- Berichten: 44
0-circulatie
- Arthur Gobets (GAST)
- Senior lid
Viel me trouwens op dat ik de ventilator makkelijk kan draaien en dat de vsnaar wat strakker mag, maar fan draait wel gewoon als motor loopt, hoe zit de bevestiging naar de waterpomp daar aanvast?
Pot jan dorie, t was simpeler dan gedacht, maar misschien ook weer niet.
Zat idd vloeistof in tankje, maar bij stap 1: zit er vloeistof in de radiator? zat ik na 5 liter net boven de koelribben, ok what the heck, nergens lekkage, zo lijkt het, maar na starten, warmlopen zie ik wat druppelen aan de zijkant van het blok zitten 4 uitsparingen (rond) niet snel kunnen vinden waar die voor zijn, maar dat weten jullie wel) en uit een van die lijkt er vloeistof te lekken (of het komt uit terugvoerbuisje onder druk tegen rondje aan, maar daar leek het niet op) onderblok zou recent gereviceerd pentablok zijn) voorlopig maar met een tank koelvloeistof achterin rijden, geen idee wat het verbruik is. Wat zijn die rondjes en hoe kan ik het fixen (laten)
1 foto van de lekkage mijn blok en voor duidelijkheid plaatje van net gepikt het gaat om rechter van de 4 zijn dat vriespluggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
- Berichten: 326
Het is duidelijk dat je verdamper te weinig of geen koelvloeistof krijgt, normaal verwarmt het koelwater de verdamper.Hoe dat komt is minder snel te zeggen. Zit er voldoende koel vloeistof in het systeem? Kan zijn dat het voldoende lijkt als er wat te zien is in het expansie tankje maar dat hoeft niet. Haal de dop eens los die op de radiator zit en kijk erin hoe veel koel vloeistof er nog in de radiator zit. Als dat allemaal goed is moet je verder zoeken. Kan zijn dat je pomp niet goed werkt of dat er ergens een slang dicht zit. Als je de v-snaar wilt spannen moet je het kleine boute bij de beugel boven de dynamo een beetje losdraaien en de grote bout onder bij de dynamo. Dan kun je de v-snaar spannen.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Of anders (als dat het niet is en de waterpomp goed draait als de motor loopt ondanks een slappe V-snaar) denk ik aan een waterpomp die z’n schoepjes kwijt is of een verstopping.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Senior lid
- Berichten: 44
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Senior lid
- Berichten: 44
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Platinum lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 805
succes, Cor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Overigens, als ik dit lees
denk ik dat je de oorzaak van het inhouden op de snelweg ook wel eens gevonden kunt hebben.Arthur Gobets schreef : Na weekje vakantie mn “nieuwe” combi gestart, zag dat de lpg verdamper bevroor,
Wellicht dat hij gewoon veel de weinig brandstof kreeg omdat de LPG niet kon verdampen.
De geur kan dan hitte als gevolg van te arm mengsel zijn geweest.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3476
Oplossing een gaatje van 1 mm in de termosstaat boren, zat er vroeger orgineel in nu niet meer.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
- Berichten: 1900
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arthur Gobets (GAST)
- Senior lid
- Berichten: 44
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.