- Berichten: 50
Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
- Pieter Barends
- Senior lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Barends
- Senior lid
- Berichten: 50
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Barends
- Senior lid
- Berichten: 50
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Barends
- Senior lid
- Berichten: 50
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Leuk om te volgen. Die spacers zien erg strak uit, in de eerste instantie had ik kromme tenen bij het zien van zulke brede spacers i.v.m. toenemende krachten van de wiellagers. Maar daar kan ik eigenlijk niets over zeggen / denken zo lang ik niet weet wat de ET-waardes zijn van je nieuwe velgen. Misschien heffen die elkaar wel op en blijft het hart van het wiel om en nabij de originele maat ?
Veel plezier met je nieuwe lasapparaat.
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Goed bezig. Die wielrand ziet er zeker strak uit, en dat achterdeel is één van de moeilijkste delen om te maken. Heel sterke krommingen over een heel kort stuk van boven naar beneden, en een glooiende kromming van links naar rechts. Dat lijkt niet veel, maar je moet het metaal flink uit en/of in stuiken om die er in te krijgen en toch die lijn van boven naar beneden te behouden. Goed werk man.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Barends
- Senior lid
- Berichten: 50
Ha Pieter, dat gaat lekker voortvarend zo!
Leuk om te volgen. Die spacers zien erg strak uit, in de eerste instantie had ik kromme tenen bij het zien van zulke brede spacers i.v.m. toenemende krachten van de wiellagers. Maar daar kan ik eigenlijk niets over zeggen / denken zo lang ik niet weet wat de ET-waardes zijn van je nieuwe velgen. Misschien heffen die elkaar wel op en blijft het hart van het wiel om en nabij de originele maat ?
Veel plezier met je nieuwe lasapparaat.
groet Jan
Hey Jan,
De spoorverbreders zijn idd flinke jongens :shock:
Aan de achterzijde van de auto kan ik wel zien dat de ET waarde van het wiel ervoor zorgt dat het hart wel aardig op z'n plek zit.
Ik begon met de hotrodlook bij mijn vorige amazon, nu ga ik al aardig terug en wil origineel met wat aanpassingen.
Mischien dat ik in de toekomst wel helemaal genezen ben van deze fratsen en de Volvo origineel zal houden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Barends
- Senior lid
- Berichten: 50
Hey Pieter,
Goed bezig. Die wielrand ziet er zeker strak uit, en dat achterdeel is één van de moeilijkste delen om te maken. Heel sterke krommingen over een heel kort stuk van boven naar beneden, en een glooiende kromming van links naar rechts. Dat lijkt niet veel, maar je moet het metaal flink uit en/of in stuiken om die er in te krijgen en toch die lijn van boven naar beneden te behouden. Goed werk man.
Hoi Gerben,
Bedankt! het achterdeel is idd erg irritant om perfect t krijgen.
Bij de benzine vuldop zal ik het plaatwerk overnieuw moeten kloppen denk ik, ik dacht dat het plaatwerk daar wat meeliep naar boven maar als ik de bumper eronder houd zie je een lelijke ronding..
Door de verschillende rondingen is het idd flink stuiken maar afgezien van de vuldop is het aardig gelukt!
Gr Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Barends
- Senior lid
- Berichten: 50
Bijlage image(4).jpeg niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3470
Bij mij heb ik het zo berekend dat ik een spoorversmalling heb t.o.v. de orginele wielen spoor gemeten op het midden van het loopvlak van de band.
Ik heb er 16inch velgen rond liggen met 205/55 banden.
Banden gaan net onder de spatbordranden door, moet niet te schuin parkeren anders raken ze het binnenscherm bij de veer.
Voor geen problem ruimte zat heb zelfs niets aan de stuurslag moeten doen.
Op de bouten komt nu meer kracht op de wiellagers minder.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.