Airco maken icm LPG verdamper?
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Minder
Meer
08-02-2014 22:18 #137262
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Airco maken icm LPG verdamper?
Volgens mij moet je je verdamper voorzien van warme uitwisseling ribben en zorgen dat er voldoende uitwisseling plaatsvindt al dan niet met hulp van vloeistof.
Persoonlijk denk ik wel dat het lastig gaat worden. In luchtgekoelde auto's (oa VW) die op LPG rijden hebben ze niet voor niets een stift in de uitlaat om warmte aan te kunnen onttrekken.
Persoonlijk denk ik wel dat het lastig gaat worden. In luchtgekoelde auto's (oa VW) die op LPG rijden hebben ze niet voor niets een stift in de uitlaat om warmte aan te kunnen onttrekken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 132
09-02-2014 18:01 #137284
door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Airco maken icm LPG verdamper?
Technisch interessant.
Ik verwacht praktische problemen:
Weinig koel capaciteit bij laag LPG verbruik, bijvoorbeeld in de stad of in de file.
Tweede koelwater systeem duurt waarschijnlijk vrij lang om af te koelen. Ideale water temperatuur rond het vriespunt.
Directe lucht koeling van de verdamper is moeilijk te doen omdat het lastig is een efficiënte warmtewisselaar te ontwerpen.
Risico voor slechte LPG verdamping: Nu is het koelwater circa 90 graden met efficiënte warmtewisselaar. De buitenlucht is maximaal 30/40 graden met relatief slechte warmte overdracht.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!
Success Leo
Ik verwacht praktische problemen:
Weinig koel capaciteit bij laag LPG verbruik, bijvoorbeeld in de stad of in de file.
Tweede koelwater systeem duurt waarschijnlijk vrij lang om af te koelen. Ideale water temperatuur rond het vriespunt.
Directe lucht koeling van de verdamper is moeilijk te doen omdat het lastig is een efficiënte warmtewisselaar te ontwerpen.
Risico voor slechte LPG verdamping: Nu is het koelwater circa 90 graden met efficiënte warmtewisselaar. De buitenlucht is maximaal 30/40 graden met relatief slechte warmte overdracht.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!
Success Leo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 181
14-04-2014 17:49 #139729
door Oscar Keur (GAST)
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Airco maken icm LPG verdamper?
Nog enige ontwikkeling hier?
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.