karton voor radiator (in de winter)

• Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2016 00:05 #165408 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic karton voor radiator (in de winter)
Wel eens naar "ice road trucks" gekeken, uitlaatspuitstuk wordt helemaal geisoleerd, Di Hard accus er in en de radiator wordt zo goed als helemaal afgedekt.
Ik weet nog goed teon ik mijn eerst B20E in mijn amazone bouwde (net gerviseerd) kwam ik keeling te kort.
Ik denk dat ik toen een ven de eerste was die toen een drie rijen koelblock in mijn radiator liet bouwen om het keeling probleem op te lossen (een geheel koper blok).
Kosten toen die tijd 325 guldens maar mijn probeelm was opgelost.
Het is meestal met autos van het noorden genoeg keeling voor die streek maar te weining voor het zuiden.
En dat gordijntje voor de radiator was wel slim, maar hoeveel vergaten het niet om in de zomer omhoog te trekken, je toen ook al a techneuten.

slim voor ons clubtechneuten maar voor de a techneuten?????

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• roland klinkenberg
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-12-2016 12:55 - 07-12-2016 12:58 #165413 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic karton voor radiator (in de winter)
Heb een zwarte, hard plastic multomap opgeofferd. Deze zit met tyraps aan de binnenkant van de grill en bedekt ongeveer 2/3. Heb in het verleden een stuk karton direct voor de radiator gedaan maar dat zorgde voor een versterkte luchtstroom naar de luchtfilter / inlaat, waardoor de auto schokkerig ging rijden (144 B20e op LPG).
Met de multomap tegen de grill aan heb ik dit probleem niet. Ook met kachel vol aan gaat de thermostaat open. Radiator is dan alleen aan de bovenkant warm, gemeten (vastgesteld) na ongeveer 20 minuten rijden met 80km per uur (-1C)

Ed van der Zee schreef : Dan heb je dus een korte route in het koelwater circuit, je kachel blijft koud omdat hij in de grote circulatie zit.

Kachel zit in de "kleine" circulatie, evenals de LPG verdamper.
Laatst bewerkt 07-12-2016 12:58 door roland klinkenberg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD