Deze B20 A wordt nooit meer te warm
- 12952-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
02-09-2012 21:18 #117239
door 12952-dummy
Deze B20 A wordt nooit meer te warm is gemaakt door 12952-dummy
Deze zomer in mijn Amazon met B20 A een supertropic radiateur met Kenlow thermostatisch gestuurde elektrische fan ingebouwd van af dat moment nooit meer last gehad van een te warm worden de motor.
ook niet na een flink stuk op een snikhete dag rijden en daarna in een file tercht komen. Soms is een moderne oplossing nodig in onze auto's. ik doe het liever niet maar op een snikhete dag de kachel aanzetten is ook geen optie.
nb gebruik niet de standaard bij gevoegde Tyraps deze slopen je radiateur maar maak zelf degelijke beugels
ook niet na een flink stuk op een snikhete dag rijden en daarna in een file tercht komen. Soms is een moderne oplossing nodig in onze auto's. ik doe het liever niet maar op een snikhete dag de kachel aanzetten is ook geen optie.
nb gebruik niet de standaard bij gevoegde Tyraps deze slopen je radiateur maar maak zelf degelijke beugels
Bijlage foto.jpg niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
03-09-2012 13:21 #117251
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Deze B20 A wordt nooit meer te warm
Ziet er keurig uit! Waarom laat je de stalen fan er op zitten? Ik rijd nu al ruim een jaar zonder stalen fan, en eigenlijk springt de Kenlowe alleen aan in de file. Zelfs bij temperaturen van 25graden geeft rijwind de radiateur voldoende koeling.
- 12952-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
03-09-2012 20:33 #117266
door 12952-dummy
Beantwoord door 12952-dummy in topic Deze B20 A wordt nooit meer te warm
heb ik nog niet gedurfd, wel aan gedacht, met deze reactie kan ik dit zeker doen
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
16-09-2012 21:11 #117785
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Deze B20 A wordt nooit meer te warm
Gaat prima hoor, scheelt in geluid en een beetje extra vermogen....
Gebruik dan wel een passend ringetje onder de orginele boutjes. Je zal de dikte van de fan moeten compenseren.
gr marcel
Gebruik dan wel een passend ringetje onder de orginele boutjes. Je zal de dikte van de fan moeten compenseren.
gr marcel
Amazon Combi '66
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
17-09-2012 17:46 #117832
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Deze B20 A wordt nooit meer te warm
waar meet de fan zijn temperatuur dan?
- 02114-dummy
- Elite lid
Minder
Meer
17-09-2012 19:32 #117842
door 02114-dummy
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Beantwoord door 02114-dummy in topic Deze B20 A wordt nooit meer te warm
Denk met een sensor in de radiator of slang.
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
17-09-2012 20:50 #117852
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Deze B20 A wordt nooit meer te warm
het koudste punt dus
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
17-09-2012 22:55 #117863
door Boele Braaksma
Zit vaak tussen de koelribben doorgestoken. Met een klein schroefje kan je het aantal graden instellen, maar de basisinstelling van Kenlowe is goed genoeg voor mijn auto. Maakt uiteindelijk dus niet zo veel uit waar hij zit.
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Deze B20 A wordt nooit meer te warm
"Ronald Damme" schreef:
het koudste punt dus
Zit vaak tussen de koelribben doorgestoken. Met een klein schroefje kan je het aantal graden instellen, maar de basisinstelling van Kenlowe is goed genoeg voor mijn auto. Maakt uiteindelijk dus niet zo veel uit waar hij zit.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
18-09-2012 19:44 #117886
door Ronald Damme (GAST)
@Boele, dus jouw temperatuursensor wordt constant tijdens het rijden gekoeld door de rijwind. Je fan slaat dus alleen aan in de file omdat alleen dan je sensor een benadering krijgt van de daadwerkelijke koelwatertemperatuur, die op dat punt nog veel kouder is als de daadwerkelijke temp bij de laatste cillinder?
- Ruud Klok (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
18-09-2012 20:54 #117887
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it ... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Deze B20 A wordt nooit meer te warm
Hej Mannen...
Ik heb ook een fan ingebouwd en ik heb (nog) geen sensor (schakelaar op het dashboard), ik merk dat de plaats nogal wat stof losmaakt...
Wat is de beste plaats voor deze sensor en welke sensor kan ik het beste aanschaffen??
alvast bedankt,
Ruud
Ik heb ook een fan ingebouwd en ik heb (nog) geen sensor (schakelaar op het dashboard), ik merk dat de plaats nogal wat stof losmaakt...
Wat is de beste plaats voor deze sensor en welke sensor kan ik het beste aanschaffen??
alvast bedankt,
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it ... I think it likes it...