- Berichten: 622
Lekkende kachel?
- Leo Foederer
- Platinum lid
Lukas schreef dat er bij regen geen water in de voetenruimte komt."Kees Vos" schreef:
Dick, onderin de kachelunit zit een afvoer slangetje wat door de carrosserie naar buiten gaat, dit is er voor om regenwater af te voeren.
Deze slangetjes zijn vaak in de loop der jaren verteerd of verstopt geraakt, of niet goed in het gat in de cassosserie gemonteerd , het resultaat is dat er water in het interieur komt, vaak bij de voeten ruimte.
Je kunt het gemakkelijk testen, giet water in de luchtinvoer voor de voorruit en kijk binnen onder de kachel of het lekt.
Maar inderdaad als hij bij regen lekt, dan moet je daar kijken!
P544B B16A, P220VE B18A
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
Ik neem aan dat de matten ook plakken en zoet ruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Platinum lid
- Berichten: 622
In mijn Amazon zit ie rechts... :geek:"Tom Steverink" schreef:
De kachelkraan zit links.....dus als de bijrijdervloer nat is, is het bijna zeker de kachelradiateur?
Althans kijkend van achter het stuur...
P544B B16A, P220VE B18A
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
"Leo Foederer" schreef:
In mijn Amazon zit ie rechts... :geek:"Tom Steverink" schreef:
De kachelkraan zit links.....dus als de bijrijdervloer nat is, is het bijna zeker de kachelradiateur?
Althans kijkend van achter het stuur...
Bij mij ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lukas Beneken (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 24
Idd kwamen de druppels op de rubbermatten van de bijrijder. Als je voor de auto staat links. Als je achter het stuur zit (met links stuur ) kwamen de druppels rechts.
Het lijkt van de sensor te komen. Althans als dat de sensor is. Of thermostaat.
Kijkend in de motorruimte, zie ik links van het kachelhuis twee dunnere slangen naar een koper "iets" gaan. Op die hoogte binnen lekt het.
Idd was de mat van de bijrijder nat. Maar ook links... Inmiddels heb ik alle matten eruit en liggen ze te drogen.
Ik denk.. Als nitwit.. Dat de sensor of thermostaat lekt, maar dat er ook iets in het kachelhuis niet goed zit. En al langer. Ik snap nu waarom er een nieuwe bus koelvloeistof achterin lag.
Is het raadzaam het kachelhuis te demonteren en alle rubbers en pakkingen te vervangen? Naast aanschaf van de nieuwe thermostaat? Of zit ik er nu naast?
Volvo Amazon 122S '67. Eindhoven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Elite lid
- Berichten: 303
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lukas Beneken (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 24
Dat ga ik doen. Tot die tijd heb ik de rubber wintermatjes op het kale staal van de bodem gelegd om de druppels op te vangen. Ik heb de koelvloeistof bijgevuld.
Maar waar kan ik het ontluchten? Ik zoek het hoogste punt, maar dat is de kachel zelf. Met draaiende motor gaat de radiateur overlopen. Iemand een praktische tip?
Volvo Amazon 122S '67. Eindhoven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
- Berichten: 504
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
"Rob Vijgenboom" schreef:
Koelvloeistof reservoir omhoog houden ?
Dat is een goeie, communicerende vaten enzo.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.