Schurend geluid na loslaten koppeling!
- R. Koning (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2011 15:14 #100459
door R. Koning (GAST)
Beantwoord door R. Koning (GAST) in topic Schurend geluid na loslaten koppeling!
Ik heb vandaag de gelegenheid gehad om eens goed met de auto te rijden en de versnellingsbak te testen.
Het rare is dat het schurende geluid alleen zeer goed hoorbaar is in de eerste drie versnellingen. In de vierde versnelling is het geluid weg en dan schakel ik over naar de vierde versnelling bij 60 km per uur.
Stationair in zijn vrij blijft de auto ook het geluid maken, zodra je het koppelingspedaal intrapt is het geluid.
Ik zal er maar eens een expert naar laten kijken denk ik.
Het rare is dat het schurende geluid alleen zeer goed hoorbaar is in de eerste drie versnellingen. In de vierde versnelling is het geluid weg en dan schakel ik over naar de vierde versnelling bij 60 km per uur.
Stationair in zijn vrij blijft de auto ook het geluid maken, zodra je het koppelingspedaal intrapt is het geluid.
Ik zal er maar eens een expert naar laten kijken denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-02-2011 22:19 #100740
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Schurend geluid na loslaten koppeling!
Ik sluit me aan bij J.A.C. Misdom. Lijkt me degelijk een probleem met de bak. In 4e is er geen reductie, in en uitgaande as hebben dan dezelfde snelheid. Met ingetrapt pedaal is er geen beweging in de bak bij stilstand. Met pedaal los, ook in vrijloop draait de ingaande as van de bak. Hopelijk is het op te lossen met olie, maar mogelijk is er meer aan de hand. Eens bijvullen om te proberen kan natuurlijk nooit kwaad.
- R. Koning (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2011 22:48 #100747
door R. Koning (GAST)
Beantwoord door R. Koning (GAST) in topic Schurend geluid na loslaten koppeling!
Misschien een domme vraag, maar als beginneling zou ik graag willen weten hoe ik de versnellingsbakolie moet verversen/bijvullen en wat voor olie ik moet gebruiken? Moet ik dan verder nog ergens rekening mee houden?
- Gijs Kirkels (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-02-2011 20:00 #100818
door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic Schurend geluid na loslaten koppeling!
da's toevallig, bij mijn auto maakt de koppeling bij koude motor en voornamelijk koud weer juist geluid zodrá je hem intrapt.
als je de koppeling niet aanraakt is het weg, het begind zodra je hem ook maar aanraakt, maar mij lijkt dat het druklager te zijn. deze komt in beweging zodra hij de via de diafragmaveer de drukgroep los neemt.
maar in jouw geval lijkt het mij ook in de bak te zitten. vervelend.
als je de koppeling niet aanraakt is het weg, het begind zodra je hem ook maar aanraakt, maar mij lijkt dat het druklager te zijn. deze komt in beweging zodra hij de via de diafragmaveer de drukgroep los neemt.
maar in jouw geval lijkt het mij ook in de bak te zitten. vervelend.