123/LPG uit productie
- Rob Spoon
- Platinum lid
Minder
Meer
19-10-2012 10:41 #119268
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 123/LPG uit productie
De melding komt van Albertronic zelf. Helaas.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-11-2012 17:51 #119822
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 123/LPG uit productie
bump! er zijn toch wel meer gebruikers van dit mooie product wat helaas niet meer gemaakt wordt? Ik ben bezig een beveiliging te ontwikkelen om ervoor te zorgen dat de mijne niet weer stuk gaat.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Davy Rutten
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 50
02-11-2012 20:46 #119828
door Davy Rutten
Beantwoord door Davy Rutten in topic 123/LPG uit productie
Hoe gaat je dat doen, Rob?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-11-2012 23:32 #119839
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 123/LPG uit productie
De relais die met het starten geschakeld worden, kunnen een forse piek maken in de voedingsspanning. Die kan weggenomen worden met diodes. Verder komt er een beveiliging op de klep zelf.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 326
05-06-2013 22:46 #128277
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic 123/LPG uit productie
Hoi,
Jammer dat het 123 verhaal geen succes geworden is! Maar ik heb gehoord/gelezen dat er ook bedrijven zijn die spullen verkopen om gasinjectie in oldtimers te bouwen. O.a BS-autotune doet dat. Heeft iemand ervaring met het inbouwen er rijden van zo'n installatie?
Groet,
Mathieu.
Jammer dat het 123 verhaal geen succes geworden is! Maar ik heb gehoord/gelezen dat er ook bedrijven zijn die spullen verkopen om gasinjectie in oldtimers te bouwen. O.a BS-autotune doet dat. Heeft iemand ervaring met het inbouwen er rijden van zo'n installatie?
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ferdy Jongerden
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
16-06-2013 23:25 #128708
door Ferdy Jongerden
Beantwoord door Ferdy Jongerden in topic 123/LPG uit productie
Hallo Mathieu, het is een eenmalige investering die veel plezier oplevert. Ik rijd al enkele jaren met een megasquirt en gasinjectie rond. Het systeem is betrouwbaar mits degelijk ingebouwd. Voor het aansturen van gasinjectoren heb ik iets moois ontwikkeld dat gebruikt kan worden in combinatie met een megasquirt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Twan Vinders
- Junior lid
Minder
Meer
- Berichten: 25
07-01-2014 10:11 #136005
door Twan Vinders
Beantwoord door Twan Vinders in topic 123/LPG uit productie
Ben van plan een eenvoudige uitvoering hiervan te gaan maken.
namelijk gewoon handbediend vanaf het dashboard méér of minder gas.
controle via een lambdasonde en een air/fuel ratiometer.
Dan zie je precies wat je doet, staat ie goed staan laten, ga je met de caravan de bergen in, rijker zetten, berg àf wind in de rug armer zetten en klaar is kees.
Soms is eenvoudig béter !!
Indien er liefhebbers zijn : melden !!
Kan nu nog niet zeggen wat 't gaat kosten maar zal zéker stuk goedkoper zijn dan de 123gas en als er een storing is, ben je dat zèlf !
namelijk gewoon handbediend vanaf het dashboard méér of minder gas.
controle via een lambdasonde en een air/fuel ratiometer.
Dan zie je precies wat je doet, staat ie goed staan laten, ga je met de caravan de bergen in, rijker zetten, berg àf wind in de rug armer zetten en klaar is kees.
Soms is eenvoudig béter !!
Indien er liefhebbers zijn : melden !!
Kan nu nog niet zeggen wat 't gaat kosten maar zal zéker stuk goedkoper zijn dan de 123gas en als er een storing is, ben je dat zèlf !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
07-01-2014 10:19 #136007
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 123/LPG uit productie
Heren, hebben jullie al eens gekeken naar een
Emmegas DEG-103
Op het Citroen DS forum lees ik daar goede ervaringen mee, en volgens mij nauwelijks anders dan 123/LPG, alleen goedkoper.
Op het Citroen DS forum lees ik daar goede ervaringen mee, en volgens mij nauwelijks anders dan 123/LPG, alleen goedkoper.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 504
07-01-2014 13:33 #136019
door Rob Vijgenboom
Niet helemaal :
- Emmegas DEG-103 stuurt de LPG-klep uitsluitend aan op basis van (narrow-band) lambda signaal,
- 123/LPG gebruikte naast (narrow-band) tevens RPM en vacuum signaal
- er is ook systeem dat werkt uitlsuitend op vacuum signaal
- en er zijn diverse systemen die werken op basis van (narrow- of wide-band) Lambda, RPM en TPS (throttle position sensor).
De laatsten zijn meer vergelijkbaar met 123/LPG, zij het dat een TPS lastiger is aan te sluiten op onze carburateurs, daarom was 123/LPG uniek (voor oldtimers).
Emmegas geeft dus een beperktere regeling, die niet onder alle rijomstandigheden goed/optimaal kan werken ....
Ik ga een BRC/BLOS gasmixer uit proberen : een niet-electronisch systeem dat op hetzelfde constant vacuum principe werkt als een Zenith-Stromberg of SU carburateur .....
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic 123/LPG uit productie
volgens mij nauwelijks anders dan 123/LPG
Niet helemaal :
- Emmegas DEG-103 stuurt de LPG-klep uitsluitend aan op basis van (narrow-band) lambda signaal,
- 123/LPG gebruikte naast (narrow-band) tevens RPM en vacuum signaal
- er is ook systeem dat werkt uitlsuitend op vacuum signaal
- en er zijn diverse systemen die werken op basis van (narrow- of wide-band) Lambda, RPM en TPS (throttle position sensor).
De laatsten zijn meer vergelijkbaar met 123/LPG, zij het dat een TPS lastiger is aan te sluiten op onze carburateurs, daarom was 123/LPG uniek (voor oldtimers).
Emmegas geeft dus een beperktere regeling, die niet onder alle rijomstandigheden goed/optimaal kan werken ....
Ik ga een BRC/BLOS gasmixer uit proberen : een niet-electronisch systeem dat op hetzelfde constant vacuum principe werkt als een Zenith-Stromberg of SU carburateur .....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.