Restauratie1800ES
- Ed van der Zee
- Platinum lid
Minder
Meer
02-05-2015 12:08 #150990
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Restauratie1800ES
We zijn weer een stapje verder, dus tijd voor een update.
We hebben een vervangingsplaatwerk deel gebruikt van de club, de pasvorm is wederom niet geweldig, met name sluiten de gegolfde delen niet aan, dus het is improviseren.
Uiteindelijk moest er toch weer een stukje van de dwarse dorpel worden vervangen.
Is er toch wel netjes ingekomen, nu de andere kant nog...
We hebben een vervangingsplaatwerk deel gebruikt van de club, de pasvorm is wederom niet geweldig, met name sluiten de gegolfde delen niet aan, dus het is improviseren.
Uiteindelijk moest er toch weer een stukje van de dwarse dorpel worden vervangen.
Is er toch wel netjes ingekomen, nu de andere kant nog...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1420
13-05-2015 20:13 #151309
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Restauratie1800ES
Vandaag dit project in het echt kunnen zien, is geweldig. De restauratie van zelf de moeilijkste hoeken bij de voorruit de achterklep en de carrosserie naden wordt tot in detail gedaan, echt klasse werk.
Ed, Tjalle, bedankt voor de rondleiding en de gastvrijheid.
We zien elkaar vast weer een keer.
Groeten, Rob
Ed, Tjalle, bedankt voor de rondleiding en de gastvrijheid.
We zien elkaar vast weer een keer.
Groeten, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-05-2015 22:53 #151455
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Restauratie1800ES
De linker zijde is nu klaar, Tjalle is begonnen met de achterzijde, de rand waar de achterruit op ligt... Erg leuk,die is in twee richtingen gebogen en we hebben er voor gekozen om de lasnaad op de buitenrand te laten vallen omdat daar een L-vormige RVS sierstrip overheen komt.
Eerst de linkerzijde conserveren, omdat hier het grootste gedeelte nieuw plaatwerk is, kiezen we voor Zinkprimer verspuiten en tijdens het spuiten wordt ook de holle ruimte mee genomen.
Aan het einde van de restauratie gaan alle holle ruimtes behandeld worden met Fluid Film RS, dat is hier speciaal voor ontwikkeld.
Op een van de foto's zie je de kokerbalk open en daar liggen de restanten van Waxoil in, de wagen komt uit de UK en daar gebruikt men al jaren dit spul, een soort vette boter, die je kunt verwarmen en dan verspuiten, vergelijkbaar met Fluid Film.
Eerst de linkerzijde conserveren, omdat hier het grootste gedeelte nieuw plaatwerk is, kiezen we voor Zinkprimer verspuiten en tijdens het spuiten wordt ook de holle ruimte mee genomen.
Aan het einde van de restauratie gaan alle holle ruimtes behandeld worden met Fluid Film RS, dat is hier speciaal voor ontwikkeld.
Op een van de foto's zie je de kokerbalk open en daar liggen de restanten van Waxoil in, de wagen komt uit de UK en daar gebruikt men al jaren dit spul, een soort vette boter, die je kunt verwarmen en dan verspuiten, vergelijkbaar met Fluid Film.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-06-2015 20:36 #152113
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Restauratie1800ES
We hebben lekker doorgewerkt en de rechter bodem en dorpel hersteld, dit zijn lastige klussen want de 1800 dorpel bestaat uit drie delen, ook besteden we extra aandacht aan afwaterpunten die groter worden uitgevoerd.
Eerst de bodem en dorpel voorbnereiden
Als de tussendorpel goed is, kunnen we verder... verdomme dat past niet en sluit niet goed aan
Goed passend plaatwerk is een vereiste en soms moet je opnieuw plaatwerk zoeken.
Dus oude deel retour VKO en een beter deel met aansluitstukken en perfecte pasvorm, met hetzelfde nummer...
Nog wat details, het wordt echt mooi !
Eerst de bodem en dorpel voorbnereiden
Als de tussendorpel goed is, kunnen we verder... verdomme dat past niet en sluit niet goed aan
Goed passend plaatwerk is een vereiste en soms moet je opnieuw plaatwerk zoeken.
Dus oude deel retour VKO en een beter deel met aansluitstukken en perfecte pasvorm, met hetzelfde nummer...
Nog wat details, het wordt echt mooi !
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-06-2015 20:46 #152114
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Restauratie1800ES
Het voorbereiden en goed opbouwen is enorm belangrijk, zal wat plaatjes laten zien van het puntlassen.
We boren gaatjes in de dorpel en zetten hem eerst met een paar puntjes vast.
Even de deur erin om te checken, en hij past precies.
Vervolgens gaan we verder met de aansluiting front en re scherm, we maken een deeltje zelf en gebruiken een gebruikt re scherm om deze langs de rand bij de sierlijst over te zetten, dat zien jullie volgende keer.
We boren gaatjes in de dorpel en zetten hem eerst met een paar puntjes vast.
Even de deur erin om te checken, en hij past precies.
Vervolgens gaan we verder met de aansluiting front en re scherm, we maken een deeltje zelf en gebruiken een gebruikt re scherm om deze langs de rand bij de sierlijst over te zetten, dat zien jullie volgende keer.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1259
14-06-2015 20:52 #152116
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Restauratie1800ES
Hoi Ed,
Leuk weer van je te horen en zien!
Gaat lekker zo, jammer dat de pasvorm soms zo dramatisch is van (duur) vervangingsplaatwerk.
Bestelde vorig jaar een wielrand, de enige plek waar die echt goed paste was in de oudijzerbak
Zelfde verhaal voor deurbodems, leken wel van een heel ander automerk, misschien is er ooit eens een ontploffing geweest in het magazijn van klokkerholm..........
Jammer, ook voor de mannen van het VKO, aan hun inzet ligt het in elk geval niet.
Het 2e deel dat wel goed paste, kwam dat ook bij VKO weg of elders?
succes met het vervolg en houd ons op de hoogte, groet Jan
Leuk weer van je te horen en zien!
Gaat lekker zo, jammer dat de pasvorm soms zo dramatisch is van (duur) vervangingsplaatwerk.
Bestelde vorig jaar een wielrand, de enige plek waar die echt goed paste was in de oudijzerbak
Zelfde verhaal voor deurbodems, leken wel van een heel ander automerk, misschien is er ooit eens een ontploffing geweest in het magazijn van klokkerholm..........
Jammer, ook voor de mannen van het VKO, aan hun inzet ligt het in elk geval niet.
Het 2e deel dat wel goed paste, kwam dat ook bij VKO weg of elders?
succes met het vervolg en houd ons op de hoogte, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-06-2015 00:02 #152123
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Restauratie1800ES
Geen kwaad woord over de mannen van het VKO, heb er veel contact mee....
Ook daar weer blijkt dat het hebben van een type specialist in het VKO, goud waard is.
Er liggen zo veel plaatwerkdelen, dat je al snel het overzicht verliest.
Het vervangende plaatwerkdeel kwam ook uit het VKO, wat me opviel is dat de montagestukken er op waren gelast.
Dus de leverancier is wel bezig het te verbeteren, je zegt Klokkerholm... komt het daar vandaan ?
Neemt niet weg dat origineel plaatwerk de beste pasvorm heeft en altijd de voorkeur verdiend
Ook daar weer blijkt dat het hebben van een type specialist in het VKO, goud waard is.
Er liggen zo veel plaatwerkdelen, dat je al snel het overzicht verliest.
Het vervangende plaatwerkdeel kwam ook uit het VKO, wat me opviel is dat de montagestukken er op waren gelast.
Dus de leverancier is wel bezig het te verbeteren, je zegt Klokkerholm... komt het daar vandaan ?
Neemt niet weg dat origineel plaatwerk de beste pasvorm heeft en altijd de voorkeur verdiend
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vilmar Dijkstra
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 161
04-09-2015 13:04 #153933
door Vilmar Dijkstra
Amazon 1960 two tone 6 volt
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Restauratie1800ES
Hallo Ed,
Mooi te zien hoe jullie met de restauratie bezig zijn! Afgelopen weken af en toe langs de hal gegaan, maar telkens voor een dichte deur. Zal binnenkort weer een poging doe, want wil het echt eens met eigen ogen zien!
Groet, Vilmar
Mooi te zien hoe jullie met de restauratie bezig zijn! Afgelopen weken af en toe langs de hal gegaan, maar telkens voor een dichte deur. Zal binnenkort weer een poging doe, want wil het echt eens met eigen ogen zien!
Groet, Vilmar
Amazon 1960 two tone 6 volt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.