- Berichten: 18
Stevens 1974 Volvo 144 GL
- Steven340
- Nieuw lid
Zal ik even een topic maken over de auto zelf.
Is wel echt een project, eerst maar eens techniesch helemaal goed maken, dan is daarna de carrosserie aan de beurt.
In de tussentijd een hoop bestaande roest conserveren met RX5
De vorige eigenaar was Beun de Haas, en dat is op veel plekken goed terug te zien.
Deze auto is naar vermoede ook als donor gebruikt. Er missen een hoop onderdelen.
En er zitten blauwe stoelen onder de hoezen :huh:
Motortje druk mee bezig.
Carburateurs gaan er ook af, uitlaat is zo lek als een zeef, hoop moeren zit geen zeskant meer op en de gasstang is ook een hoop aan geklooid.
Vond de choke ook erg zwaar gaan. Bijna niet te bedienen, hoort ook niet zo te zitten denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3480
Overdrive werkte nog steeds had SAE50 in de bak zitten van Kroon.
Echter ik woon op de Filippijnen.
Ik zou er graag een M40 voor terug willen hebben.
Kosten van versturen voor jou rekening, voor de bak buiten de M40 bak hoef ik niets te hebben.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn van der Linde
- Moderator
- Berichten: 535
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Johan Geers schreef : Beste Stevens, ik heb nog een bak met een ovedrive liggen M41 echter is wel versleten. (ik dacht dat het een Joverdrive is)
Overdrive werkte nog steeds had SAE50 in de bak zitten van Kroon.
Echter ik woon op de Filippijnen.
Ik zou er graag een M40 voor terug willen hebben.
Kosten van versturen voor jou rekening, voor de bak buiten de M40 bak hoef ik niets te hebben.
m.vr.gr.
Johan Geers
Hoi Johan
Bedankt voor je aanbod, ik denk er even over na, weet niet wat er nu onder de mijne zit? Als dat een beetje makkelijk te zien is op de foto's. Is een overdrive altijd gekoppeld aan een M41 bak, of is het als optie?
De bak die er nu onderzit schakeld erg soepel, is niets mis mee. Als ik daar bij wijs van spreke een overdrive achter kan hangen? Zal er ook een kortere cardanas achter moeten lijkt me?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 805
gr. Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3480
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Cor Kraaijeveld schreef : Hoi Steven; een M41 is een bak met overdrive, een M40 is een 4-bak. Een M41 heeft een langere uitgaande as met een aandrijving erop om de overdrive oliepomp aan te drijven. In de documentatie op de site maar ook op internet staat er genoeg over te lezen. M41 bakken met overdrive worden nog wel eens te koop aangeboden, maar ook gereviseerd aangeboden bij verschillende aanbieders, waaronder de shop van de vereniging. en je hebt idd een korte aandrijfas nodig. Revisie is overigens een kostbare aangelegenheid.
gr. Cor.
Ok helder, eerst maar eens de motor in orde en dat hij rijdt.
Daarna ga ik m'n aandacht op de bak vestigen.
Inmiddels een nieuwe uitlaat (voorpijp) gescoord, behoorlijk lang ding.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Op gas niet willen starten, kan ook zijn dat het te koud was.
Op remmenreiniger wilde hij wel maar pakte niet door.
Inmiddels wel nieuwe puntjes, bougies en verdeler + rotor + kabels.
Timing moet ik nog checken.
Inmiddels in m'n verwarmde garage geduwd, kan ik daar op m'n gemak de carburateurs eraf halen en de uitlaat vernieuwen.
Vond dit draadje op het wereld wijde web:
volvo-122s.blogspot.com/2012/08/rebuildi...s6-carburetters.html
Na aanleiding daarvan deze revisie set besteld uit de UK:
sucarb.co.uk/rebuild-kit-for-hs6-carbure...lications-11871.html
Uiteraard volgen er dan foto's
Dan nog brandstof tank en leidingen controleren.
Kan hij daarna hopelijk fatsoenlijk op benzine starten, viel me nu ook op dat de slangetjes missen aan de onderkant van de carburateur.
Die zitten gelukkig in de revisie set.
Afstellen besteed ik uit, heb ook geen flow meters om ze op elkaar in te spelen.
Garage zit gelukkig om de hoek.
En als hij dan goed op benzine loopt, de gasinstallatie controleren / afstellen.
Mis nu alleen nog de volgende onderdelen, zoals in de eerste post te zien is op de foto's, het complete gasmechaniek wat op het spruitstuk geschroefd zit, waar de gaskabel en hefboompjes aan vast zitten.
En de choke bediening / mechaniek achter het dashboard. Waar hij van één kabel splitst naar twee.
Wie kan mij daar aan helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3480
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.