Volvo Amazon 1969 opknappen deel 2
- Pieter Barends (GAST)
- Premium lid
Vraagje,
Mijn auto is nu flink lager maar ik wil terug naar 4 cm, mijn auto heeft ook een LPG tank.
Waar moet ik op letten bij aanschaf van veren en ben ik ook andere schokdempers nodig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jacob van Zwet
- Premium lid
Pieter Barends schreef : Bedankt voor de tips, ben benieuwd hoe het straks zal gaan.
Vraagje,
Mijn auto is nu flink lager maar ik wil terug naar 4 cm, mijn auto heeft ook een LPG tank.
Waar moet ik op letten bij aanschaf van veren en ben ik ook andere schokdempers nodig?
Voor de schokdempers moet je de eind slag van je ophanging aanhouden dus de rubber stops zo kun je nooit op de eind slag van je schokdempers terecht komen. 4 cm verlaging en bilstein schokdempers gaat goed samen dus ik denk de standaard ook.
En voor veren zou ik de Tinus progressief gebruiken vond ik erg fijn en een lokaal product.
Als je met benzine vol en LPG vol gaat rijden zijn verzwaarde achter veren aan te raden ik had deze wel maar vond ze eigenlijk alleen handig toen ik op vakantie ging en de auto vol bepakt was. In praktijk is je benzine tank leeg want in Nederland rij je alleen op LPG. Ik vond verzwaard achter dus niet nodig voor dagelijks gebruik.
Groet Jacob
- Pieter Barends (GAST)
- Premium lid
Is er ook nog kans dat de auto doorzakt aan 1 kant door de LPG tank of vangen deze veren dat wel op.
- Jacob van Zwet
- Premium lid
Ik zou hier niet heel bang voor zijn ideaal is in het midden en is er wel verschil kan je er altijd nog de kever methode op los laten en extra gewicht aan de ander kant plaatsen stuk tramrails of zand zak :lol:. Maar als je de tank rechts plaats zit je zelf altijd al aan de andere kant voor compensatie.
- Pieter Barends (GAST)
- Premium lid
Ik probeer de tank wel op te schuiven of iets dergelijks :S
- Jacob van Zwet
- Premium lid
zo ja zou het wel eens kunnen zijn dat ze gewoon op zijn en aan vervanging toe zijn als ze metaal moe zijn gaan ze makkelijker door hangen kijk maar naar de gemiddelde volgeladen vakantie auto uit de jaren 80/90 die rijden meestal net niet op de aanslag rubbers achter.
Maar tank naar het midden verplaatsen is voor de rijeigenschappen ziezo niet verkeerd.
- Pieter Barends (GAST)
- Premium lid
- Pieter Barends (GAST)
- Premium lid
Wanneer de auto stationair draait en ik druk de rem in gaat de auto zwakker lopen.
Ik las net iets over een rembekrachtiger die stuk kan zijn, hoe kan ik zoiets testen?
- Pieter Barends (GAST)
- Premium lid
-Wanneer ik de rem voor het starten oppomp tot bovenin start de auto niet.
-wanneer ik de rem voor het starten oppomp tot bovenin en wat gas geef start de auto wel.
-Het rempedaal zakt echter niet bij het starten, volgens mij hoort ie dit wel te doen.
-wanneer de auto stationair draait en ik rem gaat de auto steeds minder lopen en wil bijna uitvallen.
-De auto remt wel goed maar ik weet dus niet of de rembekrachtiger nou meedoet of niet.
-Ik las op het forum dat iemand dit probleem had en zo opeens was het wel goed, kan dit probleem dan ook aan het terugslagklepje tussen spruitstuk en bekrachtiger liggen? (mischien bleef het plakken i.v.m. langdurig stilstaan).
-Ik verlies geen remolie
Moet ik een nieuw terugslagklepje proberen,rembekrachtiger vervangen of is er nog een andere oplossing?
- Rens Winnubst
- Senior lid