- Berichten: 1286
Witte Amazon '66 opknappen
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
"Ed van der Zee" schreef:
Hoi Eric,
Als je een Amazon wil zien die net professioneel is gelast, bodem, beide achterwielranden, binnenschermen voor en de C- stijl linksvoor, waar we gewoon een donorstijl in hebben gezet, kun je voor de laatste plek op de lascursus 2.0 op 24 maart inschrijven.
We gaan ook het e.e.a. doen aan een '59 er Amazon 4-deurs en de cursisten aan andere deuren en front's,
Groeten,
Ed
Ha Ed,
Ik heb lascursus 2.0 al wel in de agenda staan, maar twijfel nog. Is die Amazon die net gelast is ook al gespoten, of nog mooi kaal te bewonderen? In dat laatste geval ben ik wel benieuwd en kom ik graag kijken! Als de boel al strak gemaakt en gespoten is, is het laswerk zelf niet echt te bekijken..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
We hebben nog één plek, je bent ook welkom om alleen even te kijken.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Ed van der Zee" schreef:
Hij staat dan net in de spuitplamuur, wellicht het interieur en sponningen al in de kleur, maar je kunt alles nog zien (gedemonteerd) we hebben veel foto's gemaakt en deze had op alle bekende plekken roest.
We hebben nog één plek, je bent ook welkom om alleen even te kijken.
Weet je wat Ed, ik ben er graag bij de 24e maart! Als ik dan nog wat 'klein spul' heb neem ik dat mee om eventueel daaraan te kunnen lassen. Is het handig dat ik m'n eigen lasapparaat ook meeneem?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Vandaar: bezig met het opknappen van de ribbelplaat linksachter. Nieuwe zijn te duur, tweedehands zijn er niet (of ook te duur) en dit is een mooie oefening voor ik aan de wielkastranden ga beginnen.
Zo kwam de ribbelplaat onder de auto vandaan:
Eerst maar eens kijken wat de schade is:
Tectyl eraf..
Een donor-ribbelplaat was snel gevonden. Bijna net zo slecht, maar aan de onderzijde zit nog wel een bruikbaar deel.
Het steuntje voor de spatlappen zat eigenlijk al nergens meer aan vast. Weg ermee!
Wel onthouden waar het vervangende steuntje straks moet komen!
Dit stuk van de donor is nog prima!
Dat gaan we gebruiken..
Past 't?
Past prima, dus voorzichtig met een paar lasjes vastzetten
.. max. 10 bijlagen per bericht..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Bijlage p1030419_klaarvoorslijpen.jpg niet gevonden
Rustig werken, en dan:
Genoeg voor vandaag. Snel in de (tijdelijke) primer zetten, dit deel is klaar voor verdere afwerking (beetje spuitplamuur.. of misschien vertinnen tijdens de lascursus?)
Nu hetzelfde grapje uithalen voor de bovenrand van het ribbeldeel, en dan kan hij zo langzamerhand weer richting z'n plekje achter het linkerachterwiel.
Bijlage p1030419_klaarvoorslijpen.jpg niet gevonden
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Waar ga je het mee conserveren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Voor:
Na:
Bovenin de foto is het nieuwe horizontale deel ook te zien. Dit wordt het nieuwe stuk tussen de reservewielbak en de ribbelplaat in. Het wordt tijd om eens een zetbankje te zoeken / maken, want met alleen wat stukjes hoekprofiel en een bankschroef is het lastig om zulke lange stukken strak om te zetten.
Ik las en slijp vrolijk door. Niet nadenken wat er allemaal nog moet, maar wat er al klaar is..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
- Berichten: 149
succes verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek Bolijn
- Premium lid
- Berichten: 139
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"k den Besten" schreef:
Ziet er goed uit. Ik ben zelf ook een hobby lasser, maar ik denk dat je de stukken wel iets krapper op elkaar mag maken, dat last veel beter!
succes verder!
Dank u! Ik probeer 't zo strak mogelijk, maar af en toe doet het doorslijpschijfje niet precies wat ik wil, er zit wel 3mm tussen en dat last niet prettig. Maar om er nou een strookje van 3mm breed tussen te lassen is nog veel lastiger.. 'Normaal' zou ik dan een nieuw stukje maken, maar dit komt uit een donor-ribbel-plaat dus dan heb je maar 1 kans. Dus dan maar wat meer bakken.
Ondertussen heb ik de las helemaal dicht zitten, dus het is gelukt. Nu alles nog vlak slijpen..
Niek, die ribbelplaten zijn inderdaad niet veel meer; dat wordt op zoek naar vervangers. Of klopt je oom (?) zo even een paar nieuwe in elkaar . Ik heb nog even getwijfeld of ik zelf zou proberen zulke platen na te maken maar dat is niet te doen; te veel rondingen en die ribbels krijg ik nooit strak genoeg.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.