- Berichten: 130
Combi met wat las werk
- Jacob van Zwet
- Premium lid
Minder
Meer
07-01-2017 09:18 #165975
door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
@ Ernest: werkplaats is van een oom dus heb wel advies kunnen inwinnen maar dus geen prof.
@ Lars: Uhh jaa die mist niet aan gedacht verder. Er komt een nieuw custom bekleding in mijn betere weder helft heeft een stofferderij dus dat gaat goed komen. (denk aan leren dashboard bekleding :whistle: :lol: :silly: ) Ik ben in Dec. naar binnen gegaan en was daar erg blij mee want buiten aan de slag met verf en de elementen had me project zeker een half jaar langer geduurd.
@ Johan: Ik wil de lak nu eerst laten uit harden denk dat de temp. niet meer boven de 12 graden geweest is .
Na een zomer en wat zon ga ik mogelijk nog aan de slag met polijsten maar vind een ouder lijkende lak ook wel mooi op een oude auto.
@ Lars: Uhh jaa die mist niet aan gedacht verder. Er komt een nieuw custom bekleding in mijn betere weder helft heeft een stofferderij dus dat gaat goed komen. (denk aan leren dashboard bekleding :whistle: :lol: :silly: ) Ik ben in Dec. naar binnen gegaan en was daar erg blij mee want buiten aan de slag met verf en de elementen had me project zeker een half jaar langer geduurd.
@ Johan: Ik wil de lak nu eerst laten uit harden denk dat de temp. niet meer boven de 12 graden geweest is .
Na een zomer en wat zon ga ik mogelijk nog aan de slag met polijsten maar vind een ouder lijkende lak ook wel mooi op een oude auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 130
04-02-2017 17:40 #166480
door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Dashboard geplaatst en draadboom aangepast en aangesloten.
Dashboard cover van de week geplakt was nog een beetje stoei werk om dat er nu leer op zit in plaats van vinyl en het leer is 2 a 3 keer zo dik.
Maar we hebben alles onder de de chrome sier strip gekregen.
Ik ben er erg blij mee
De draadboom aangepast schema te vinden onder het electra stuk forum nu hoor je de relais klikken
Alles vandaag netjes bij elkaar gebonden helaas nog geen foto van.
Nu alleen nog een paar draden door de A style naar achter brengen zodat daar mee het LPG systeem aan gestuurd kan worden.
Achter moet ik de bestaande lamp aansluiting weer op nieuw bedraden nu nog een zooitje met spliters voor de trekhaak.
Was benieuwd of er leden zijn die een trek haak hebben de achter lampen loskoppelen als er een aanhang wagen bij komt of alles 2x belasten dus achter licht + aanhangwagen. En hier mogelijk extra dikke draden voor hebben genomen?
Groet Jacob
Dashboard cover van de week geplakt was nog een beetje stoei werk om dat er nu leer op zit in plaats van vinyl en het leer is 2 a 3 keer zo dik.
Maar we hebben alles onder de de chrome sier strip gekregen.
Ik ben er erg blij mee
De draadboom aangepast schema te vinden onder het electra stuk forum nu hoor je de relais klikken
Alles vandaag netjes bij elkaar gebonden helaas nog geen foto van.
Nu alleen nog een paar draden door de A style naar achter brengen zodat daar mee het LPG systeem aan gestuurd kan worden.
Achter moet ik de bestaande lamp aansluiting weer op nieuw bedraden nu nog een zooitje met spliters voor de trekhaak.
Was benieuwd of er leden zijn die een trek haak hebben de achter lampen loskoppelen als er een aanhang wagen bij komt of alles 2x belasten dus achter licht + aanhangwagen. En hier mogelijk extra dikke draden voor hebben genomen?
Groet Jacob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 884
04-02-2017 20:16 #166485
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Combi met wat las werk
Schitterend gedaan!
Betreffend te trekhaak (heb een sedan). Ik heb een gezekerde voeding achter de bekleding doorgtrokken naar de kofferruimte. Achter mijn reservewiel hangt een plaat met (uit mijn hoofd) 6 relais. Mijn achter- rem- knipper- mist- lichten, sturen de relais aan, die vervolgens weer gevoed worden door de centrale voeding. De uitgang van de relais zitten op de stekker van de aanhanger.
Omdat ik de kabelboom niet overhoop heb gehaald, dacht ik dat dit de veiligste manier was zonder een extra piekbelasting op de oude kabelboom toe te voegen.
Betreffend te trekhaak (heb een sedan). Ik heb een gezekerde voeding achter de bekleding doorgtrokken naar de kofferruimte. Achter mijn reservewiel hangt een plaat met (uit mijn hoofd) 6 relais. Mijn achter- rem- knipper- mist- lichten, sturen de relais aan, die vervolgens weer gevoed worden door de centrale voeding. De uitgang van de relais zitten op de stekker van de aanhanger.
Omdat ik de kabelboom niet overhoop heb gehaald, dacht ik dat dit de veiligste manier was zonder een extra piekbelasting op de oude kabelboom toe te voegen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
04-02-2017 22:08 #166486
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Combi met wat las werk
Aha, ik was al bang dat ik de enige was maar uit bovenstaand verhaal blijkt dat er meer mensen zijn die de trekhaakdoos apart van energie voorzien.
Omdat er nog net een paar cm over is boven LPG tank heb ik een aluminium plaatje ingericht met relais;
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...ect?start=180#152228
Maarre, wat ziet dat dashboard er prachtig uit !!!
Ben benieuwd naar het resultaat van de gehele auto, succes verder.
Groet Jan
Omdat er nog net een paar cm over is boven LPG tank heb ik een aluminium plaatje ingericht met relais;
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...ect?start=180#152228
Maarre, wat ziet dat dashboard er prachtig uit !!!
Ben benieuwd naar het resultaat van de gehele auto, succes verder.
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 146
05-02-2017 00:13 #166492
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Combi met wat las werk
Je dashbord ziet er erg goed uit ... Is de cover zo te koop ergens of heb je die zelf gemaakt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 130
05-02-2017 10:15 #166497
door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Bedankt
Jan wat ziet jouw relais board er strak uit maar de juiste spullen is het halve werk wel heel gaaf.
En goed om te weten is wel de beste manier. Ik ga de draden al aanleggen heb nog geen plannen om een aanhang wagen te trekken nu eerst de auto rijdend maken.
Cover is niet zo te koop dit is mijn oude gescheurde schuim en daar is opnieuw een leren jasje over heen gespannen/gemaakt.
Groet Jacob
Jan wat ziet jouw relais board er strak uit maar de juiste spullen is het halve werk wel heel gaaf.
En goed om te weten is wel de beste manier. Ik ga de draden al aanleggen heb nog geen plannen om een aanhang wagen te trekken nu eerst de auto rijdend maken.
Cover is niet zo te koop dit is mijn oude gescheurde schuim en daar is opnieuw een leren jasje over heen gespannen/gemaakt.
Groet Jacob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
05-02-2017 13:28 #166500
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Combi met wat las werk
Mooi om mee te kijken bij jouw project Jacob, heel knap wat je hebt gedaan met de verfrollen en respect voor je aanpak. Ik ben heel benieuwd hoe hij er straks in de voorjaarszon uit gaat zien
Heel veel succes met de laatste werkzaamheden
Groeten, Rob
Heel veel succes met de laatste werkzaamheden
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 130
11-04-2017 22:47 #168127
door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Combi met wat las werk
Zo een kleine (lange) update voor de volgers ik ga binnen kort wel wat foto's plaatsen maar interieur is bijna af en nog wat afwerkingen. Het is net een huis als je niet gelijk de plinten doet zal je het niet zo gauw meer doen .
Er is weer een heeeeeele hoop gebeurd en gedaan. Er is een APK behaald wel zonder interieur moest nog geluids demping in de auto dus wou niet de stoelen er in zetten voor alleen de APK en dat was ook niet nodig altans alleen een bestuurder stoel . Nu dus een mooie grond afwerking van goud afgewerkte anti dreun platen wat schilt dat een hoop!
Ook om de motor lopend te krijgen was nog een ding LPG schema en een +12v vinden welke er niet is bij starten met de sleutel. En ook 2 sleutels verder duurde even maar op mijn contact slot is het vang blokje weg gesleten dus de sleutel draait
op zijn zwakere getanden gedeelte dat vinden ze niet leuk. Nu dus een startknop en sleutel om contact aan te zetten. (gelukkig zit in centrum van den haag nog een schoenmaker welke onze sleutels nog heeft en zo een copy maakt)
Ik heb ook nog geprobeerd om op benzine te lopen maar dit werd alleen maar een grote zwarte roet aanslag denk dat de stromberg al een tijd geen benzine had gezien dus versleten naalden en in combinatie met oude benzine geen succes.
Gisteren een 123tune + geinstallerd en nieuwe bobine dit geeft nog wat problemen.(zie eletrische schema combi)
Maar ohhhh wat blijf ik fan van deze ontstekingen :lol: wat gelijk opvalt is hoe veel rustiger de motor gaat lopen en nu ben ik hem dus nog aan het tune wat in houd zelf een curve maken en aanpassen stukje rijden weer wat aanpassen. Maar dit niet door aan je stroom verdeler te draaien maar gewoon van in de auto een app opstarten en dan je vervroeging wat aanpassen en hup weer verder rijden om te kijken of beter uitpakt. En zeker met het blok waar ik nu mee rij is het wel handig. Niet dat mijn blok zo heftig is aangepast ik heb nog geen idee wat voor blok het eigelijk is :whistle: Maar op lpg wil je tog meer vervroeging en een andere curve als op benzine en deze is nu dus perfect zelf te maken.
Over het blok ik heb de compressie gemeten deze gaf alleen de volgende waardes op cyl 1: 11 bar 2: 14 bar 3: 10 bar 4: 14 bar. Dit is volgens mij erg hoog er er zit dus best wat verschil wat minder mooi is. Dus van het weekend een andere B18 blok gehaald deze wil ik zelf gaan reviseren en mogelijk eerst de kop doen en dan het onder blok.
Ook nog aangeschaft een Weber 32/36 welke de boel moet gaan voeden dus nog genoeg te doen.
Foto's volgen nog
Maar hij rijd en dat is wel weer heeel fijn! :lol:
Groet, Jacob
Er is weer een heeeeeele hoop gebeurd en gedaan. Er is een APK behaald wel zonder interieur moest nog geluids demping in de auto dus wou niet de stoelen er in zetten voor alleen de APK en dat was ook niet nodig altans alleen een bestuurder stoel . Nu dus een mooie grond afwerking van goud afgewerkte anti dreun platen wat schilt dat een hoop!
Ook om de motor lopend te krijgen was nog een ding LPG schema en een +12v vinden welke er niet is bij starten met de sleutel. En ook 2 sleutels verder duurde even maar op mijn contact slot is het vang blokje weg gesleten dus de sleutel draait
op zijn zwakere getanden gedeelte dat vinden ze niet leuk. Nu dus een startknop en sleutel om contact aan te zetten. (gelukkig zit in centrum van den haag nog een schoenmaker welke onze sleutels nog heeft en zo een copy maakt)
Ik heb ook nog geprobeerd om op benzine te lopen maar dit werd alleen maar een grote zwarte roet aanslag denk dat de stromberg al een tijd geen benzine had gezien dus versleten naalden en in combinatie met oude benzine geen succes.
Gisteren een 123tune + geinstallerd en nieuwe bobine dit geeft nog wat problemen.(zie eletrische schema combi)
Maar ohhhh wat blijf ik fan van deze ontstekingen :lol: wat gelijk opvalt is hoe veel rustiger de motor gaat lopen en nu ben ik hem dus nog aan het tune wat in houd zelf een curve maken en aanpassen stukje rijden weer wat aanpassen. Maar dit niet door aan je stroom verdeler te draaien maar gewoon van in de auto een app opstarten en dan je vervroeging wat aanpassen en hup weer verder rijden om te kijken of beter uitpakt. En zeker met het blok waar ik nu mee rij is het wel handig. Niet dat mijn blok zo heftig is aangepast ik heb nog geen idee wat voor blok het eigelijk is :whistle: Maar op lpg wil je tog meer vervroeging en een andere curve als op benzine en deze is nu dus perfect zelf te maken.
Over het blok ik heb de compressie gemeten deze gaf alleen de volgende waardes op cyl 1: 11 bar 2: 14 bar 3: 10 bar 4: 14 bar. Dit is volgens mij erg hoog er er zit dus best wat verschil wat minder mooi is. Dus van het weekend een andere B18 blok gehaald deze wil ik zelf gaan reviseren en mogelijk eerst de kop doen en dan het onder blok.
Ook nog aangeschaft een Weber 32/36 welke de boel moet gaan voeden dus nog genoeg te doen.
Foto's volgen nog
Maar hij rijd en dat is wel weer heeel fijn! :lol:
Groet, Jacob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 3492
12-04-2017 01:47 #168131
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Combi met wat las werk
Zo lang hij goed loopt en trekt zou ik mij om die compressie niet zo druk maken.
Helemaal geen compressie dat is pas erg.
voor de rest mooi preject.
succes
Johan Geers
Helemaal geen compressie dat is pas erg.
voor de rest mooi preject.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2280
12-04-2017 15:32 #168132
door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Combi met wat las werk
Misschien merkt de motor er niets van of wel, wie zal het zeggen maar met zulke verschillen zit er toch wel een onbalans in het blok. Je gaat de cilinder / zuiger die wel goede compressie hebben meer belasten of niet. Als 2 cilinders tegelijkertijd tijd gevuld worden met een brandbaar mengsel en de 1 heeft een compressie van 14 en de ander van 10 het geheel komt tot ontploffing dan zullen de krachten op de krukas lager niet goed verdeeld worden en zal het blok in mijn beleving rommelig lopen en zal de slijtageslag toenemen. Of zijn de remblocks zo robuust dat dit geen invloed heeft. Kan me ook indenken dat bij high performance blokken wel een strakke balans moet zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.