- Berichten: 285
wie heeft er een goed restauratie adres
- P. Hanot
- Elite lid
Je moet voor jezelf uitmaken of je echt op lange termijn van deze Amazon zal blijven houden of niet.
Van de andere kant worden Amazons en zeker de stations snel zeldzamer. Een goed vervangend exemplaar vinden wordt steeds duurder en ieder exemplaar dat niet verloren gaat geeft ook weer een goed gevoel en ook fijn voor de club
Wat het verzinken en poedercoaten van sommige onderdelen betreft, het is het overwegen waard. even een prijsidee: Het zandstralen, hitteverzinken en poedercoaten van 2 PV544 achterspatborden en een trekhaak kosste mij 150,- euro. ( Daarna zijn ze nogmaals ovengelakt en de zwarte prut hoeft er dan ook niet meer tegen)
Restaureren is puur emotie en zeker niet rationeel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ik zou je adviseren om goed de onderzijde te beschermen, tectyl inspecteren en waar nodig ( los zit) verwijderen en zeker als er gelast moet worden ook de holle ruimtes tegen roest te behandelen. Binnenschermen voor en achter is een must, je hebt ze van aluminium of van plastic en zorg dat je altijd spatlappen monteert.
als de wagen dagelijks wordt gebruikt denk dan ook na over de stoelen, comfortabel genoeg ?. Hoofdsteunen ?. Rolgordels ? In de winter extra rubber matten en je zou ook een achterruitenwisser kunnen monteren en zelfs een verwarmde ruit !. Ik zit in Doesburg en voor de komende tijd voldoende opdrachten, als je het leuk vindt kun je op mijn site www.sbkarnhem.nl veel lezen en zien. Mochten er onderdelen nodig zijn kan je mij een bericht sturen.
succes, Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Platinum lid
- Berichten: 362
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Grob
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Iedereen bedankt daarvoor.
Ik weet niet of dit antwoord gelijk naar alle reacties gaat, of alleen naar P. Hanot ............... .
Wie weet dit wel?
Op dit moment gaan we eerst eens even buurten in Raalte, mooi dichtbij en veel kennis en kunde zo lijkt.
Als mijn zoon, student UT, de auto langjarig wil houden dan gaan we ermee aan de slag.
Want het is idd een gave auto en ik hoor nu ook hier op dit forum dat er steeds minder zijn, en er waren er al
niet zoveel.
We gaan ook zeker nog kijken in Arnhem, een wisser achterop lijkt wel gaaf.
We zouden zeker een chroomlijst om de achteruit willen, is dat nog ergens voorhanden?
Voor nu allemaal bedankt en we zullen hier laten weten wat we met onze auto gaan doen.
M vr gr
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je hebt geluk, het achterruit chroom is weer nieuw verkrijgbaar bij het VKO (Volvo Klassieker onderdelendepot), anders heb ik er nog wel een liggen die netjes is.
Groet,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Ik weet niet of dit antwoord gelijk naar alle reacties gaat, of alleen naar P. Hanot ............... .
Wie weet dit wel?
IK zei de gek!
Alles wat je hier schrijft kunnen we allemaal lezen, Peter.
Mocht je 1 op 1 contact willen dan kan dat via een PB (persoonlijk bericht)
Gave Combi trouwens en in een mooie kleur. Moet je nooit meer wegdoen en koesteren. Maar zeker ook gebruiken, het is een auto en daar zijn ze tenslotte ooit voor gebouwd.
Compleet restauren inclusief spuiten ga je waarschijnlijk aardig op leeglopen. Kan een keuze zijn maar je kan je afvragen hoe mooi je m wil hebben. Jullie gebruiken 'm en het is geen binnenslaper die alleen op een zonnige zondag even naar buiten mag. Roest blijft de grootste bedreiging dus dat moet je zoveel mogelijk in de kiem smoren, het wordt alleen maar erger en het kan hard gaan.
Een serieuze spuitbeurt kost een klein vermogen, terwijl er zelf ook echt hele mooie resultaten te behalen zijn met een roller in combinatie met de juiste lak; kán een overweging zijn.
Veel plezier en succes met jullie Combi!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P. Hanot
- Elite lid
- Berichten: 285
Rollen is geen goede oplossing voor de raamomlijstingen onder de raamrubbers van de voor- en achterruit waar het bijna altijd roestig is bij een buitenslaper en moeilijk en duur om te repareren indien weggeroest
Roest blijft de grootste bedreiging dus dat moet je zoveel mogelijk in de kiem smoren, het wordt alleen maar erger en het kan hard gaan.
Een serieuze spuitbeurt kost een klein vermogen, terwijl er zelf ook echt hele mooie resultaten te behalen zijn met een roller in combinatie met de juiste lak; kán een overweging zijn.
Veel plezier en succes met jullie Combi!
Een serieuze spuitbeurt kostte bij mijn PV 1200 euro, dat was inclusief grondverf, 2k lak, spuiten in oven door een professionele spuiter en blanke lak.(met de voorbereidde carosserie als startbasis)
Het lassen (nieuwe achterkant onder de kofferklep) was 200 (excl plaatwerk)
Het meeste geld ging naar het strakmaken van de carosserie. Mijn normen van strakmaken en die van de spuiter waren niet helemaal dezelfde, m.a.w. had ik beter mijn best gedaan met de voorbereiding had ik veel geld bespaard.
Gelukkig was de auto in het verleden nooit gerold met een dikke laklaag, anders had het behoorlijk veel meer tijd(geld) gekost om deze terug te verwijderen.
Alles zelf demonteren (deurgrepen, sloten, ramen en bumpers etc) bespaart veel geld.
Restaureren betekent goed conserveren voor heel veel jaren plezier. Soms wordt er gekozen voor dure velgen, een verlagingset e.d. i.p.v. conservering, maar dan wordt je op niet al te lange termijn met je neus op de feiten gedrukt als de auto totaal verloren is(roest rust niet)
Het goedkoopste en de beste oplossing is natuurlijk dat je een net gerestaureerd vergelijkbaar exemplaar koop van een particulier, maar dan moet je veel geluk hebben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
- Premium lid
- Berichten: 137
Ook ben ik met een oude auto naar Polen geweest voor het spuiten. Betaalde toen 1200 euro voor het spuiten en een beetje laswerk. Helaas werden de nieuwe delen over de roest heen gelast. Maar ik denk dat Polen ook iets te ver weg is.
Groet Louis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.