Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
- Ed van der Zee
- Platinum lid
Minder
Meer
22-10-2011 21:15 #107125
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Complimenten voor het werk, netjes de achterkant hersteld en wat een mooie grote spuitcabine hebben jullie.....geen last van vliegjes etc ?. Als het 2K lak is i.p.v. water gedragen verf, kun je die mooi op polijsten dan houdt hij ook lang z'n glans
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
23-10-2011 12:33 #107139
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Ben benieuwd hoe lang de lower LA goed blijft met die gasvulling er in.
Wij hebben het ook zo, en het lijkt dat er teveel kracht op komt waardoor de lak gaat scheuren/roesten op de naad.
Ooit maar eens een gasvulling in de reflector maken denk ik..
Ziet er goed uit verder!
Wij hebben het ook zo, en het lijkt dat er teveel kracht op komt waardoor de lak gaat scheuren/roesten op de naad.
Ooit maar eens een gasvulling in de reflector maken denk ik..
Ziet er goed uit verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-10-2011 15:05 #107140
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Thanks voor de complimenten!
Buiten spuiten is natuurlijk niet ideaal, er waren inderdaad een paar kleine vliegjes / vuiltjes op het dak geland maar we hadden een goede dag uitgekozen. Voordeel is wel dat het spuitwerk voor minder dan 300 euro is gedaan, dat is altijd een afweging tussen hoe mooi wil je het hebben en wat heb je er voor over. Ik ben er nog steeds erg tevreden over!
Het randje LA met de LPG vulling ziet er nog redelijk uit, heel klein beetje roest op het randje vanuit de binnenkant gezien dus net dit weekend nog even wat Owatrol op gesmeerd. Wat meer schade heeft aangericht aan de lak is de lekkende benzine dop die als het goed is sinds dit weekend niet meer lekt
Buiten spuiten is natuurlijk niet ideaal, er waren inderdaad een paar kleine vliegjes / vuiltjes op het dak geland maar we hadden een goede dag uitgekozen. Voordeel is wel dat het spuitwerk voor minder dan 300 euro is gedaan, dat is altijd een afweging tussen hoe mooi wil je het hebben en wat heb je er voor over. Ik ben er nog steeds erg tevreden over!
Het randje LA met de LPG vulling ziet er nog redelijk uit, heel klein beetje roest op het randje vanuit de binnenkant gezien dus net dit weekend nog even wat Owatrol op gesmeerd. Wat meer schade heeft aangericht aan de lak is de lekkende benzine dop die als het goed is sinds dit weekend niet meer lekt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-12-2011 16:53 #108736
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Tijd voor het vervolg! Anders kom ik met mijn verslag nooit in het heden aan :mrgreen:
Nadat we de hele achterkant hadden opgeknapt, heb ik in de zomer van 2007 de B18 vervangen door een goede gebruikte B20. De B18 was op en begon steeds meer olie te verbruiken. De D nokkenas en de nokvolgers waren nog vrij nieuw dus die heb ik over gezet. Daarnaast meteen een gebruikte stalen distributie set gemonteerd die mijn vader nog had liggen. En natuurlijk meteen allerlei pakkingen vernieuwd. Ik heb er ondertussen zo'n 50.000 km mee gereden en hij doet het nog altijd prima!
Na deze grote klussen hebben we in april 2008 nog wat laswerk aan de bodem gedaan, oa de korte zijbalkjes vervangen maar daar heb ik verder geen foto's van.Ook nog wat leuke gadgets gemonteerd: een stabilisatiestangen set voor en achter en minilites met nieuwe banden.
Maar in de zomer 2010 was het dan toch tijd om ook de voorkant te gaan doen. De spatborden en het front waren rot, de voorruit lekte en de lak was behoorlijk dof.
Na het verwijderen van de oude delen, bleek dat de bumper vastzat met een gelaste bout dus eerst dat maar weer netjes gemaakt:
Ook aan de voorbalk moest gelast worden:
Ook aan de linker A stijl zat nog wat rottigheid:
En het binnenscherm was ook al aan vervanging toe, dus die meteen meegepakt:
Wordt vervolgd in volgende bericht ivm max aantal bijlagen
Nadat we de hele achterkant hadden opgeknapt, heb ik in de zomer van 2007 de B18 vervangen door een goede gebruikte B20. De B18 was op en begon steeds meer olie te verbruiken. De D nokkenas en de nokvolgers waren nog vrij nieuw dus die heb ik over gezet. Daarnaast meteen een gebruikte stalen distributie set gemonteerd die mijn vader nog had liggen. En natuurlijk meteen allerlei pakkingen vernieuwd. Ik heb er ondertussen zo'n 50.000 km mee gereden en hij doet het nog altijd prima!
Na deze grote klussen hebben we in april 2008 nog wat laswerk aan de bodem gedaan, oa de korte zijbalkjes vervangen maar daar heb ik verder geen foto's van.Ook nog wat leuke gadgets gemonteerd: een stabilisatiestangen set voor en achter en minilites met nieuwe banden.
Maar in de zomer 2010 was het dan toch tijd om ook de voorkant te gaan doen. De spatborden en het front waren rot, de voorruit lekte en de lak was behoorlijk dof.
Na het verwijderen van de oude delen, bleek dat de bumper vastzat met een gelaste bout dus eerst dat maar weer netjes gemaakt:
Ook aan de voorbalk moest gelast worden:
Ook aan de linker A stijl zat nog wat rottigheid:
En het binnenscherm was ook al aan vervanging toe, dus die meteen meegepakt:
Wordt vervolgd in volgende bericht ivm max aantal bijlagen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-12-2011 17:06 #108737
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Na dit alles weer mooi gelast te hebben moest alleen de voorruit nog gebeuren. Helaas zat ook daar voldoende narigheid, de opstaande rand was op sommige plaatsen helemaal weggerot... Misschien was de kit op bij het monteren van de voorruit? Dus weer aan de slag:
Ik heb helaas geen foto was het laswerk, maar zoals je aan het eindresultaat kan zien is het weer goed gekomen Hier is hij net terug van de spuiter:
En zit wel wat kleurverschil, maar in het echt valt het gelukkig heel erg mee. Op deze foto's lijkt het verschil in ieder geval een stuk groter, hoewel je het natuurlijk altijd wel een beetje blijft zien als je er op let.
In deze laatste foto kan je het resultaat van het laswerk aan de sponning goed zien:
Ik heb helaas geen foto was het laswerk, maar zoals je aan het eindresultaat kan zien is het weer goed gekomen Hier is hij net terug van de spuiter:
En zit wel wat kleurverschil, maar in het echt valt het gelukkig heel erg mee. Op deze foto's lijkt het verschil in ieder geval een stuk groter, hoewel je het natuurlijk altijd wel een beetje blijft zien als je er op let.
In deze laatste foto kan je het resultaat van het laswerk aan de sponning goed zien:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vilmar Dijkstra
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 161
10-12-2011 19:00 #108738
door Vilmar Dijkstra
Amazon 1960 two tone 6 volt
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Dat komt er toch weer heel mooi uit te zien. Knap werk! Zal wel even duren voor wij zover zijn met onze '59-er...
Amazon 1960 two tone 6 volt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
10-12-2011 20:21 #108742
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Mooi!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10-12-2011 20:54 #108747
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Knap werk, keurige lassen. Dat heb je vaker gedaan zo te zien .
En dat kleur verschil vindt ik zelf nog al mee vallen. Ben benieuwd hoe ver je eigenlijk al bent
En dat kleur verschil vindt ik zelf nog al mee vallen. Ben benieuwd hoe ver je eigenlijk al bent
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-01-2012 21:45 #109335
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Alle credits voor die keurige lassen gaan naar mijn vader!
Ik ben nog steeds bezig, alleen nu met kleinere klusjes. Momenteel stukje bij beetje de bodem aan het doen met behulp van een oude beitel, fluidfilm en een kwast. Gewoon af en toe een half dagje ofzo.
Ik zal alleen de klusjes vermelden waar ik foto's van heb gemaakt, dat houdt het leuk om te lezen
Een van de laatste klussen is het plaatsen van een Weber DGMS carburateur set:
Daar heb ik meteen nog een vraagje over. Weet iemand waar het losse pijpje op de hoek voor is? Via internet kwam ik uiteindelijk op iets van een flotterkamer ontluchting? Kan dat kloppen? En waarop zou dit aangesloten moeten worden? In de bijgevoegde handleiding stond er niets over. Ik heb het nu gewoon los en dat rijdt prima. Meer dan prima zelfs :mrgreen: En eindelijk rijdt mn autootje ook weer gewoon op benzine wat ook fijn is voor naar het buitenland en voor als ik nog eens zonder LPG kom te zitten. Kan ik toch iets rustiger gewoon de tank leeg rijden. Het was wel nodig om een groot stuk van het luchtfilter af te plakken. De grote stukken heb ik met karton gedaan, dat kan je ook om de hoek vouwen. Daarna de finetuning met tape en hulp van de gasspecialist.
Ik ben nog steeds bezig, alleen nu met kleinere klusjes. Momenteel stukje bij beetje de bodem aan het doen met behulp van een oude beitel, fluidfilm en een kwast. Gewoon af en toe een half dagje ofzo.
Ik zal alleen de klusjes vermelden waar ik foto's van heb gemaakt, dat houdt het leuk om te lezen
Een van de laatste klussen is het plaatsen van een Weber DGMS carburateur set:
Daar heb ik meteen nog een vraagje over. Weet iemand waar het losse pijpje op de hoek voor is? Via internet kwam ik uiteindelijk op iets van een flotterkamer ontluchting? Kan dat kloppen? En waarop zou dit aangesloten moeten worden? In de bijgevoegde handleiding stond er niets over. Ik heb het nu gewoon los en dat rijdt prima. Meer dan prima zelfs :mrgreen: En eindelijk rijdt mn autootje ook weer gewoon op benzine wat ook fijn is voor naar het buitenland en voor als ik nog eens zonder LPG kom te zitten. Kan ik toch iets rustiger gewoon de tank leeg rijden. Het was wel nodig om een groot stuk van het luchtfilter af te plakken. De grote stukken heb ik met karton gedaan, dat kan je ook om de hoek vouwen. Daarna de finetuning met tape en hulp van de gasspecialist.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-01-2012 22:06 #109338
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Mijn rijdende opknapper: Amazon Combi uit '65
Je maakt er een mooie combi van, mag ik nog even terug naar je voorwiel lager wat warm liep ? Bij het vervangen ervan moet je handmatig het vet in het lager slaan, dus lager in je linkerhand, een dot vet in je rechterhand en het vet 'erop en in meppen' door gaan tot je het vet aan de andere kant er weer uit ziet komen. Het lijkt erop dat diy is nagelaten bij jouw lager...dus zou ik het li lager checken.....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.