0-circulatie
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Minder
Meer
03-02-2018 20:24 #174935
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 0-circulatie
Ja, dat lijkt een lekkende vriesplug.
Moderator verzoek/tip: Graag een nieuwe reactie toevoegen met daarin de update en het originele bericht ongewijzigd laten.
Op die manier kan iemand die hetzelfde probleem denkt te hebben het topic lezen inclusief de originele symptomen en suggesties.
Moderator verzoek/tip: Graag een nieuwe reactie toevoegen met daarin de update en het originele bericht ongewijzigd laten.
Op die manier kan iemand die hetzelfde probleem denkt te hebben het topic lezen inclusief de originele symptomen en suggesties.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Minder
Meer
- Berichten: 805
03-02-2018 20:30 - 03-02-2018 20:31 #174936
door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic 0-circulatie
Klopt Artur; dat zijn de vriespluggen. Het lijkt er op dat ze bij de revisie van het blok niet goed zijn gemonteerd. Nieuwe pluggen moeten met een flinke klap in het midden worden geplaatst; ze zetten zich dan klem in het gat. Je kan de lekke nog een klap in het midden geven; als hij blijft lekken een nieuwe monteren.
Zijn te koop bij de VKV.
gr. Cor.
Zijn te koop bij de VKV.
gr. Cor.
Laatst bewerkt 03-02-2018 20:31 door Cor Kraaijeveld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 44
03-02-2018 20:32 #174937
door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic 0-circulatie
Pot jan dorie, t was simpeler dan gedacht, maar misschien ook weer niet.
Zat idd vloeistof in tankje, maar bij stap 1: zit er vloeistof in de radiator? zat ik na 5 liter net boven de koelribben, ok what the heck, nergens lekkage, zo lijkt het, maar na starten, warmlopen zie ik wat druppelen aan de zijkant van het blok zitten 4 uitsparingen (rond) niet snel kunnen vinden waar die voor zijn, maar dat weten jullie wel) en uit een van die lijkt er vloeistof te lekken (of het komt uit terugvoerbuisje onder druk tegen rondje aan, maar daar leek het niet op) onderblok zou recent gereviceerd pentablok zijn) voorlopig maar met een tank koelvloeistof achterin rijden, geen idee wat het verbruik is. Wat zijn die rondjes en hoe kan ik het fixen (laten)
1 foto van de lekkage mijn blok en voor duidelijkheid plaatje van
Het is duidelijk dat je verdamper te weinig of geen koelvloeistof krijgt, normaal verwarmt het koelwater de verdamper.Hoe dat komt is minder snel te zeggen. Zit er voldoendPot jan dorie, t was simpeler dan gedacht, maar misschien ook weer niet.
Zat idd vloeistof in tankje, maar bij stap 1: zit er vloeistof in de radiator? zat ik na 5 liter net boven de koelribben, ok what the heck, nergens lekkage, zo lijkt het, maar na starten, warmlopen zie ik wat druppelen aan de zijkant van het blok zitten 4 uitsparingen (rond) niet snel kunnen vinden waar die voor zijn, maar dat weten jullie wel) en uit een van die lijkt er vloeistof te lekken (of het komt uit terugvoerbuisje onder druk tegen rondje aan, maar daar leek het niet op) onderblok zou recent gereviceerd pentablok zijn) voorlopig maar met een tank koelvloeistof achterin rijden, geen idee wat het verbruik is. Wat zijn die rondjes en hoe kan ik het fixen (laten)
Zat idd vloeistof in tankje, maar bij stap 1: zit er vloeistof in de radiator? zat ik na 5 liter net boven de koelribben, ok what the heck, nergens lekkage, zo lijkt het, maar na starten, warmlopen zie ik wat druppelen aan de zijkant van het blok zitten 4 uitsparingen (rond) niet snel kunnen vinden waar die voor zijn, maar dat weten jullie wel) en uit een van die lijkt er vloeistof te lekken (of het komt uit terugvoerbuisje onder druk tegen rondje aan, maar daar leek het niet op) onderblok zou recent gereviceerd pentablok zijn) voorlopig maar met een tank koelvloeistof achterin rijden, geen idee wat het verbruik is. Wat zijn die rondjes en hoe kan ik het fixen (laten)
1 foto van de lekkage mijn blok en voor duidelijkheid plaatje van
Het is duidelijk dat je verdamper te weinig of geen koelvloeistof krijgt, normaal verwarmt het koelwater de verdamper.Hoe dat komt is minder snel te zeggen. Zit er voldoendPot jan dorie, t was simpeler dan gedacht, maar misschien ook weer niet.
Zat idd vloeistof in tankje, maar bij stap 1: zit er vloeistof in de radiator? zat ik na 5 liter net boven de koelribben, ok what the heck, nergens lekkage, zo lijkt het, maar na starten, warmlopen zie ik wat druppelen aan de zijkant van het blok zitten 4 uitsparingen (rond) niet snel kunnen vinden waar die voor zijn, maar dat weten jullie wel) en uit een van die lijkt er vloeistof te lekken (of het komt uit terugvoerbuisje onder druk tegen rondje aan, maar daar leek het niet op) onderblok zou recent gereviceerd pentablok zijn) voorlopig maar met een tank koelvloeistof achterin rijden, geen idee wat het verbruik is. Wat zijn die rondjes en hoe kan ik het fixen (laten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 44
03-02-2018 20:33 #174938
door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic 0-circulatie
Op 1 foto na opnieuw geplaatst, Ik snap je opmerking Lars, thx
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04-02-2018 10:31 #174943
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic 0-circulatie
Die rondjes zijn inderdaad vriespluggen ja.
Die kun je nieuw krijgen en hier op het forum kun je vinden hoe ze te verwijderen en plaatsen...
Die kun je nieuw krijgen en hier op het forum kun je vinden hoe ze te verwijderen en plaatsen...
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 44
09-05-2019 09:20 #183288
door Arthur Gobets (GAST)
Beantwoord door Arthur Gobets (GAST) in topic 0-circulatie
Even een update ook al is het ietwat laat, voorzichtig gaatje geboord, parker erin gedraaid, (leve korte makita) vriesplug eruit, zat er met vloeibare pakking in (ahum) plug gat met komborstel brandschoon gemaakt , nieuwe plug past precies, maar geen ruimte voor hamer zonder heel veel schroefwerk, koevoet brengt de oplossing, die gaat precies overal tussendoor, klapje met de moker en lek is dicht!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.