- Berichten: 221
te heet bij stationair
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
Minder
Meer
26-07-2012 11:35 #116033
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic te heet bij stationair
Hi Johan, nou alle reacties te hebben gelezen ga ik eerst eens wat proefondervindelijk rijden, en mij wat minder zorgen maken over de temperatuurmeter ga ik van de winter jou advies eens opvolgen want ik blijf wel benieuwd hoe het e.e.a. nog werkt allemaal!!
Groeten
Frans
Groeten
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank Deruyck (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 17
29-08-2012 10:21 #117109
door Frank Deruyck (GAST)
Beantwoord door Frank Deruyck (GAST) in topic te heet bij stationair
Mijn 1967 Amazon b18 heeft hetzelde probleem.
Ik heb een temp-metertje met alleen een groen en wit vlak.
Na 10 minuten vrijloop gaat de meter naar rechts in het witte "slechte" vlak.
Het koelsysteem doet dan echter niet ongewoon, geen stoom of zo.
Twee prangende vragen:
- 1 hoe meet ik de werkelijke temperatuur (welk toestel, hoe gebruiken) van mijn koelwater
-2 hoe reinig ik het koelsysteem zonder schade toe te brengen aan het systeem en zonder veel gesleutel?
Ik heb een temp-metertje met alleen een groen en wit vlak.
Na 10 minuten vrijloop gaat de meter naar rechts in het witte "slechte" vlak.
Het koelsysteem doet dan echter niet ongewoon, geen stoom of zo.
Twee prangende vragen:
- 1 hoe meet ik de werkelijke temperatuur (welk toestel, hoe gebruiken) van mijn koelwater
-2 hoe reinig ik het koelsysteem zonder schade toe te brengen aan het systeem en zonder veel gesleutel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12952-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 45
02-09-2012 21:11 #117236
door 12952-dummy
Beantwoord door 12952-dummy in topic te heet bij stationair
de motor van mijn Amazon met B 20A werd naar mijn beleving ook te warm deze zomer van Bruinisse naar Roermond op een snikhete dag 180 km lekker doorsnorren het viel op dat de temperatuur wat hoger stond, bij Roermond in een dikke file terecht gekomen en dat was alleen maar te redden door gas geven en de kachel aan zetten.
daarna een super tropic radiateur en een Kenlow thermostatisch gestuurde elec fan ingebouwd. Wat een super oplossing nooit meer een te hoge temperatuur gehad.
Wouter
daarna een super tropic radiateur en een Kenlow thermostatisch gestuurde elec fan ingebouwd. Wat een super oplossing nooit meer een te hoge temperatuur gehad.
Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank Deruyck (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 17
03-09-2012 17:42 #117255
door Frank Deruyck (GAST)
Beantwoord door Frank Deruyck (GAST) in topic te heet bij stationair
Inmiddels vastgesteld: de radiator is roest: er komt weinig lucht doorheen de dichtgeroeste rastertjes.
Ik veronderstel dat een nieuwe radiator het probleem zal oplossen.
Een bijkomende elektrische fan, gaat die niet teveel van het al vrij zwakke systeem eisen?
Nu al brandt bij vrijloop het AMP-lampje....
Ik veronderstel dat een nieuwe radiator het probleem zal oplossen.
Een bijkomende elektrische fan, gaat die niet teveel van het al vrij zwakke systeem eisen?
Nu al brandt bij vrijloop het AMP-lampje....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 880
03-09-2012 18:56 #117259
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic te heet bij stationair
Dat het amp lampje bij stationair brandt dat kan want deze motor kunnen zo laag stationair lopen.
Als hij maar +-13.7-14.4v geeft als hij op toeren draait met volle accu.
Als hij maar +-13.7-14.4v geeft als hij op toeren draait met volle accu.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12952-dummy
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 45
03-09-2012 20:41 #117267
door 12952-dummy
Beantwoord door 12952-dummy in topic te heet bij stationair
Het AMP lampje gaat snel aan dat klopt, ik heb er met de ventilator in mijn auto geen probleem mee en de ventilator is niet continu aan, regelmatig in een file maar altijd van korte duur, zodat leeglopen van een accu geen probleem zal zijn.
De radiateur moet natuurlijk wel door kunnen waaien anders zal ook een Kenlowe geen uitkomst bieden
Wouter
De radiateur moet natuurlijk wel door kunnen waaien anders zal ook een Kenlowe geen uitkomst bieden
Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank Deruyck (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 17
04-09-2012 10:43 #117289
door Frank Deruyck (GAST)
Beantwoord door Frank Deruyck (GAST) in topic te heet bij stationair
Ik heb de auto nu een paar weken en behalve deze kleine dingen (radiator, batterij) is hij prima in orde.
De nieuwe batterij (70amp) laadt lekker op (hij krijgt van de oude dynamo nog 14 volt bij 2500 toeren).
Ik ben eigenlijk erg blij met mijn aankoop: eindelijk weer eens een auto waarvan ik alles begrijp en alles voor een redelijke prijs kan herstellen en/of onderhouden.
Ik sta eigenlijk versteld van de kwaliteit van de carrosserie na al die jaren! De bodem ziet eruit alsof-ie uit de fabriek komt.
De nieuwe batterij (70amp) laadt lekker op (hij krijgt van de oude dynamo nog 14 volt bij 2500 toeren).
Ik ben eigenlijk erg blij met mijn aankoop: eindelijk weer eens een auto waarvan ik alles begrijp en alles voor een redelijke prijs kan herstellen en/of onderhouden.
Ik sta eigenlijk versteld van de kwaliteit van de carrosserie na al die jaren! De bodem ziet eruit alsof-ie uit de fabriek komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.