heb je deze dan vervangen voor ethanol bestendige pakkingen?

'65 Amazon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Meier (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-03-2019 18:01 #182575 door Rob Meier (GAST)
Beantwoord door Rob Meier (GAST) in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
inderdaad Joop, dus ook de vlotters, complete setje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-03-2019 00:21 #182590 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic waarom ik BP ultimate 98 tank
Ik heb een jaar of acht geleden mijn sproeierbuizen plus naalden vervangen, een electriesche benziene pomp aangebracht en rijdt sinds ik in de Filipijnen woon op 95 met 10% Ethanol.
En dat met een B20E met carburators.

Je moet zaken wel krietiesch afstellen anders gaat het niet, ontsteking, kleppen, carburators.met name het gas mengsel, je moet ze zo afstellen dat de kleur van de bougies grijs bruin worden.

Tot nu toe geen problemen.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joop Verhagen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-03-2019 08:24 #182591 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic waarom ik BP ultimate 98 tank

Rob Meier schreef : inderdaad Joop, dus ook de vlotters, complete setje


Waar heb je deze vandaan?

'65 Amazon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD