Mijn opknapper Volvo Amazon 1965

  • Pieter Barends
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-09-2015 07:11 #153929 door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-09-2015 07:12 #153930 door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Meteen geprobeerd,de auto rijd op deze hoogte zeer goed...
Het sturen lijkt er zelfs beter op te worden met deze sloffen!

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
08-10-2015 09:05 #154643 door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Eindelijk mijn nieuwe lasapparaat binnen, nu beginnen met het plaatsen van het nieuwe plaatwerk..
mooi om te zien hoe de auto opknapt!





Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-10-2015 15:05 #154811 door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Ook het achterscherm vertoonde wat roest.. de gehele rand maar opnieuw geklopt...
Bijna klaar en begint al mooi strak te worden



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
13-10-2015 17:58 #154822 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Ha Pieter, dat gaat lekker voortvarend zo!

Leuk om te volgen. Die spacers zien erg strak uit, in de eerste instantie had ik kromme tenen bij het zien van zulke brede spacers i.v.m. toenemende krachten van de wiellagers. Maar daar kan ik eigenlijk niets over zeggen / denken zo lang ik niet weet wat de ET-waardes zijn van je nieuwe velgen. Misschien heffen die elkaar wel op en blijft het hart van het wiel om en nabij de originele maat ?

Veel plezier met je nieuwe lasapparaat.

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Polder
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-10-2015 19:15 #154829 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Hey Pieter,

Goed bezig. Die wielrand ziet er zeker strak uit, en dat achterdeel is één van de moeilijkste delen om te maken. Heel sterke krommingen over een heel kort stuk van boven naar beneden, en een glooiende kromming van links naar rechts. Dat lijkt niet veel, maar je moet het metaal flink uit en/of in stuiken om die er in te krijgen en toch die lijn van boven naar beneden te behouden. Goed werk man.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-10-2015 08:27 #154846 door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Jan van Bochove\n

Ha Pieter, dat gaat lekker voortvarend zo!

Leuk om te volgen. Die spacers zien erg strak uit, in de eerste instantie had ik kromme tenen bij het zien van zulke brede spacers i.v.m. toenemende krachten van de wiellagers. Maar daar kan ik eigenlijk niets over zeggen / denken zo lang ik niet weet wat de ET-waardes zijn van je nieuwe velgen. Misschien heffen die elkaar wel op en blijft het hart van het wiel om en nabij de originele maat ?

Veel plezier met je nieuwe lasapparaat.

groet Jan


Hey Jan,

De spoorverbreders zijn idd flinke jongens :shock:
Aan de achterzijde van de auto kan ik wel zien dat de ET waarde van het wiel ervoor zorgt dat het hart wel aardig op z'n plek zit.
Ik begon met de hotrodlook bij mijn vorige amazon, nu ga ik al aardig terug en wil origineel met wat aanpassingen.
Mischien dat ik in de toekomst wel helemaal genezen ben van deze fratsen en de Volvo origineel zal houden :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-10-2015 08:32 #154847 door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Gerben Polder\n

Hey Pieter,

Goed bezig. Die wielrand ziet er zeker strak uit, en dat achterdeel is één van de moeilijkste delen om te maken. Heel sterke krommingen over een heel kort stuk van boven naar beneden, en een glooiende kromming van links naar rechts. Dat lijkt niet veel, maar je moet het metaal flink uit en/of in stuiken om die er in te krijgen en toch die lijn van boven naar beneden te behouden. Goed werk man.

Hoi Gerben,

Bedankt! het achterdeel is idd erg irritant om perfect t krijgen.
Bij de benzine vuldop zal ik het plaatwerk overnieuw moeten kloppen denk ik, ik dacht dat het plaatwerk daar wat meeliep naar boven maar als ik de bumper eronder houd zie je een lelijke ronding..
Door de verschillende rondingen is het idd flink stuiken maar afgezien van de vuldop is het aardig gelukt!

Gr Pieter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pieter Barends
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
14-10-2015 08:43 #154848 door Pieter Barends
Beantwoord door Pieter Barends in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Nu we toch bezig zijn... deze ook maar besteld

Bijlage image(4).jpeg niet gevonden

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2015 00:51 #154882 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Mijn opknapper Volvo Amazon 1965
Beste Jan, ik rijdt ook met spacers van rond de 35mm maar dat is om de ET waarde te compenseren naar de orginele wielen.
Bij mij heb ik het zo berekend dat ik een spoorversmalling heb t.o.v. de orginele wielen spoor gemeten op het midden van het loopvlak van de band.
Ik heb er 16inch velgen rond liggen met 205/55 banden.
Banden gaan net onder de spatbordranden door, moet niet te schuin parkeren anders raken ze het binnenscherm bij de veer.
Voor geen problem ruimte zat heb zelfs niets aan de stuurslag moeten doen.
Op de bouten komt nu meer kracht op de wiellagers minder.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD