Opening koppakking in verhouding tot blok

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-05-2013 12:06 #126985 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Opening koppakking in verhouding tot blok
Mijn oorspronkelijke pakking had keurig passende druppelvormige gaten overigens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-05-2013 12:31 #126986 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Opening koppakking in verhouding tot blok
Het is inderdaad goed om ook de pakking tegen de kop te houden, daar kan ook nog wel eens verschil inzitten.

Dan, koelwater gaat wel sneller stromen bij een vernauwing (venturi principe???) maar met de "enorme" waterpomp-opbrengst van een B18-20 denk ik eerder dat het remt. Dus, ik zou ze zeker netjes pas maken. Baat het niet...

Een setje holpijpjes zijn altijd makkelijk, of je nu een rubbertje wilt maken voor onder een M6 plaatje, of een pakking, altijd aanschaffen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-05-2013 14:01 #126989 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Opening koppakking in verhouding tot blok
Onder de pakking wel een stukje mdf of iets dergelijks leggen waar de holpijp in kan zakken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-05-2013 21:07 #127167 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Opening koppakking in verhouding tot blok
9 van de 10 koppakkingen op www hebben exact dezelfde 'symmetrische' opzet, ook die van Elring, die de originele pakkingmaker was. Die met de druppelvormige openingen heb ik 1 keer gehad.
Ik denk niet dat Volvo die voorste openingen in het onderblok per ongeluk zo heeft geplaatst dat ze maar deels overlappen met de pakking. Bij de latere B21/230 etc is dat ook, een aantal koelkanalen uit het onderblok lopen dood tegen de kop, anderen gaan via kleine openingen door de pakking, andere via grote. Per saldo loopt de koelwaterstroom waarschijnlijk precies zoals Volvo het bedoeld heeft. Ik zou de pakking met TOP naar boven doen en verder niks.

Ik kan me voorstellen dat de koeling vd voorste cilinderwand wat geknepen is omdat die toch al in de rijwind hangt. Of zoiets.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD